arbeidledighetstrygd....

1 rosa & 1 blå

Forelsket i forumet
r d noen som vet om kan søke d hvis man kun har krav på engangsstønad fra nav.. Jg tenker tenker etter fødselen... Har ikke jobbet nok uker til å kunne få permisjonspenger. Å engangsstønaden varer jo ik evig.... Eventuelt hvor raskt kan man melde seg arbeidsledig?

Hva lever du av nå da?

Om du har jobbet svært få timer blir det jo veldig lite i arbeidsledighetstrygd også. Så om du har sjangsen er det lurt å jobbe mest mulig nå før fødsel for å få opp inntekten kanskje?

jg jobber heltid som vikar... Men har jobbet litt under 6 mnd av de 10 mnd man må jobbe for å få permisjonspenger... Var ik klar over at jhappi var gravid i starten også hadde jg ferie... Så jg har ik nok uker... Skal jobbe til enten slutten av september el midten av sept... Så har jo jobbet...

Dersom du søker arbeidsledighetstrygd må du også være i posisjon hvor du kan ta en jobb på kort varsel - så du kan ikke få arbeidsledighetstrygd og takke nei til jobber og kurs du blir tilbudt. Du kan i prinsippet melde deg arbeidsledig så snart du er i stand til å gå ut i arbeid - nav vil da også forvente at du aktivt søker jobber

ORIGINAL: lenemor

Dersom du søker arbeidsledighetstrygd må du også være i posisjon hvor du kan ta en jobb på kort varsel - så du kan ikke få arbeidsledighetstrygd og takke nei til jobber og kurs du blir tilbudt. Du kan i prinsippet melde deg arbeidsledig så snart du er i stand til å gå ut i arbeid - nav vil da også forvente at du aktivt søker jobber

Jepp! Du har rett. Jeg ville da søkt arbeidsledighetstrygd... Tror du MÅ ha 6 uker barselpermisjon. Ellers kan du da melde deg arbeidsledig. Her i Fr.stad kan man bli dratt med på kurs 8-16 et par ukers tid... som man ikke kan takke nei til. Men tilbud om jobb får man aldri.. så her trenger man ikke være redd for det.
Så jeg ville meldt meg arbeidsledig og sett hvordan det gikk... så får du heller hoppe av om de krever noe av deg....

Hvis du mangler bare 2 uker så kan du jo prøve å søke uansett. Mulig du får permisjonspenger. Spørs hva grunnen er til at du ikke skal jobbe lenger. Hvis du ikke klarer det fordi du er syk, så kan du sykemelde deg. For det gjelder i forhold til permisjonspenger. Tviler på at du har tjent nok for å få arbeidsledighetstrygd hvis du har jobbet som vikar under 6 mnd.

jeg er arbeidledig åå går på arbeidsledighets trygd.. å jeg får permisjonspenger ut av dem. så da får du oxo!

Back
Topp