Apropo "kallenavn"

¤BabySunshine¤

Flørter med forumet
Jeg synes det er helt greit å kalle barna for min prinsesse/prins etc, men det jeg ikke like er alle som liksom skal kalle seg for tante.. For meg blir det feil at mine venner skal kalle seg tante til mine barn. Tanter og onkler er kun foreldrenes søsken i mine øyne. Flere som synes det blir feil at alle og enhver skal være tante til barna?

Er litt eni med deg der, at det er kun søsken som er tante og onkel, men har man enn venn eller to som man har kjent hele live og ser på som søster eller bror syns jeg det er greit han h*n kaller seg tante eller onkel, men ikke at hvem som helst i vennegjengen kaller seg det!

Jeg er helt enig med deg, for meg er det veldig feil.
Har ingenting å si om en har kjent vennen/venninnen i mange år,
tåpelig uansett. Man får jo litt problemer med å forklare til barnet hvordan
familietitlene fungerer senere også.. For tante og onkel er mor/far sine søsken.
Men en kan jo ikke si at en venn/venninne er søsken?

Selv har jeg en god venninne som fungerer som en søster, men hun ER jo ikke det.
Jeg har ikke kontakt med min ekte far, men har en stefar. Han er ikke morfar selvom,
han er bestefar han[:D]

Jeg har en veldig liten familie der ingen stiller noe særlig opp, og mannen sin familie bor langt nord... Så det ble naturlig fra vi fant ut graviditeten at min bestevenninne kalte seg "tante" og hennes foreldre er fillebesteforeldre, og jeg synes det bare er koselig [:)]

ORIGINAL: Fly

Jeg har en veldig liten familie der ingen stiller noe særlig opp, og mannen sin familie bor langt nord... Så det ble naturlig fra vi fant ut graviditeten at min bestevenninne kalte seg "tante" og hennes foreldre er fillebesteforeldre, og jeg synes det bare er koselig [:)]

Ja, den forstår jeg da! Beklager om jeg skrev litt kvasst isted, tenkte meg vel ikke helt om!

Jeg reagerer mer om en HAR søsken rundt seg.
Jeg hadde blitt litt skuffa om mine tantebarn hadde kalt min søster sine venninner for tante.
For.... JEG er jo tante......[:o]

Jeg er heeelt enig! Her er det bare mine og hans søsken som blir tante og onkel. Og da så klart de de lever sammen med!

Hvis de er genuint interessert i barnet og stiller opp som en tante/onkel er det meg revende likegyldig hva de kaller seg. Har de lyst til å være tante er jo det bare koselig. 

jeg hadde ikke likt om andre kalte seg tante til mine barn, det er det kun min og bf søstre som kan.

jeg synes også prins og prinsesse er tåplig.

ORIGINAL: turbo trash

jeg hadde ikke likt om andre kalte seg tante til mine barn, det er det kun min og bf søstre som kan.

jeg synes også prins og prinsesse er tåplig.

godt det ikke bare er meg[8D]

ORIGINAL: Fly

Ja om man ikke har noen "ekte" tanter og onkler i familien blir det kanksje annerledes, men jeg føler at det kun er våre søsken som skal få være tanter og onkler til mini.

ORIGINAL: MammatilSander

Er litt eni med deg der, at det er kun søsken som er tante og onkel, men har man enn venn eller to som man har kjent hele live og ser på som søster eller bror syns jeg det er greit han h*n kaller seg tante eller onkel, men ikke at hvem som helst i vennegjengen kaller seg det!

Ja dersom det er noen man står nære og nesten anser som en del av familien synes jeg det er greit. Det er det med at venninner begynner å kalle seg tante uten at vi noen gang har kalt de det. Som da jeg var gravid og noen begynte å si at de gledet seg til å bli tante... ehh... nei du skal ikke bli tante såvidt jeg vet.. (mulig jeg er sær men [:-] )

Andre steder i verden er det helt vanlig at andre enn mor og far sine søsken kaller seg tante og onkel. Der har man også en betegnelse for hva yngere barn kaller eldre barn. Ser ikke problemet, men nå er dette altid vært vanlig for meg. Aldri gått i surr heller.. Men er ikke så glad i at andre voksne omtaler meg som tante, men er ikke noe som direkte plager meg det heller[:)]

Her har gutten endel ekstra tanter og onkler, og det ser jeg ikke noe problem med. Jeg er enebarn, så han har jo ingen ekte på min side.

Men det bør jo være opp til hva foreldrene synes er greit da...

Men prins og prinsesse er bare tåpelig med mindre man har hatt seg med en kongelig.

Back
Topp