God morgen.
Jeg har sånn mer eller mindre påskeferie.
Minstemor våkna 5.30 så det gjorde jeg også. Mannen hadde vekking på 6 og er dradd på jobb så da er det ikke like mye som holder meg i senga. Jeg våkner stort sett rundt 6 av eller før minstemor i helgene også, men siden han da sover ved siden av meg så sløver jeg, sover litt, runder nettet på telefonen og sover litt igjen og surfer mer på telefonen frem til vi står opp rundt 10. I dag føler jeg ikke noe trang til å ligge så lenge, så jeg står nok snart opp, setter igang vaskemaskina og tar fatt på dagen. Jeg skal ha eldstemann til kjeveortopeden kl 12, vi skal innom optikeren og fikse brillene hans først, han har mistet ei nesepute, der skal vi ha linsevæske til mannen. Vi skal levere et bursdagskort og et par festdrakter (jentene sine må legges ned) hos mamma, og handle mat. Ellers har jeg ikke så mye planer for dagen. Dvs, jo, jeg skal rydde rom med ei eller to av jentene. Så skal de få pynte til påske. Og da kom jeg på at jeg skal en ting til på butikken, kjøpe en påskekylling på nille, de fikk hver sin av mine foreldre i går, men jentene fikk lik som de fikk for to år siden. En byttet med broren, den andre skal da få bytte med meg. Jeg må bare kjøpe en. Altså, de er i samme "serie", men står i litt ulike stillinger.