Aprilskravla

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
1. April.

Har du blitt lurt?

I lys av fake news er det ikke lenger like gøy å tråle avisene etter aprilspøk-artiklenene som flere har sluttet på lage. Men noen fornekter seg ikke.

Og reklamene.

Frister det med limited edition sjokolade med lutefisk-fyll? Ikke? Hva med brunost da ?

Last edited:
Jammen denne måned flyger vel like fort som den kom. Her har minste begynt telle ned dager til bursdag. Så er vi i mai og mai er det en del fridager. Så er vi snart på sommerferie

Ikke lurt nei.
Mars ble dritt med to uplanlagte innleggelser på meg, en mnd full av smerter , jeg håper april blir bedre selv om det blir en tøff mnd set også, gleder meg egentlig til mai jeg

God morgen hoster og hoster sånn at brystet og lunger gjør vondt.
Vondt at ligge for mye og.
Nå har 3 av 5 her hjemme har eller hatt influensa.
Blir litt av en kjedelig påskeferie og spesielt når hoster sitter lenge i

Last edited:
Da har jeg endelig påskeferie.

Eller altså, jeg har fortsatt en jobb jeg må gjøre på mandag, men jeg tok meg fire timer på loftet og ble ferdig med det jeg skulle gjort på fredag etter planen min. Det hadde frist "før påske", så nå som det er gjort føler jeg at jeg har påskeferie.

Det ble ikke skitur i dag, enten det var test av solo eller om det var godterier, mellomste var ikke i form i dag. Og eldste vil ikke.

Vi prøver igjen til påske

God morgen hoster og hoster sånn at brystet og lunger gjør vondt.
Vondt at ligge for mye og.
Nå har 3 av 5 her hjemme har eller hatt influensa.
Blir litt av en kjedelig påskeferie og spesielt når hoster sitter lenge i
God bedring

Påskeferie er rimelig deilig. Tenk å ligge her på sofaen en søndag ettmiddag. Jeg skal ikke tidlig opp i morgen. Jeg skal jobbe en liten time utpå dagen en gang, men ikke noe mer enn det før 11. April.

I morgen skal jeg en tur på biblioteket med jentene om de vil. Vurdere atter en gang om jeg vil ha meg ei fora vinterbukse, dvs, jeg vil det. Men om jeg skal prioritere det, og hvor dyr.

Vaske klær og bruke litt tid i hagen. Det er snø i hagen enda, men planen er å hakke opp snøen med spade eller noe sånn, og strø utover kalk til plenen som kan sige ned i den mens snøen smelter. Det finnes ikke en kuldegrad på langtidsmeldinga lenger så nå har jeg troen på at denne snøen må smelte.

Og jeg skal ikke på jobb før om over ei uke!!! Det er lenge det!!!

Mannen må jobbe disse tre dagene, så det er bare meg og ungene nå i starten, men fra torsdag har vi fri alle fem.

Påskeferie er rimelig deilig. Tenk å ligge her på sofaen en søndag ettmiddag. Jeg skal ikke tidlig opp i morgen. Jeg skal jobbe en liten time utpå dagen en gang, men ikke noe mer enn det før 11. April.

I morgen skal jeg en tur på biblioteket med jentene om de vil. Vurdere atter en gang om jeg vil ha meg ei fora vinterbukse, dvs, jeg vil det. Men om jeg skal prioritere det, og hvor dyr.

Vaske klær og bruke litt tid i hagen. Det er snø i hagen enda, men planen er å hakke opp snøen med spade eller noe sånn, og strø utover kalk til plenen som kan sige ned i den mens snøen smelter. Det finnes ikke en kuldegrad på langtidsmeldinga lenger så nå har jeg troen på at denne snøen må smelte.

Og jeg skal ikke på jobb før om over ei uke!!! Det er lenge det!!!

Mannen må jobbe disse tre dagene, så det er bare meg og ungene nå i starten, men fra torsdag har vi fri alle fem.
Så deilig med fri. Nyt det og pass på og hvil deg.
Her ligger jeg også på sofaen men blir så vond av å ligge så må opp til tider og røre på meg litt.
Her er det ikke mange planer. Jenta skal til kjeveortoped imorgen pga Oralkirurg ville at de sko se på det og evt se så kjetting i munnen ikke irriterer tannkjøtt osv. har så lite lyst at sende med faren da faren har ingen peiling på dette her og får sikkert ikke med seg noe som helst hva kjeveortoped sier. Blir bare irritert.

Ufattelig lite planer her også.

Påske er deiligere enn jul.
Jeg elsker jul, men det er mye forberedelser, mye stress, det er mye forventinger, besøk, middager og minstemor sin bursdag.

Påske er bare.... Fri. Gjerne noe skiturer. Middag hos mine foreldre en dag. Men ellers bare.... Fri. Det er vår, og det er hvilepuls.

Det fine med å ha ferie er at man kan sove lenge, ikke sant? Så da jeg våknet av at minstemor kom inn litt før fire så innså jeg at det at jeg hadde våknet mange ganger allerede bare var en drøm. Fint, da kan vi sove videre. Vel, jeg sovna jo, men var allerede våken da alarmen til mannen ringte klokka 6 (han har ikke ferie) og minstemor våkna da han sto opp

Vel, jeg ligger enda da. Har målt opp hagen på finn sitt kart og fastslått at jeg har kjøpt kalk til ca halve hagen, men never mind, jeg rekker ikke ha utover før det før jeg passerer butikken igjen så jeg rekker helt fint kjøpe en til. Jeg tar livet med ro, skal sette igang vaskemaskinen etterhvert. Men når jeg står opp og begynner å styre, så blir jeg sulten og vip lage frokost. Men de to eldste ungene sover enda. Og jeg tenker de skal få sove i alle fall en time til

Her våkne jeg flere ganger inatt og på en måte så var jeg klar og stå opp men pga jeg var så vondt i kroppen av at ligge.
Her var jenta hos kjeveortoped og sår/kjetting ser fint ut.
Av en eller annen grunn så slapp vi betala idag. Veldig takknemlig . Takker og bukker for det.

Last edited:
Her våkne jeg flere ganger inatt og på en måte så var jeg klar og stå opp men pga jeg var så vondt i kroppen av at ligge.
Her var jenta hos kjeveortoped og sår/kjetting ser fint ut.
Av en eller annen grunn så slapp vi betala idag. Veldig takknemlig . Takker og bukker for det.
Håper du får sove bedre til natta.

Godt at alt så bra ut i munnen hennes.

Jammen sånn jeg verkelig lurte på om jeg har verkelig tatt influensavaksinen. Og ja det hadde jeg. Har hatt korona men korona var ingenting motsatt til denne influensaen her.
Har ikke stemme igjen. Hosten tar knekken av meg pga smerter i brystet/ vondt hals. Vondt i lunge/nyrer alt i den regionen der.

Last edited:
Nå kom mannen hjem og klager på at han er syk og sier jeg går bare og legger meg i sengen jeg fordi jeg er ikke helt i form. Søren blir forbannad . I fredags var jeg aleine med 3 barn.der et av barna var syk hun andre med tenne sine. Lørdag var jeg mesteparten av dagen aleine med de. Og den tiden han var her sov han stort sett. Og Igår fikk jeg 4 timer avlastning da hadde han med seg de ut.da sko jeg få mat på bordet mens de var vekke. Og idag gikk han på jobb kl 10. og kom nå. Så ja jeg blir sur fordi her tar han ikke hensyn til når jeg er syk og tenker Kansjke jeg bør avlaste hun eller ikke jobbe overtid når hun er syk men nei da. Dette skall tas opp når alle her er friske igjen.
Syk eller ikke syk her må jeg stå opp og lage mat og gjor det som skall gjøres. Men han kan ikke se det når jeg er syk eller rett og slett han vill ikke se når jeg er syk. Overser det rett og slett :mad:

Må ju legge til at alle desse dager har jeg vart syk. Det er liksom derfor jeg reagere på det.

Last edited:
God morgen

Håper alle får en fin dag.

Jeg har fri i dag også (siste jobb gjorde jeg en halvtime i går). Hva vi skal finne på vet jeg ikke, det er nydelig vær, men mannen jobber langdag.
Vel, jeg fikk kalket halve hagen i går, så jeg får kjøpe en pose til og ta resten.

Har lyst å rydde opp på verandaen, men vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med det som ligger der. Det er materiale som er tatt ned fra veggen da vi byttet vindu, vi må få opp nytt, men vet ikke om noe som helst av det kan benyttes igjen eller om det skal bare kjøres vekk. En henger er sikkert en god start, men trenger en prat med mannen, gjerne i kombinasjon med pappa.

Men jeg kan se om jeg kan få satt opp grillen, rengjort og stelt litt med den. Det kan jo være en god start. Kanskje får vi satt på plass bord og sofa også om ungene hjelper meg å bære.

Vi får se hva dagen bringer

Formen er absolutt ikke bedre.begynte fredags morgen og idag er det tirsdag.
Det svir og gjør vondt i brystet og ryggen specielt ned hosting. Eldste sko løpe og gi meg en klem men jammen den var ikke god pga Berøring at ryggen er det ikke på tal om da det gjør vondt.
Har vont stort sett overalt ikke feber.
Men er det verklig årets influense eller kan det vær det plus mer?? Tenkt om jeg sko kontakte legevakten imorgen visst jeg ikke er bedre . Er bare litt sånn at jeg får vel til svar at det er influensa.

Back
Topp