Arbeidsavklaring - gravid, hva har jeg rett på?

Den blir utbetalt samtidig som andres foreldrepenger. Du må jo søke og kommer da under en ny ordning og aapen må man søke gjenopptakelse på når man nærmer seg å være ferdig i permisjon.
Nei, man får 1 gang i måneden når man får foreldrepenger.
Jeg gikk på AAP for 2 år siden, og var gravid. Søkte da om foreldrepenger og fikk det innvilga.
Hadde samtidig inne en søknad om uføretrygd.
Jeg rakk å få 1 utbetaling med foreldrepenger før jeg ble ufør, da var den ene utbetalinga på det samme som 1 AAP-lønn.
Derfor skrev jeg at jeg tror den blir utbetalt hver 14. dag, for jeg hadde jo ikke gått ned 50% i lønn ved å bare bytte fra AAP til foreldrepenger..

Det er vel sånn at enten får man engangsstønad (30.000) eller foreldrepenger, og det er vel absolutt best å få foreldrepenger da, 30.000 iløpet av (nesten) et helt år kommer man ikke langt med...
46.000kr er engangstønaden på nå.
Men ja, det er lite penger på (nesten) et helt år :)

Jeg gikk på AAP for 2 år siden, og var gravid. Søkte da om foreldrepenger og fikk det innvilga.
Hadde samtidig inne en søknad om uføretrygd.
Jeg rakk å få 1 utbetaling med foreldrepenger før jeg ble ufør, da var den ene utbetalinga på det samme som 1 AAP-lønn.
Derfor skrev jeg at jeg tror den blir utbetalt hver 14. dag, for jeg hadde jo ikke gått ned 50% i lønn ved å bare bytte fra AAP til foreldrepenger..

Vet ikke hvordan det var da, men nå får man utbetalt 1 gang i måneden. Alle foreldrepenger kommer rundt den 20. hver måned enten man har vært på aap eller vanlig lønn :)

Hva sier aktivitetsplanen din om aktiviteter? Beste er nok å snakke med de på nav som har med foreldrepenger og saksbehandleren din

Aktivitetsplanen min går ut på fysio/dps samtaler. Som jeg har skjønt i samtaler med saksbehandler er ikke arbeidsutprøving/arbeidsrettet tiltak det som står høyes prioritert t i behandlingplanen akkurat nå. Ryggskaden har ingen bedring selv etter oprasjon, samt vi skal i gang med utredning hos Dps, i sammenheng med barndomstraumer, angst etc.

Jeg får nok ta en real prat med saksbehandler igjen. Var litt interessert i og høre hvordan det egentlig utarter seg med økonomi etter svangerskapet hos de fleste. Blir mildt sagt irritert når folk snakker om at alenemødre/nybakte mødre har så vanviitttig god inntekt etter fødsel, uten utdannelse, jobb etc.

Ja, mye skal kjøpes brukt, det syntes jeg er helt greit :) Viktigste er og kunne gi barnet mitt ett godt liv.
Takk for alle svar :)

Back
Topp