Apropos vogn...

Vi har den. Helt super vogn, MEN den er lang siden den har tre hjul og er en joggevogn. Har gått fint å ha den i bagasjerommet til nå, men når vi blir 3 barn og 2 voksne i desember vil det bli 0 plass til annet, så vi må finne en vogn som blir kjempeliten sammenlagt:-P

Vi har tenkt å kjøpe denne. Den nyeste modellen. Er visstnok 15 cm kortere sammenlagt enn tidligere modell. :)

Veldig fornøyd! Men byttet på Nr to til emmaljunga super viking. Tre ting jeg ikke likte: 1) kan ikke ha baby mot deg når du går over til sportsdel. 2) vanskelig å trille over fortauskanten med en hånd (litt veltepetter pga tre hjul) 3) akkurat litt for bred til å komme gjennom kontroll-lukene på t banen - går kun på den bredeste. Ellers storfornøyd! Men valgte altså å bytte til en jeg kunne bygge ut for to ved behov - og som har sittedel vendt mot meg. Nå er jeg ikke 100% fornøyd med super viking heller. Byttet akkurat kalesjen til bugaboo-kalesje. Litt hjemmesnekret, men det ble så mye bedre!!

Veldig fornøyd! Men byttet på Nr to til emmaljunga super viking. Tre ting jeg ikke likte: 1) kan ikke ha baby mot deg når du går over til sportsdel. 2) vanskelig å trille over fortauskanten med en hånd (litt veltepetter pga tre hjul) 3) akkurat litt for bred til å komme gjennom kontroll-lukene på t banen - går kun på den bredeste. Ellers storfornøyd! Men valgte altså å bytte til en jeg kunne bygge ut for to ved behov - og som har sittedel vendt mot meg. Nå er jeg ikke 100% fornøyd med super viking heller. Byttet akkurat kalesjen til bugaboo-kalesje. Litt hjemmesnekret, men det ble så mye bedre!!
1. Den nye baggreia gjør at du kan ha barnet vendt mot deg når du bruker sittedel. 2. Det er lite å gjøre med, og trekker nok mest ned for min del. 3. Jeg bor i en by uten t-bane, så de få gangene jeg skal ta t-bane med vogna skal jeg nok holde ut det ;)

1. Den nye baggreia gjør at du kan ha barnet vendt mot deg når du bruker sittedel. 2. Det er lite å gjøre med, og trekker nok mest ned for min del. 3. Jeg bor i en by uten t-bane, så de få gangene jeg skal ta t-bane med vogna skal jeg nok holde ut det ;)
Hadde forresten sjekket ut vekt-begrensning på sittedelen som kan vendes. Før kunne man bare bruke den til 8mnd. Googlet kjapt og den så ganske by og fresh ut den da! En ting til som var litt irriterende: hvis man løfter bagdelen i stroppene så lå bagen skjevt så baby føk opp i lokkdelen. DET må de jo ha endret! Pluss at festene til bagen var det lett og klemme fingrene på... Men, den er utrolig mye bedre i terreng, og det høres ut som det er det du skal bruke den til! Hadde kanskje kjøpt terrain varianten hvis jeg skulle kjøpt ny: med brems og nett over handlekurven under.

Hadde forresten sjekket ut vekt-begrensning på sittedelen som kan vendes. Før kunne man bare bruke den til 8mnd. Googlet kjapt og den så ganske by og fresh ut den da! En ting til som var litt irriterende: hvis man løfter bagdelen i stroppene så lå bagen skjevt så baby føk opp i lokkdelen. DET må de jo ha endret! Pluss at festene til bagen var det lett og klemme fingrene på... Men, den er utrolig mye bedre i terreng, og det høres ut som det er det du skal bruke den til! Hadde kanskje kjøpt terrain varianten hvis jeg skulle kjøpt ny: med brems og nett over handlekurven under.
Er opp til 15 kg virker det som, og min toåring er ikke 15 kilo enda :p

Jeg syns ikke den vognen er noe god i terreng, finnes ikke noen form for demping på den. Gjorde ihvertfall ikke det på den jeg hadde i 2012.

Synes ikke bagen var for liten, brukte voksi urban og saueskinn i den. Liker bedre bag man bærer i lokket da, enklere synes jeg.. Men for liten var den ikke for min baby:)

Jeg syns ikke den vognen er noe god i terreng, finnes ikke noen form for demping på den. Gjorde ihvertfall ikke det på den jeg hadde i 2012.
Synes den demper bedre enn emmaljunga som har demping fordi sittedelen henger i stropper hvis du skjønner. Var mest Nordmarka jeg gikk i da;) savner den ennå når jeg går på tur. Den står som barnehagevogn og koser seg nå:)

Det er jammen ikke enkelt å finne ei vogn som er god å trille i terreng og på asfalt, blir liten og lett, og som er solid og god.

Noen som har erfaring med brio/britax go? Barnas hus her jeg bor selger ut britax go nå til halv pris (5000,-) ble fristet til å kjøpe den selv om jeg egentlig ikke har begynt vognjakten.

Noen som har erfaring med brio/britax go? Barnas hus her jeg bor selger ut britax go nå til halv pris (5000,-) ble fristet til å kjøpe den selv om jeg egentlig ikke har begynt vognjakten.

Brio go er fantastisk. Maken til demping og trille komfort har jeg ikke vært borti før. Min er en gammel brukt fra 2011, men Gud så god den er. Har bare prøvd som sporsvogn til min 2 åring men har fått med bag til. Men den skal stå i barnehagen som sovevogn til storebror. Ikke testet på vinterføre men har kjørt den på grus, asfalt, brodstein, brygger og traktorvei å den kommer seg frem og er veldig lett. Kurven under er jo også kjempe god og stor. Kjempe pluss for meg som ikke har lappen å ofte må handle uten mannen om han er på jobb. Da er det godt med mye plass :)

Er det mulig og bytte om de kalesjen?
Har du bilde?

Er det mulig og bytte om de kalesjen?
Har du bilde?

Du må kjøpe nye spiler også, på babyshop eller lignende (reservedel), så la jeg bare på en skrue eller en plastting og gaffatapet rundt så den skulle bli bredere. Litt mekk men veldig fornøyd jeg altså! Har lagt ut bilde av det før men fant det ikke i kamerarullen nå uten barn i. Er du på skjult?

Back
Topp