går dere til jordmor på helsestasjonen eller privat? Her i kommunen tilbys det kun jordmor på helsestasjonen for førstegangsfødende. Ergo har jeg ikke rett på jordmor i kommunen. Syns det i grunnen er ELENDIG, en gravid trenger like mye oppfølging selv om hun har vært gravid tidligere også? Det er min mening, alle sv.skap er jo forskjellige og du har alle slags sp.mål i hodet samme hvor mange ganger du har vært gravid tidligere..
Så her blir det privat jordmor som blir dyrt i lengden, føler meg faktisk snytt. Mener alle skal ha de samme tilbudene i helsevesenet, samme hva bakgrunn du måtte ha. Men på den andre siden skjønner jeg problemstillingen, det er nok ikke nok bemannelse på jordmødre og da må det jo bli en slik kjip ordning.
Hvordan er det i din kommune?
Så her blir det privat jordmor som blir dyrt i lengden, føler meg faktisk snytt. Mener alle skal ha de samme tilbudene i helsevesenet, samme hva bakgrunn du måtte ha. Men på den andre siden skjønner jeg problemstillingen, det er nok ikke nok bemannelse på jordmødre og da må det jo bli en slik kjip ordning.
Hvordan er det i din kommune?