Aprilskravla

Hva er forventet i barnebursdager? Datteren er invitert i enda en barnebursdag, i den første ble det sagt at gaver ikke er nødvendig, men ingenting er sagt angående denne, så lurer på hva som forventes.
Vi har en avtale i bhg at det ikke skal være gaver, men min bhg har gaver, så det spørs. Ville bare sendt en melding og spurt

Jeg er vant til at det er avtalt i gruppen.

Vi har somregel hatt 50 kr grense eller 100 de senere årene (50 om kontanter) i bhg og klassene. Avtalt på foreldremøte på høsten.

Hva er forventet i barnebursdager? Datteren er invitert i enda en barnebursdag, i den første ble det sagt at gaver ikke er nødvendig, men ingenting er sagt angående denne, så lurer på hva som forventes.

Hvis ikke noe står, skal man ha gave. Pleier å finne en liten ting som ikke koster så mye. De fleste lekebutikker har hyller med billige bursdagsgave. Feks en 3-pack med «slimhender» som kan hives og klistres på veggen, 35kr. Det var den mest populære gaven her :hilarious: det er jo litt sånn ræl som ikke varer evig, men som de har det veldig gøy med så lenge det varer hvertfall.

Påske ja det merkes z helt still i nabo laget, gaten og på veien. Nå er mine barn ute og hopper trampoline.

Her er ikke trampolina satt opp på enda, og i kveld begynte det å snø, så det blir nok ikke før på lørdag.

Er en del bedre . Hosten er der ennå og jeg orker minimalt for jeg må legge meg ned på sofaen. Har ingen krefter .
Ohh gleder meg til noen uker er gått og da skal jeg begynne løpe litt og litt

Er en del bedre . Hosten er der ennå og jeg orker minimalt for jeg må legge meg ned på sofaen. Har ingen krefter .
Ohh gleder meg til noen uker er gått og da skal jeg begynne løpe litt og litt
Fortsatt god bedring.

Har dere en fin påske da, folkens ?

Jeg kan se på vår påske som "dette får vi ikke til", de fleste kyllingene ligger under trappa i en eske (og døra inn er sperra) men jeg ser heller på at vi har vært på ski, fått opp trampolina, vi har påskeegg og familietid, litt påskepynt og mye påskekos. Senkede skuldre og familietid.

Planer om litt brettspill i kveld om vi klarer løsrive alle ungene på en gang. Det går en del i pc spill også. Tidvis med slektninger på telefonhøytaler mens de spiller samme spill.

Går ganske bra her!
Vi har akkurat flytta, så i år er ungene på påsketur med besteforeldre alene, mens vi får noen dager hjemme til å rydde. Vårt forrige hjem var særs rotete, og det nekter jeg å fortsette med. Men så har vi jo flytta med oss rotet da, pga dårlig tid før flytting/at jeg holdt på med utredning og operasjon akkurat midt oppi flytteprosess. Så da klarte ingen av oss å ha oversikt og overskudd nok til å sortere og rydde FØR vi pakket ned ting :p
Nå er heldigvis selve leiligheten ok ryddig, men vi har en stor bod hvor det ligger mange timer med sortering, selge unna, kaste, gi bort. Vi blir ikke ferdig nå for å si det sånn. Men tenker jeg fortsetter med å rydde gjennom noen ekser hver dag, får ting sortert og plassert på rett sted. Og samle opp dager hvor jeg får kjørt ting vekk som vi ikke skal ha. :)

Jeg kan se på vår påske som "dette får vi ikke til", de fleste kyllingene ligger under trappa i en eske (og døra inn er sperra) men jeg ser heller på at vi har vært på ski, fått opp trampolina, vi har påskeegg og familietid, litt påskepynt og mye påskekos. Senkede skuldre og familietid.

Planer om litt brettspill i kveld om vi klarer løsrive alle ungene på en gang. Det går en del i pc spill også. Tidvis med slektninger på telefonhøytaler mens de spiller samme spill.
Vi har en fin påske, koser oss hjemme og tar spontan turer til fjells eller byen. Nå skinner solen også og vi slapper av.

Går ganske bra her!
Vi har akkurat flytta, så i år er ungene på påsketur med besteforeldre alene, mens vi får noen dager hjemme til å rydde. Vårt forrige hjem var særs rotete, og det nekter jeg å fortsette med. Men så har vi jo flytta med oss rotet da, pga dårlig tid før flytting/at jeg holdt på med utredning og operasjon akkurat midt oppi flytteprosess. Så da klarte ingen av oss å ha oversikt og overskudd nok til å sortere og rydde FØR vi pakket ned ting :p
Nå er heldigvis selve leiligheten ok ryddig, men vi har en stor bod hvor det ligger mange timer med sortering, selge unna, kaste, gi bort. Vi blir ikke ferdig nå for å si det sånn. Men tenker jeg fortsetter med å rydde gjennom noen ekser hver dag, får ting sortert og plassert på rett sted. Og samle opp dager hvor jeg får kjørt ting vekk som vi ikke skal ha. :)
Vi flyttet også med oss noe rot når vi flyttet, men mest av alt har vi generert mer her vi bor så det trengs en real opprydding. Men det er ikke lett å komme igang. Nesten så flytting hadde vært enklere. Men det tas sånn litt etter litt. Og påsken prioriteres i hovedsak ungene siden vi begge har jobbet mye overtid siden jul, det er sånn avtalen er på en måte.

Men vi må ha noen runder med å kjøre vekk ting ja.

Vi har en fin påske, koser oss hjemme og tar spontan turer til fjells eller byen. Nå skinner solen også og vi slapper av.
Hørtes fint ut.

Solen skinner her også.
Mannen gjør forsøk på å vekke grillen til live, men det er mulig den ikke har overlevd vinteren.

Men lave skuldre og avslappet et stilen.

Og grillen er såpass pleietrengende at jeg slenger sammen en pizzadeig. Det er også greit. Null stress og livet med ro

Livet med to. Solen skiner. Deilig med fri fra alt og lite folk rundt seg

Vi har hatt besøk , vært i Frognerparken , vært på skogstur, på tur til Kiel , så deilig påske( hverfall så lenge smertestillende er innabords)

Vi har hatt besøk , vært i Frognerparken , vært på skogstur, på tur til Kiel , så deilig påske( hverfall så lenge smertestillende er innabords)
Kos dere

12 grader. Sitter ute og nyter stillheten men en kopp te.

Last edited:
Vi flyttet også med oss noe rot når vi flyttet, men mest av alt har vi generert mer her vi bor så det trengs en real opprydding. Men det er ikke lett å komme igang. Nesten så flytting hadde vært enklere. Men det tas sånn litt etter litt. Og påsken prioriteres i hovedsak ungene siden vi begge har jobbet mye overtid siden jul, det er sånn avtalen er på en måte.

Men vi må ha noen runder med å kjøre vekk ting ja.

Ja, det er vanskelig å komme igang når man ikke må pga flytting feks. Vi kom jo aldri igang der vi bodde før, og boden ble fullere og fullere..
Nå er planen å rydde opp i minst 4 esker hver dag. Det burde være mulig siden jeg har litt fleksibel tid nå.
Og en fordel at alt vi har oppe i leiligheten, er ting vi skal ha. Så alt som skal gås gjennom er hovedsaklig nede i boden. Håååper jeg klarer å få orden på alt innen sommeren.

Jobber meg for tiden gjennom serien Dahmer på Netflix. Helt utrolig hva han slapp unna med over den lange tiden...

Back
Topp