Aprilskravla

Tannlege timer er over. Heldigvis ser tenner fint ut. Herlig når det er over.
Eldste er i bursdag og kommer ikke hjem for 20:30.
mellomste kom hjem fra en venninne nå.
Hun og minste sitte tog spiser nå.
Kakebunn og krem er laget. Lurer på om jeg skall monter og pynte kaken snart .
Godteri påser er fyll opp. Sko helst ha blåst opp noen ballonger og. Kanskje jeg skal få barna til at gjør det.
13 grader ute. Jeg bør helst legge meg i solen og nyte det.

Skal på plantasjen imorgen og forberede litt til sommer på verandaen.. må jo tømme hele blomsterkassa, den er diiiiger, men kan gjøre klar potteplanter i mellomtiden! Skal ikke fylle kassa med jord igjen, men sette plater nedi og potter oppå

Da har lillemor fullført skilpadde nivå på svømming. Så neste uke blir det vel pingvin da. (i praksis betyr det at nå kan hun flyte, neste nivå et å lære benspark, neste deretter er armtak, grovt sett)

Bursdag her i dag. Stor fornøyd 7 åring. Her feire vi han hjemme så hadde han i ønske om at gå på kino og se super mario med familien. Passet veldig fint med en sånn bursdag.

god morgen . Solen skinner ute.
Barn er levert på skolen og jeg skal om 40 minutt hente mellomste som har time til kjeveortoped. Blir vel og aktivere drag idag.
Ellers er det fotball kamp på 1 og en som skall hentes på veien. Eldste skal ha fotball trening.
Blir vel bare meg og minste igjen hjemme.
Deilig da kan vi kose oss ute i solen

Da blir det begravelse på fredag. Min onkel (svoger til pappa) som fikk kreftdiagnose for et år siden døde for to dager siden... Det er nok nå! Stakkars tanta mi som har mistet både sin bror og sin mann ila 8mnd :(:(
Uff nei så utrolig trist

Den følelsen når tankerekken er

Åhh, vekkealarm, men jeg er trøtt. Jeg liker ikke morgener. Heldigvis er det snart helg, det der freda..... Nei. Onsdag.

Da er det i det minste torsdag.
Og lønningsdag.

Jeg er trøtt. Sliten. Stressa. Konf om to uker og mye søm gjenstår. En innmari travel helg står foran oss så ikke så mye vi rekker handle og ordne denne helgen heller.

Han må ha sko. Søstera også, men det er enkelt, hun skal ha bunadssko. Han må vi velge farge og finne noe passende.

Han bør vel ha slips også? Og dobbeltsjekke at han ikke har vokst ut av dressen, vokser som et ugress.

Klippe håret hans også.

Og lys og servietter og blomster.

Og tale og bildepresentasjon.

Og faktisk få ordne på kake - planene og koldtbordet sånn endelig.

Og pust.

Pust.

Og lønningsdag.

Jeg er trøtt. Sliten. Stressa. Konf om to uker og mye søm gjenstår. En innmari travel helg står foran oss så ikke så mye vi rekker handle og ordne denne helgen heller.

Han må ha sko. Søstera også, men det er enkelt, hun skal ha bunadssko. Han må vi velge farge og finne noe passende.

Han bør vel ha slips også? Og dobbeltsjekke at han ikke har vokst ut av dressen, vokser som et ugress.

Klippe håret hans også.

Og pust.

Pust.
Det blir så fint så :)

Dere som har peiling på blodsukker /måling osv. pga jeg er så svimmel, slapp orker ikke mye og rar i kroppen i de siste så begynner jeg og måle blodsukker. Nå kl 16 så var det 3,8 før måltid. Har spist middag nå og når bør jeg måle igjen? Tenkte måle litt og måle fastende imorgen tidlig . Bare sånn at jeg har litt kontroll på det for jeg evt bestiller en tine hos legen.

Dere som har peiling på blodsukker /måling osv. pga jeg er så svimmel, slapp orker ikke mye og rar i kroppen i de siste så begynner jeg og måle blodsukker. Nå kl 16 så var det 3,8 før måltid. Har spist middag nå og når bør jeg måle igjen? Tenkte måle litt og måle fastende imorgen tidlig . Bare sånn at jeg har litt kontroll på det for jeg evt bestiller en tine hos legen.
Tja, det sies vel 1,5-2 timer etter måltid :)

Glukose belastning er i alle fall fastende og etter 2 timer.

Helg.

Innholdsrik helg. Men helg.

Ungen som var med på butikken trumfet gjennom taco og jeg furter ved å ikke begynne å lage mat. Det er grill - vær!!! Vi kunne laget sommer-taco med grillet kylling, taco krydder, og fylle i lefser med salat og tomat og agurk, rå gulrot og sukkererter og ost og saksa, det er grill-taco.

Men neida, den klassiske med kjøttdeig, ingen sommertilbehør som gulrot og sukkererter eller grillet kylling. Neida. Klassisk taco.

Det er grill-vær for en av de siste dagene på en stund ifølge værmeldingen!!!! Hvor har jeg fått en sånn unge fra? Jeg vil grille alle dager det er mulig.

Og lønningsdag.

Klippe håret hans også.

Og pust.

Pust.
Pust ja, selv om jeg vet det ikke er så lett;)

Lørdag og strålende sol, vinduer må vaskes, badet skulle vært vasket, vi har mye å ordne ute, så får vi se hva formen min orker sv det.
Har hvertfall satt på en vask.
Gleder meg til å få utført inngrep så jeg få tilbake livet mitt , være sosial igjen , fp gjort ting i huset osv

Back
Topp