Arbeidsavklaringspenger

smash

Forumet er livet
VIP
Noen som får det?
Er det mye mas med jobbing og møter og sånn med nav når man får sånne penger?

Jeg har akkurat søkt.. som jeg skjønner det så skal jeg på et møte med NAV når de har ferdigbehandlet søknaden min..

Så ikke så kjent med dette enda.. men dytter for deg[:)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg har akkurat søkt.. som jeg skjønner det så skal jeg på et møte med NAV når de har ferdigbehandlet søknaden min..

Mulig jeg blander deg med en annen nå, men skulle ikke du bli ufør?
Må du gjennom dette først?

Jeg går på aap ,og det eneste jeg har hørt i fra NAV var når vedtaket gikk ut - da fikk jeg et brev med automatisk forlengelse... Så jeg er ikke den rette å spørre.
(Men i mitt vedtak så står det bla."Tidspunkt satt for 100% ufør ,Februar 1989." ) Så de har virkelig sett i gamle legejournaler i alle fall...
Så det ser vel mest ut som om jeg skal gå over på varig ufør ,pga diagnosen jeg har fått.
Men,jeg venter i spenning på å høre noe fra dem.

ORIGINAL: MICAmor

Jeg går på aap ,og det eneste jeg har hørt i fra NAV var når vedtaket gikk ut - da fikk jeg et brev med automatisk forlengelse... Så jeg er ikke den rette å spørre.
(Men i mitt vedtak så står det bla."Tidspunkt satt for 100% ufør ,Februar 1989." ) Så de har virkelig sett i gamle legejournaler i alle fall...
Så det ser vel mest ut som om jeg skal gå over på varig ufør ,pga diagnosen jeg har fått.
Men,jeg venter i spenning på å høre noe fra dem.

Ok. For etter hva jeg har skjønt, så skal de finne arbeid for oss, som er tilrettelagt for oss som er litt skralle...
Så de har ikke mast på deg om den ene jobben etter den andre?
Hvor mye penger får man i mnd?

jeg var på møte på vonsdag,og det var uklarheter,pga at jeg ikke var i en form for aktivitet nå,det var ett av kravene..... så nå skal jeg til fastlegen for å få en spesialisthenvisning,det var en gyldig aktivitet å stå i kø til spesialist....

Det første året jeg gikk så var det en del møtter sammen med lege,nav og arbeidsgiver. Jeg hadde en del papirer fra en del spesialister angående jobb og slikt.
Da jeg fikk oppsigelsen så har det vært så og si stille fra nav, var kun på slikt 8ukers utpassering i en bedrift/lukket arbeidsplass for å finne restarbeidsevne som de kaller det, da den perioden var over så var det nytt møtte, og fikk videre ført for 1år til
ska inn til nav lege til våren en gang er det snakk om, gruer meg en del.For en vet jo ikke om den legen tar hensyn til alt jeg har prøvd og hva spesialistene sier

en må være i form av aktivitet av et slag,jeg går til lege 1gang i mnd og fysio 2-3 ganger i uka

Da har jeg misforstått litt hvordan det funker...

Jeg sliter sinnsykt med ryggen. Jeg er fast ansatt i en ungdomsklubb, noe som ikke er så fysisk tungt.
Men det er maks èn gang i uka.
Pluss at jeg er vikar i avlastningsbolig, noe som er utrolig fysisk tungt, men jeg trenger pengene.
Er helt ødelagt i ryggen et par dager etter jobb..
Men jeg trenger penger... Så jeg holder ut.. Men klarer snart ikke mer[&:]
Men da er kanskje ikke AAP noe for meg da..

AAP er jo det som før hett rehabiliserings penger og tidberegnet ufør, så kan tenkes du kan få det hvis du må omskoleres eller over i annen jobb for at en ikke klarer den jobben en har. Ta en prat med legen din å hør hva h*n menner for noe

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: Fridasinmamma

Mulig jeg blander deg med en annen nå, men skulle ikke du bli ufør?
Må du gjennom dette først?

Neida.. du blander ikke.. jeg skal søke om ufør.. men må gjennom AAP først..

jeg skal over på aap etter ett års sm.. etter store prob med bekkenet,kalrer ikke bøye meg for å plukke opp leker osv...

så tror nok at du må gjennom sm,om spesialister el fysoi ++ før du kan få aap? og det er jo lite lønnsomt,kunn 64% lønn

ORIGINAL: ohBaby!

jeg skal over på aap etter ett års sm.. etter store prob med bekkenet,kalrer ikke bøye meg for å plukke opp leker osv...

så tror nok at du må gjennom sm,om spesialister el fysoi ++ før du kan få aap? og det er jo lite lønnsomt,kunn 64% lønn

jeg tjener 4-5000 i mnd... Får jeg 64% av DET liksom?? Wæææ...
Jeg har papirer ang ryggen. Vært på full sjekk, og er skeiv, har HO +++

Jeg skal forhåpentligvis gå på 50% AAP... og 50% jobb.. Da vil jobben min betale meg 50% lønn for jobben.. også vil NAV og Statens pensjonskasse dekke 66 (64%) av de 50% jeg er på AAP

Taper vel rundt 3000-4000 kr i mnd...

ja er det
jeg mistet ca 7000kr i mnd da jeg havnet over det

Å, hjelpes... Da får jeg bare torturere meg selv fremover..
Kan ikke leve på AAP på 2000 kr i mnd liksom.. dritt..

Det aller minste er 2G i året. Pluss penger fordi du har barn også barnetilsyn hvis du må ha bhg for å kunne gjennomføre tiltakene.. Det står på nav sine sider..
http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger/217391.cms
http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger

Der står så og si alt om penger og hvem som kan få AAP.. Jeg skal over på det pga depresjoner og angst. Skal inn på avklaring i en lukka bedrift, for å se hva jeg klarer, pluss at jeg skal gå til psykolog.
Nå håper jeg snart jeg får penger av NAV, søkte i slutten av oktober..

Sånn nå er teksten min på riktig sted[8D]

det er samme man får om man går på dagpenger. samme beløp altså. men man må jo ha ett arbeidsgrunnlag å vurdere ut fra,aner ikke åssen sånn er jeg.

men er nok langt fra enkelt å gå det. hva med fysio,manuellterapeut,delvis sykemelding?? ++++

Jeg gikk over på aap etter 16 år som hjemmeværende husmor - uten lønn selvfølgelig[8D][:D]
Får utbetalt litt over 9000 kr i mnt - altså etter skatt og slikt noe - og dette er jo minstebeløpet.

Å, hjelpes... Da får jeg bare torturere meg selv fremover..
Kan ikke leve på AAP på 2000 kr i mnd liksom.. dritt..

Du får mer, da de har en minstesats. [;)]

ORIGINAL: MICAmor

Jeg gikk over på aap etter 16 år som hjemmeværende husmor - uten lønn selvfølgelig[8D][:D]
Får utbetalt litt over 9000 kr i mnt - altså etter skatt og slikt noe - og dette er jo minstebeløpet.

Samme her. Jeg har ikke  vært i kontakt med nav overhodet ang. aap siden jeg fikk vedtaksbrevet. Dvs. bortsett fra når jeg fikk innvilget omsorgslønn, så aap'en måtte reduseres iht. omsorgslønnen.

Back
Topp