Arbeidsledig og gravid

A9TA84

Flørter med forumet
Jeg Er jobbsøker og søker på alt jeg kan.. Men viss jeg ikke får meg jobb, er det samboeren min som skal "forsørge" oss ? eller skal han ha permisjonen og jeg ut å finne jobb? Har jeg krav på noe støtte? Jeg har en gutt fra tidligere forhold også (får barnebidrag). Jeg vet dette høres helt merkelig ut,men har drømt alt mulig ang slikt i natt :p Alt er ett stort surr i hodet av ekstreme glede og veldig mye angst!
 
Hei! Gratulerer så mye! :wav
Mener at så lenge du ikke har opparbeidet permisjonsrett (jobebt sist 6 av 10 mnd før permisjon) har dere kun rett på engangs stønad. Etter det er det kun lønn til barnefar.
Kanskje noen andre vet litt mer om dette? Ville snakket med ditt lokale NAV for å høre litt mer for sikkerhets skyld også. :)
 
Kan litt lite om det ja, men mener det er en engangssum. Vet ikke hvor mye dette er, men nok til å skaffe noe utstyr til den lile iallefall :)
 
Dagpenger og sykepenger gir grunnlag for foreldrepenger. Jeg er såklart sykemld enda, men skal prøve meg litt ute i jobb igjen i slutten av denne mnd.
 
Jeg er oxo arb ledig. Men har valgt det selv :) så jeg kan gå hjemme med Emilie
 
Back
Topp