Apriltråden

Fortsatt god bedring. Er det bivirkninger etter operasjon eller har hun fått omgangssyke på toppen av alt?
Tusen takk. Nja jeg snakket med avdelning på sykehuset som opererte henne nettop og de sa det kan var narkosen ja. Hun har ikke tidligare reagert sånn etter narkose men kan tydligvis reagere andre ganger. Jeg skall se an formen og visst hun ikke er bedre til ikveld så tar de imot oss.
Hun har feber i tillegg til oppkast og vond mage.

Tusen takk. Nja jeg snakket med avdelning på sykehuset som opererte henne nettop og de sa det kan var narkosen ja. Hun har ikke tidligare reagert sånn etter narkose men kan tydligvis reagere andre ganger. Jeg skall se an formen og visst hun ikke er bedre til ikveld så tar de imot oss.
Masse god bedring.
Nå vet jeg ikke om narkosen har endret seg siden jeg var liten, men jeg måtte i narkose flere ganger når jeg var liten.
Noen ganger reagerte jeg veldig dagen etter, andre ganger ikke i det hele tatt.
De gangene jeg reagerte lite var jeg kort under, de gangene jeg reagerte mye hadde jeg vært lenge under (8 timer på det meste)
De gangene jeg reagerte mest var også de gangene jeg hadde mest vondt etterpå

Godt at dere er godt ivaretatt, men håper aller mest at hun blir bedre så dere slipper reise inn igjen

Ohh endelig fredag:) jenta er mye bedre i form og har ikke kaste opp siden kl 14 igår:) hun har spist og drukket idag. samtale i bhg er over og nå ligger jeg her på sofaen og er helt utslått etter 2 harde uker:oops: heldigvis fikk ikke mannens bror ikke fri så de kommer sannsynligvis ikke for nest uke:p
Må ladde batterier i helgen for bursdags feiring på
Mandag:) en kake skall og lages. Må vel ut og handle in til bursdagen oxå. Godteri er i boks. Alt av pappservise og ballonger er oxå i boks:)

Tidligere i uka så jeg en lngstidmelding uten mer snø. Regn, men ikke snø.
NAturen motbeviser dette. Det kom snø i natt. Det skulle ikke være nedbør, men det vr da snø på trappa. Ikke mye, men snø
Nå er det ute varsel om mye snø, 20 cm på et døgn, på yr, samtidig som det er regnet inn 4 grader og regn hele døgnet.

Vel, jeg sitter og ser ut vinduet. Det snør.

Men kan ikke klage, mobilen viser jo "denne uken for x å sdien" og for et pr eller to siden gikk minsemor på ski denne uken. Det vr mer snø da, nå er et ikke SÅ mye snø. før de evt 20 cm i alle fall...

Skall feire gutten som blir 6 år nest uke. Og jeg skall skrive handle liste. Han vil ha pølse med pølsebrød. Så sitter jeg her og tenker hvor mange pølser hver skall man beregne per barn?

God kveld alle sammen.
Her har det vært et strålende vær i dag, og på grunn av det også en veldig aktiv dag.
Skal en liten tur ut med søpla før jeg legger meg og da vil jeg runde 30.000 skritt :)
Er veldig lenge siden jeg har klart så mange på en dag, på tide at jeg gjorde det igjen

Mens jeg er fornøyd med å være over 10k

Vel. Jeg burde hatt 14, men det blir med ca 11, på dytt er det over 12 da ettersom halvtimen i skogen tels som flere skitt enn skrittene jeg tok

God morgen.

Jeg har sånn mer eller mindre påskeferie.

Minstemor våkna 5.30 så det gjorde jeg også. Mannen hadde vekking på 6 og er dradd på jobb så da er det ikke like mye som holder meg i senga. Jeg våkner stort sett rundt 6 av eller før minstemor i helgene også, men siden han da sover ved siden av meg så sløver jeg, sover litt, runder nettet på telefonen og sover litt igjen og surfer mer på telefonen frem til vi står opp rundt 10. I dag føler jeg ikke noe trang til å ligge så lenge, så jeg står nok snart opp, setter igang vaskemaskina og tar fatt på dagen. Jeg skal ha eldstemann til kjeveortopeden kl 12, vi skal innom optikeren og fikse brillene hans først, han har mistet ei nesepute, der skal vi ha linsevæske til mannen. Vi skal levere et bursdagskort og et par festdrakter (jentene sine må legges ned) hos mamma, og handle mat. Ellers har jeg ikke så mye planer for dagen. Dvs, jo, jeg skal rydde rom med ei eller to av jentene. Så skal de få pynte til påske. Og da kom jeg på at jeg skal en ting til på butikken, kjøpe en påskekylling på nille, de fikk hver sin av mine foreldre i går, men jentene fikk lik som de fikk for to år siden. En byttet med broren, den andre skal da få bytte med meg. Jeg må bare kjøpe en. Altså, de er i samme "serie", men står i litt ulike stillinger.

Idag kjenner jeg at kroppen er noe sliten. Dagvakt mandag, onsdag, torsdag, fredag, dobbeltvakt lørdag og dagvakt søndag. Tror det blir en rolig dag med litt småpusling hjemme i huset :p

God morgen. Idag skall minste feires i bhg og hjemme. Skall øyeblikk vekke han.
Heldigvis så står værmelding lettskyet stor sett hele dagen. Da kan vi vær litt ute oxå i ettemidag .

Idag kjenner jeg at kroppen er noe sliten. Dagvakt mandag, onsdag, torsdag, fredag, dobbeltvakt lørdag og dagvakt søndag. Tror det blir en rolig dag med litt småpusling hjemme i huset :p

Hørtes vel fortjent ut med en rolig dag.

Fint å få unna diverse i huset :) vi har holdt på med veden en god periode, slik at andre ting har blitt hengende etter :p
Jeg henger alltid etter.

Endelig påskeferie :smiley-bounce016
Denne dagen har vært hektisk , småkjip på morningen men tok seg opp…
Etter jobb ble det litt shopping, og bestilling av ett par klikk og hent ordrer. Jernia leverte ikke i det hele tatt, skuffet over deres klikk og hent. Elkjøp har 20 min på seg før ordren skal være klar..
Nå har jeg vasket stuen og gangen, så må jeg begynne å pakke..

Har skuffet guttungen i dag jeg.

Det viser seg nemlig at mens søsteren som opplever "festdrakt er for liten" kan velge og vrake. Han... Er 13 år gammel og nesten 160 lang. De aller fleste festdrakter for gutter stopper på 152. Om de ikke stopper på 140.
Den han har er 148/152 og vesten er definitivt for kort.

Og gutten som egentlig ikke helt ser forskjellen på en festdrakt og en bunad hadde tenkt å få ny i år til konfirmasjonen vi skal i etter 17. Mai. Og ha den 2-3 år som han pleier. Altså. Neste år skal han selv konfirmeres.

1) det lar seg egentlig knapt gjøres å få tak i en festdrakt som er passelig i år.

2) til neste år er det evt å håpe at xs herre kan passe, men da må han vel vokse ganske mye...

3)å kjøpe en ekte bunad til en gutt som skal konfirmeres.... Jeg har sagt han skal få bunad. Søstrene får til til konfirmasjonen. Gutter bør være 20 +, rett og slett fordi vest og jakke ikke reelt kan vokse så mye i bredde som en gutt gjør fra gutt til mann.

Så da må jeg nok kjøpe ham en ny når han blir voksen. Og vi har bare en sønn.

(som minner meg på at jeg må bestille en legetime. I mai er det 5 år siden jeg satte inn spiralen så den må vel byttes, så vi ikke brått HAR en sønn til....)

Sistnevnte kom jeg forresten egenelig på da jeg for en liten time siden oppdaget mikro - mens, som jeg har hatt i snitt 1-2 ganger i året siden jeg fikk satt inn spiralen. Det pleier ikke gjøre vondt. Men jeg kjenner et lite sug i magen i kveld, og lurer på om det gir unnskyldning til å åpne påskeegget fra jobb. Før det er påske. Det er så stort og tungt at det varer sikkert likevel....

Back
Topp