Aprilskravla

God morgen. Her har du planleggingsdag idag så her begynner de imorgen.
Heldigvis så har vi ikke hatt så mange bursdagsinvitasjoner. .
Her blir minste 7 år på lørdag. Spørs om han får feire med oss og 3 venner da han ikke ser ut idag i utslett. Ennå værre en Igår.
Legevakten vikle at jeg får han til legen idag men jammen det er ikke lett når det er vanskelig at komme igjennom telefon på legekontor . Så spør om jeg må vente til i ettermiddag og ringe legevakt igjen.

Vi teller oh til neste fri. Det blir vel 17,18,19.20 g 21 mai. Blir delig med fri der.
Du sier appen forteller x antall uker dager til ferie? Hvilken app bruker du?
Her er det ikke lamgfri rundt 17 mai, utrolig kjipt med skole den fredagen for vi skal i konfirmasjon den helgen langt unna

Solkrem har jeg ikke tenkt på å sende med noe sted enda. Burde vel det ja. Litt usikker på hva som ligger av skiftklær på skolen også, var ikke jeg som hentet til påskeferien.. Satser på at hun klarer seg.

Men jeg er stuptrøtt, og gleder meg stort til å stupe i seng i kveld. Desverre skal eldstemann på korps sent i dag, så det spørs hvordan kvelden min blir
Ikke solkrem her heller men trengs det hsr bhg.

Tannlege mandag :( lenge p vente, ene delen har løsnet helt så jeg egentlig bare plukke den ut..
Blir travelt på mandag da, med avtaler hele dagen

Skarlagenfeber ja det var utslag på halsprøve. Han er ju fin i form ikke feber, ikke bringbær tunge , spiser og drikker greit. Da det bar utslag begynner vi på apocillin. Apocillin på barn er grusomt at få ned. Skjønner ikke at de ikke finnes apocillin dråper til barn.
Og ennå mer skjønner jeg ikke når barn skall ha 1/2 tablett det vil si 330 mg x 4 per dag. Ja vel ta tar vi og går på Apotek. Flott der får vi apocillin 660 mg 30 st i pakken.
Det vil si at apocillin 330 mg finnes ikke i den dosen tabletter så derfor så skriver leger ut 660 mg og må deles. Her skall det brukes i 7 dager og vi fant ut av at gutten skall bruke totalt 14 tabletter. Men det er 30 st i en pakke det vil si resterande 16 st blir igjen. Ohh så dumt irriterer meg grønt på all medisin som kan og bli liggande igjen pga rett dose ikke finnes . Er det ikke på tide da at finne på en løsning ??

Eller ja Kansjke jeg bør ha det i baktanken og spare på desse apocillinen . Rett hva der er så får vel de andre her hjemme skarlagensfeber og visst det skall brukes på de og er det vel ikke vits at kjøpe ennå en 30 st når vi har 16 andre liggandes .

Last edited:
God morgen . 2 st er sendt på skolen. Minste sitter her på siden av meg.
Blir hjemme idag og. Og imorgen skal han på skolen. Etter 48 timmer med Apocillin da skall det vær trygt at sende han. Egentlig så står det Barnet er smittefritt etter å ha brukt antibiotika i minst ett døgn . Allmenntilstand hans er fin så da prøver vi imorgen 4 timer på skolen og fri fra sfo.

Håper formen blir raskt stigende med medisin.

Hos oss er alle på skole og jobb i dag. Og alle er trøtte.

Ser frem til helga.

Håper formen blir raskt stigende med medisin.
Takk. utslett på ører ser mye bedre ut og utslett i ansiktet er vekke ja medisiner hjelper . Litt verre med armer og bein. Der ser han ikke ut med det er på en måte dekket av klær så syns ikke

Last edited:
2 uker og 1 dag uten en eneste røyk eller et eneste trekk.
Fast det var 2-4 til dagen før så er det jammen godt at jeg tog de steget og bestemte meg for at prøve slutte helt.
Yes stolt av meg selv hitills. Nå er det at prøve bli helt frisk og begynne løpe litt intervall.
Trenings rom skal begynnes brukes igjen. Boksing sekk skal henges på plass.
Må bare få vekk litt ting som har blitt plaster der.
Våren er på vei og de fine været venter jeg på da er det at løpe med stranden. Må tvinge min man at bli med da jeg ikke vil løpe aleine der nede.

Var vist optimistisk når jeg snakka om solkrem her om dagen, regner masse, og har oppriktig problemer med å få tørka klær skikkelig hjemme til barnehagebarn, blir så mye sand overalt :D Håper vi trenger solkrem til uka da.

Var vist optimistisk når jeg snakka om solkrem her om dagen, regner masse, og har oppriktig problemer med å få tørka klær skikkelig hjemme til barnehagebarn, blir så mye sand overalt :D Håper vi trenger solkrem til uka da.
Haha. Her trenger vi også solkrem nest uke da det er meld sol. Nå går mine på skolen så vet ikke helt om de har plass at ha de der men blir vel smørat før de går til skolen

Haha. Her trenger vi også solkrem nest uke da det er meld sol. Nå går mine på skolen så vet ikke helt om de har plass at ha de der men blir vel smørat før de går til skolen
De kan vel ha i gangen eller i sekken eller no? Lurt å få litt påfyll utover dagen :flower

Svimmel svimmel . Ja og svimmel. Har vart det en god stund, utmattet i tillegg føler meg aldri uthvilt. Legen min er sykemeld ennå. Og de andre legene vet jeg ikke om de vil ta det med videre evt utreda hva grunnen er. Er bare på en måtte litt redd jeg blir returnert hjem slapp av og ta livet med ro såkansjke det hjelper.
Ikke alltid lett når man går lenge lenge med svimmelhet og man føler seg rar i kroppen

Last edited:
De kan vel ha i gangen eller i sekken eller no? Lurt å få litt påfyll utover dagen :flower
Ja de kan sikkert ha den i sekken. Tror ikke de kan ha den i gangen da det ikke er hylleplass til barna. Er stort sett bare knagg i alle garderober fra 2 klassen

På Sfo har mine hatt solkrem for de har bedt om det, men ikke når de har sluttet der. Solkrem om morgenen de dagene det trengs også er de ikke så mye/lenge ute om gangen uansett.

Vi er uansett ikke bortskjemt med at det ikke er så knakende mye sol. Men nå er her jo rett bra vær. Men uv strålingen er så lav ifølge yr at det ikke trengs solkrem nå. I morgen mellom 13 og 16 er den på 3, da anbefales solkrem, så det skal vi ordne. Men det blir smøring om morgenen. Også får de smøre seg igjen hjemme før de går på trampolina (men den er vel hovedsakelig i skyggen på den tiden)

De har uansett såpass med klær på seg at det ikke er bare snakk om ansikt og evt fingre

har meld opp til 16 grader nest uke så blir vel at smøre de for skolen ja.

Har en som har bursdag på lørdag og skall feires. Han vil ikke feire det så stort så blir vi i familien og 2 jenter fra klassen hans.
Vet bare ikke hva kake jeg skal lage. Eller hva han skal få i gave. Bursdags barnet vet liksom ikke hva han skall ønske seg. Har ingen ønsker. Har ju så mye av alt og i tillegg så er han ikke så intresert i en slags leke . Leker med hva som helst

Gleder meg sykt mye til sommer sol hoppes vi at vi får og lange kvelder ute.

Fredag og snart helg
Har årskontroll hos tannlegen kl 10:30.
liker ikke at gå til tannlege men går greit når jeg vel er der.
Så skal jeg vel hjem og lage en kake bunn. Vaske litt klær og rydde litt.
Minste ønsker p gå på sfo idag. Passet veldig fint for meg

Back
Topp