arbeidsituasjon:( *klage*

heidi.a

Forelsket i forumet
uff, begynner å skrike vær gang jeg sier dette på grunn av hvor inkompitent noen folk her.

Har tidliger vært sykemeldt i jobben grunnet svangerskapet og kvalme og slikt,
har stått å mast på sjefen om å få tilrettelegging, og værtfall jobben min som det står i arbeidskontrakten.
men neida, står i et arbeidsområde på ca. 20 kvm2 der vi er to stykker, men jobb til 3-4. mye løft og stress.
er også alene i en halvtime grunnet lunsj.

Som ikke er min jobb engang. Nå vil de også ha meg på overtid.

Sliter med ryggen, vet ikke hva det kommer ifra, klarer værtfall ikke mye aktivitet før den gir etter eller låser seg og har veldig vont.
fortsatt ekstrem kvalme og lav energi.

prøver å forklare sitasjonen til sjefene og avdelingsleder der jeg for øyeblikket jobber.
fikk tilbake; vis du ikke klarer å jobbe så mye, får vi KUTTE i stillingen din!!! ER DET LOV??

Har snakket med ei som har gått igjennom to svangerskap og hatt denne jobben, og hun var sykemeldt med første etter 5 måneder og andre etter 1 måned. hun bekreftet holdingen til sjefene om graviditet, og dem sto faktisk å pushet på henne om å jobbe fortere og mer.

pratet med legesentret nettopp, var nesten på gråten. hun sa først at legen ikke hadde noe før på torsdag, men når hun hørte mer sa hun at jeg skulle komme inn senere i dag. håper vi får ordne noe ordentlig.

uff, nå sitter jeg her å snufser.

har det samme i jan. forum

ble sykemeldt på ubestemt tid(en måned)
skal tilbake på kontroll før den tid.
følte litt at jeg satt å klaget hos legen og, men vi får se hva som skjer.
hvordan jobben tar det bryr jeg meg egentlig ikke noe om i det hele tatt nå.
vil være å jobbe ettervært, men vil egentlig ikke tilbake dit, å da vite egentlig hvordan det står til og hvordan sjefene er der.

FOr å si det sånn, er ikke overrasket...Er sååå typisk mannfolk jobb (gjelder da så klart ikke alle menn og noen kvinnfolk er også sånn)...

Har vært borti min del av drittsekker...Har visst en tendens til trekke til meg sånne folk når det kommer til arbeid...

Synes du skal be om sykemeldig for resten av svangerskapet, pga ryggen og kvalmen...Og si at de ikke er interessert i å tilrettelegge og har fått høre det samme av andre kollegaer...

Det ordner seg heeelt sikkert, blir overrasket hvis det ikke gjør det...

Ønsker deg masse lykke til...

takk:)

ska oppdatere litt når æ e færdig hos legen.
får høre hva han sier, han har allerede snakket om å bringe inn nav.. får se..

tusen takk:)

følte meg litt overreagerende først. men nå ser jeg at det ikke skal være slik i det hele tatt:)

Tror ikke de har lov å kutte stillingen din! Få deg heller delt sykemeldt eller mer. Vi som gravide har rett på tilretteleggelse på jobben. Om vi ikke får det, så blir vi jo i 80% av tilfellene sykemeldt.

Synes det er dumt at vi blir sykmeldt, om vi faktisk har lyst til å jobbe, ene og alene fordi arbeidsgiver ikke får til å tilrettelegge jobben din. Det er ordentlig synd. Både for arbeidsgiver og for den gravide.

Men jeg er enig, om du føler det best å ikke jobbe, så gjør det, men ellers, om du har lyst til å jobbe. Ville jeg hørt med legen om muligheter for et felles møte med foreksempel nav, legen, deg og arbeidsgiver. Kanskje noen klarer å opplyse han om rettighetene dine så du får jobbe!

Dersom du er frisk, skal du ikke sykemeldes. Dersom du ikke kan gjøre jobben din grunnet at de nekter tilrettelegging er det svangerskapspenger du skal ha.
(Regnes ut på samme måte, men du bruker ikke av sykepengeukene, i tilfelle du skulle finne på å bli syk etter fødselen er jo det litt greit. Samt at det i statistikkene viser at det  er DUMME ARBEIDSGIVERE, ikke SYKELIGE GRAVIDE som er årsaken til fravær.

De har i alle fall ikke lov til å redusere stillingen din pga at du e gravid - dette i følge norske lover og regler!! De kan heller ikke si deg opp pga graviditet. Du har faktisk ganske sterke rettigheter som gravid - hør med NAV

Og gi sjefen din en på tryne fra meg for eg ble skikkelig forbanna av å lese innlegget ditt!!! (Hormoner på villstyr her [8D])

ORIGINAL: heidi.a

uff, begynner å skrike vær gang jeg sier dette på grunn av hvor inkompitent noen folk her.

Har tidliger vært sykemeldt i jobben grunnet svangerskapet og kvalme og slikt,
har stått å mast på sjefen om å få tilrettelegging, og værtfall jobben min som det står i arbeidskontrakten.
men neida, står i et arbeidsområde på ca. 20 kvm2 der vi er to stykker, men jobb til 3-4. mye løft og stress.
er også alene i en halvtime grunnet lunsj.

Som ikke er min jobb engang. Nå vil de også ha meg på overtid.

Sliter med ryggen, vet ikke hva det kommer ifra, klarer værtfall ikke mye aktivitet før den gir etter eller låser seg og har veldig vont.
fortsatt ekstrem kvalme og lav energi.

prøver å forklare sitasjonen til sjefene og avdelingsleder der jeg for øyeblikket jobber.
fikk tilbake; vis du ikke klarer å jobbe så mye, får vi KUTTE i stillingen din!!! ER DET LOV??

Har snakket med ei som har gått igjennom to svangerskap og hatt denne jobben, og hun var sykemeldt med første etter 5 måneder og andre etter 1 måned. hun bekreftet holdingen til sjefene om graviditet, og dem sto faktisk å pushet på henne om å jobbe fortere og mer.

pratet med legesentret nettopp, var nesten på gråten. hun sa først at legen ikke hadde noe før på torsdag, men når hun hørte mer sa hun at jeg skulle komme inn senere i dag. håper vi får ordne noe ordentlig.

uff, nå sitter jeg her å snufser.

har det samme i jan. forum

å kutte i stillingen din er ikke lov
om jobben ikke har mulighet eller er villig til å legge til rette for deg når du går gravid så skal du få legne til å søke om svangerskapspenger for deg
dvs at du går hjemme men tjener likevel opp til permisjonspenger og mister ikke de samme rettigheter som man gjør med vanlig sykemelding
dette fordi det ikke er du som ikke kan jobbe men bedriften som ikke legger til rette for jobb som du kan gjøre i svangerskapet
når man er gravid så er det også egne rettningslinjer ifht overtid og evt nattevakt jobbing
nettopp fordi at det ikke skal hemme den lille i magen

håper legen kan hjelpe deg
og krysser fingrene for deg[;)]

legen sykemeldte meg på "ubestemt tid"(en måned), skal på kontroll før tiden går ut, så skal vi se om ting blir litt ordna.
følte han var ganske likegyldig, men men.. skal se hva som kan bli ordnet neste gang..

legen sykemeldte meg på "ubestemt tid"(en måned), skal på kontroll før tiden går ut, så skal vi se om ting blir litt ordna.
følte han var ganske likegyldig, men men.. skal se hva som kan bli ordnet neste gang..

du må be om svangerskapspenger
fordi med sykemelding så mister du ulike rettigheter ol.
om du går på det i mer en 12 uker

Håpe virkelig du får dæ ei sykemelding.
Nån sjæfa e bare så store idiota...

Høres ut som om det bare er like så greit å sykemelde seg, virker ikke som om de vil gjøre noe for å tilrettelegge for deg..

:( tris å høre at du sliter på jobben.
er virkelig ikke koselig å ha det sånn.
er det ikke et krav til arb. plassen at de skal kunne tilrettelegge?
i hvertfall hvis det er mye løft og stress?
håper du finne en ordning som passer for deg, men synd hvis du skal måtte få svangerskaps penger fordi sjefen ikke vil tilrettelegge.

Skal få sjekket ut det med svangerskapspenger neste gang jeg skal til legen.
har lyst å jobbe ikke bare sitte hjemme. men vil egentlig ikke jobbe på den jobben med sjefene.

Ble truet av min kvinnlige sjef at om jeg blir sykemeldt i svangerskapet ble jeg sagt opp jeg. Hadde vært halvt sykemeldt i nesten 2 år før jeg ble gravid. Ringte arbeidstillisynet og de ba meg ringe fagforbundet mitt, som er utdanningsforbundet. De sa at det var så grovt overtramp av sjefen min at jeg burde anmelde ho til arbeidstilsynet.

Det er ikke lov å si opp noen, frata dem stilling ved sykdom/svangerskap. Hvis du er medlem av et forbund ta kontakt med dem, hvis ikke ring arbeidstilsynet.

Jeg ble sykemeldt i dag, grunnet blødninger og må jo si at jeg er litt redd for sjefen min uansett.

ORIGINAL: Sarahmo
Jeg ble sykemeldt i dag, grunnet blødninger og må jo si at jeg er litt redd for sjefen min uansett.

Skjønner jeg godt! Hvordan var det å levere sykmeldinga til sjefen da?

ORIGINAL: lucky3

Hæ. Hvilke rettigheter er det jeg mister om jeg er sykemeldt over 12 uker?
Jeg har vel vært sykemeldt i 12 uker snart nå...

ORIGINAL: GudinnenSaga

ORIGINAL: lucky3

Hæ. Hvilke rettigheter er det jeg mister om jeg er sykemeldt over 12 uker?
Jeg har vel vært sykemeldt i 12 uker snart nå...

lucky var sykemeldt til jeg gikk på ferie altså fra uke 4 til vet ikke... det er i hvertfall 12 uker jeg har vært sykemeldt..
om jeg hadde mistet rettigheter så har LEGEN, og arbeidsgiver plikt å fortelle om dette...
sist jeg sjekket så kan du være sykemeldt i 250 dager FØR du mister rettigheter!!

Back
Topp