Aprilskravla

Ja, det er vanskelig å komme igang når man ikke må pga flytting feks. Vi kom jo aldri igang der vi bodde før, og boden ble fullere og fullere..
Nå er planen å rydde opp i minst 4 esker hver dag. Det burde være mulig siden jeg har litt fleksibel tid nå.
Og en fordel at alt vi har oppe i leiligheten, er ting vi skal ha. Så alt som skal gås gjennom er hovedsaklig nede i boden. Håååper jeg klarer å få orden på alt innen sommeren.
Vi fikk ryddet mye da vi flyttet, men siste rest ble med i noen kasser. Men det er altså snart 11 år siden, så vi har klart å generere mye nytt...

Vi fikk ryddet mye da vi flyttet, men siste rest ble med i noen kasser. Men det er altså snart 11 år siden, så vi har klart å generere mye nytt...

Ja, man rekker å samle opp ganske mye på 11 år. Vi hadde det ryddig da vi flytta inn på forrige sted for 6 år siden. Men så har det kommet 2 barn og ting baller for på seg.
Nå må jeg nok gå gjennom litt klær og leker etyer barna også. Minste kommer ikke til å ville arve alt av gutteaktige inneklær etter broren. Så skap plukke ut litt og få vekk resten. Også var det leker da - babyleker skal absolutt vekk. Men vi har litt for mye av andre ting også som de nok ikke merker om jeg gir bort til noen andre.
Liker å rullere leker hjemme så ikke slt er tilgjengelig, men det er likevel litt dor mye.
Også er det uendelige hauger av papir og skriv. Det kommer til å ta litt tid å pløye seg gjennom. Jeg har tatt vare på mye klær også. Som siste ble brukt FØR jeg ble gravid for første gang. Det var i 2016. Så de klærne kommer jeg nok altså aldri til å bruke igjen.
Osv - lista er ganske lang :hilarious:

Kjenner til det.

Men nå, 7 år etter siste unge kom ut, har jeg krympet tilbake til størrelsen jeg brukte før. Usikker på når jeg endte opp en størrelse, men nå er jeg tilbake. Og noe klær har kommet til heder og verdighet.

Ohh jeg er så klar for at sende barna på skolen på onsdag. 2 av 3 barn har vart hjemme siden 27 mars så ja de er også klar at gå på skolen

Påsken er snart over og hverdagen tilbake :(
Liker ferier jeg!

Må starte morgendagen med å ringe tannlege, har en krone som har knekt helt ned så da går det vel 10000+++ i tannlege denne mnd

Gleder meg også til mannen skal på jobb og mini i bhg imorgen så jeg bare får være litt ifred :bag:

Regn regn. Jammen vi har hatt fint vær men nå kom regn.
Eldste er på fotball trening. 2 st sitter her og spiller. Og jeg gruer meg til at komme tilbake til lekser aktivetet skole og alt annet.

Jeg ser ikke frem til morgendagen, jeg liker ferie. Det gir jo heller ikke alenetid da. Det er jobb for meg og skole for ungene. En unge skal i bursdag og en på korpsøving.

Minstemor gleder seg til skolen. De to eldste har ikke lyst å stå opp i morgen. Mannen stikker tidlig for å komme igang med rapportering , men reiser hjem og henter yngste og får henne på bursdag med badedrakt, jeg skal hjem og få i de andre middag , men før jobb må jeg få alle tre ut av sengen og frokost, matpakke og ut av døra. To av dem motvillige og alle tre trøtte, pluss meg.

Nedtelling til sommerferien er igang.
11 uker, 3 dager og 16 timer sier appen.

Innen den tid har vi en konfirmasjon å arrangere om knapt en måned.

Jeg ser ikke frem til morgendagen, jeg liker ferie. Det gir jo heller ikke alenetid da. Det er jobb for meg og skole for ungene. En unge skal i bursdag og en på korpsøving.

Minstemor gleder seg til skolen. De to eldste har ikke lyst å stå opp i morgen. Mannen stikker tidlig for å komme igang med rapportering , men reiser hjem og henter yngste og får henne på bursdag med badedrakt, jeg skal hjem og få i de andre middag , men før jobb må jeg få alle tre ut av sengen og frokost, matpakke og ut av døra. To av dem motvillige og alle tre trøtte, pluss meg.

Nedtelling til sommerferien er igang.
11 uker, 3 dager og 16 timer sier appen.

Innen den tid har vi en konfirmasjon å arrangere om knapt en måned.
God morgen. Her har du planleggingsdag idag så her begynner de imorgen.
Heldigvis så har vi ikke hatt så mange bursdagsinvitasjoner. .
Her blir minste 7 år på lørdag. Spørs om han får feire med oss og 3 venner da han ikke ser ut idag i utslett. Ennå værre en Igår.
Legevakten vikle at jeg får han til legen idag men jammen det er ikke lett når det er vanskelig at komme igjennom telefon på legekontor . Så spør om jeg må vente til i ettermiddag og ringe legevakt igjen.

Vi teller oh til neste fri. Det blir vel 17,18,19.20 g 21 mai. Blir delig med fri der.
Du sier appen forteller x antall uker dager til ferie? Hvilken app bruker du?

Titter på kalenderen nå, og er mye som skjer fremover gitt! Neste fridag jeg ser er 1. mai, og i mai generelt er det greit med fridager og oppbrudd.

Vanskelig å komme i gir igjen etter ferie i dag, glemte litt for mye :D solkrem til barnehagen, fleecesett til 1 barn, nøkkelkort til meg selv osv..

God morgen. Her har du planleggingsdag idag så her begynner de imorgen.
Heldigvis så har vi ikke hatt så mange bursdagsinvitasjoner. .
Her blir minste 7 år på lørdag. Spørs om han får feire med oss og 3 venner da han ikke ser ut idag i utslett. Ennå værre en Igår.
Legevakten vikle at jeg får han til legen idag men jammen det er ikke lett når det er vanskelig at komme igjennom telefon på legekontor . Så spør om jeg må vente til i ettermiddag og ringe legevakt igjen.

Vi teller oh til neste fri. Det blir vel 17,18,19.20 g 21 mai. Blir delig med fri der.
Du sier appen forteller x antall uker dager til ferie? Hvilken app bruker du?
den heter vel countdown rett og slett. Der kan en lage nedtellinger til et selvvalgt tidspunkt. Jeg setter ofte opp slike til jul, påskeferie, sommerferie etc. sjekker dem ikke akkurat daglig, men gikk innom for å se når jeg la meg rett og slett fordi det kjentes så tungt ut.

Det kjennes egentlig enda tyngre i dag. Ungene er på skolen, men jeg skjønner godt at mellomste særlig rett og slett kjente seg syk og ikke orket. Jeg føler det likt, men jeg vet at jeg er trøtt. Det er nok hun også.

Det kommer seg, det gjør det, men hun burde gått ti skolen og fått det kvarteret med frisk luft, heller enn å bli kjørt som det endte med. Selv er jeg jo så trøtt her jeg sitter på stolen at det er tett før jeg legger meg under boret, men jeg vet, jeg vet, det går seg til, og i kveld skal jeg legge meg og nyte det.

Mai er fin, det er fri mandag 1. mai også den langhelgs som du ramser opp er ja også er det pinse helga etter det.

Titter på kalenderen nå, og er mye som skjer fremover gitt! Neste fridag jeg ser er 1. mai, og i mai generelt er det greit med fridager og oppbrudd.

Vanskelig å komme i gir igjen etter ferie i dag, glemte litt for mye :D solkrem til barnehagen, fleecesett til 1 barn, nøkkelkort til meg selv osv..

Solkrem har jeg ikke tenkt på å sende med noe sted enda. Burde vel det ja. Litt usikker på hva som ligger av skiftklær på skolen også, var ikke jeg som hentet til påskeferien.. Satser på at hun klarer seg.

Men jeg er stuptrøtt, og gleder meg stort til å stupe i seng i kveld. Desverre skal eldstemann på korps sent i dag, så det spørs hvordan kvelden min blir

Søren asså. Leger som skall fly igjenom en kontroll og tenker de borde bruke litt vet når det er barn med diagnose at ting ikke skjer så raskt ig samarbeids villig som vanlige barn.

Solkrem har jeg ikke tenkt på å sende med noe sted enda. Burde vel det ja. Litt usikker på hva som ligger av skiftklær på skolen også, var ikke jeg som hentet til påskeferien.. Satser på at hun klarer seg.

Men jeg er stuptrøtt, og gleder meg stort til å stupe i seng i kveld. Desverre skal eldstemann på korps sent i dag, så det spørs hvordan kvelden min blir
Måtte tømme garderoben i bhg før ferien pga vasking, så brukte anledningen til å bytte ut enkelte klær, vaske og slikt. Men ikke så lett å få med alt som trengs når man pakker da :rolleyes:
Jeg har brukt å begynne å sende med solkrem etter påske ca, sånn sett fint med østlandet. Meldt grått og kjipt denne uka, men fra neste uke kommer vi muligens oppi 16-17 grader (og sol håper jeg :) ) Ser at eldste har begynt å få farge alt :)

Påsken i år ble test påske, første med barn så neste år vurderer vi å leie hytte nær slalåmbakke. Jeg driver å rydder klesskap og satser på å bygge en garderobe som gjør det enklere å delta på aktiviteter. Eksempelvis innkjøp av gode tursko, en mer solid kåpe til jobb, godt og passende badetøy, noen kjoler med god passform og kvalitet (opplever at de på hm/Cubus/Lindex mister fasong så fort og lukter fort svette og urent, mulig det er pga mye syntetiske stoff)

Så planen for sommer og høst er bygge en garderobe som gjør at jeg ikke må krangle med meg selv på morningen ei heller føle meg feit, stygg eller merkelig på grunn av rotereiret jeg har av klær. Driver å undersøker kroppsfasong, farger som passer meg og styling av hår og sminke som passer meg. Så håper jeg at jeg kan ta med meg de rutinene det inn de neste 5 årene hvertfall så slipper jeg den dårlige dialogen med meg selv på travle morningen. Spesielt i vinterhalvåret :hilarious:

Back
Topp