arbeidsituasjon:( *klage*

heidi.a

Forelsket i forumet
uff, begynner å skrike vær gang jeg sier dette på grunn av hvor inkompitent noen folk her.

Har tidliger vært sykemeldt i jobben grunnet svangerskapet og kvalme og slikt,
har stått å mast på sjefen om å få tilrettelegging, og værtfall jobben min som det står i arbeidskontrakten.
men neida, står i et arbeidsområde på ca. 20 kvm2 der vi er to stykker, men jobb til 3-4. mye løft og stress.
er også alene i en halvtime grunnet lunsj.

Som ikke er min jobb engang. Nå vil de også ha meg på overtid.

Sliter med ryggen, vet ikke hva det kommer ifra, klarer værtfall ikke mye aktivitet før den gir etter eller låser seg og har veldig vont.
fortsatt ekstrem kvalme og lav energi.

prøver å forklare sitasjonen til sjefene og avdelingsleder der jeg for øyeblikket jobber.
fikk tilbake; vis du ikke klarer å jobbe så mye, får vi KUTTE i stillingen din!!! ER DET LOV??

Har snakket med ei som har gått igjennom to svangerskap og hatt denne jobben, og hun var sykemeldt med første etter 5 måneder og andre etter 1 måned. hun bekreftet holdingen til sjefene om graviditet, og dem sto faktisk å pushet på henne om å jobbe fortere og mer.

pratet med legesentret nettopp, var nesten på gråten. hun sa først at legen ikke hadde noe før på torsdag, men når hun hørte mer sa hun at jeg skulle komme inn senere i dag. håper vi får ordne noe ordentlig.

uff, nå sitter jeg her å snufser.

NEI!!!...-det er ikke lov!
Fy, for en sjef!

Kjenner jeg blir skikkelig irritert på dine vegne.....det er bare å ringr arbeidstilsynet det vettu, å være anonym i første omgang og si hvordan situasjonen er, og spørre hva er lov ikke lov. De er der for å hjelpe deg.
Er du forresten fagorganisert????? De er også der for å hjelpe deg.
Men det krever litt guts å dra innen tredjepart da, evt kan du rineg NAV også hvis de er behjelpelig i ditt område.
Her kan du helt fint sjukemelde deg 100%, og det vil nok legen din skjønne *håper jeg*

huff, syns synd på deg...-var litt i samme sit. som deg, men ikke så krasst og intenst fikk bare beskjed om at 'her kan vi ikke tilrettelegge'..-selv om jeg vet det helt fint går, så endte med full sjukemelding på meg. Høres rart ut men det var best økonomisk for meg.

Håper du får hjelp hos legen seinere i dag, går ikke ann å gå  på jobb å bli pushet på den måten!!!

Var fagorganisert, men var ikke noe hjelp å få i tidligere situasjoner.
Har egentlig lyst å be om 100 % sykemelding. kjente når jeg var delvis sykemeldt at sjefene var ikke fornøyd i det hele tatt, ser ut som: enten jobber du fullt å helt eller ikke i det hele tatt..

Da hadde jeg ikke tvilt, og sjukemeldt meg. Forklar for legen din hvordan det er, og hvordan du blir mottat på jobb at du ikke får tilrette lagt noe. Håpløs sit. for deg da:( Kjipt at det skal være sånn i 2010!!! Er ikke rart det er mange damer som gruer seg for å fortelle jobben at man er gravid.

Tror heller ikke det nytter med delvis sykmelding i en sånn jobb. Herregud er det virkelig mulig, sitter jeg her og tenker...Det der er bare å fortelle legen din, så får du 100% sykmelding. Så får du bare drite i jobben fremover, og heller slappe av og nyte graviditeten din.

Fælt at man må gi f i jobben sin, om man har lyst å jobbe..mange ville kanskje fått til å jobbe sv,skapet ut med tilrettelegging..-men når noen sjefer skal være så jævl*** vanskelig blir det ikke morro å komme på jobb å prøve å gjøre en innsats. var ihvertfall det jeg fant ut, om jeg fikk krangla meg til tilrettlagt arbeid gjennom arbeidstilsynet så hadde det ikke vært det spor koselig å komme på jobb!
Da er det 'lettere' å være sykemeldt.....

tilåme sjefen vil egentlig at du blir sykemeldt enn at det bli tilrettelagt, det "taper" jo dem på.. grunnet arbeidskraft.
Er ganske utrulig hvordan noen sjefer bare tenker på penger og overskudd.
ja, kjenner at det ikke er koslig å kommer på jobb når jeg føler at de rett å slett motarbeider meg.
At jeg bare maser på dem om ting som egentlig skulle være opplagt.

Jeg fikk også til svar at det  var dyrt å ha meg i tilrettelagt arbeid, og halvt sjukem.
Skulle ikke vært lov å si slikt til gravide en gang!!!

Ønsker deg lykke til og husk å oppdatere..-jeg er spent på hva utfallet blir!

bellybutton:
med at de sier slikt setter dem seg selv i en veldig dum sitasjon med arbeidstilsynet.

Da var man kommet hjem ifra legen, ble sykemeldt på "ubestemt tid" altså en måned. skal tilbake før den går ut.
Han virket egentlig likegyldig, følte jeg satt bare å klage:/
får litt bedre tid neste gang da, kjenner jo egentlig at jeg ikke vil tilbake til den jobben, skal høre hva man kan få gjort via NAV neste gang. kansje noe jobbutplassering et av nav sine steder.

Men nå slipper du ihvertfall å gå på den jobben!
Kos deg hjemme med magen istedet=)

Jeg er arbeidsgiver selv med 10 annsatte og din sjef gjør noe han ikke har lov til.
Det beste for deg er å sykmelde deg og finne deg en annen jobb, du kan jo umulig trives der om du er gravid eller ei med sånne "forbilder" i hverdagen.

Back
Topp