Apriljentene strikker!

Sötnosa

Blir kjent med forumet

Er det noen av apriljentene som strikker?

Eller kanskje du har lyst til å lære å strikke?

Liker du å la deg inspirere eller bare synes det er koselig å se hva andre lager?

Her kan vi vise hva vi har strikket til baby i magen, dele oppskrifter, tips og rådemoticon

Får starte jeg da :)

Her er mine ferdige prosjekter hittil:

(Sorry for store bilder.. trodde de skulle bli mindre)

Så flink du er. Fin tråd. Har akkurat begynt å strikke litt.

Tusen takk emoticon

Så gøy at du har begynnt å strikke litt! Hva har du begynt på da?

Kristine_26 skrev:

Jeg har strikket endel baby-klær som ligger klar i kisten :) er nå snart ferdig med dåpskjolen syns det er så fint med strikket tøy!

Planer om å strikke noe nytt til babisen her også, men akkurat nå driv jeg å produserer litt til julemarked og andre prosjekter.. ;) Men koselig tråd!! Skal komme noe herfra etterhvert også!! :D

oioi, du hadde jo allerede strikket masse!!! Jeg har som vanlig ett strikkeprosjekt på gang... men om det blir ferdig er vel en helt annen sak... har mange prosjekter liggende ja..
Nå har jeg tenkt å strikke bukse og genser til storesøster. også en heldress til lillebrøster i samma farger :D

Jeg har strikket hentesett til den lille i magen. Lenge før den ble til ;-) Kan ta bilde senere. Så mye fint du har strikket søtnosa :-)

He he.. ble litt ivrig da testen ble positiv...  Får se om jeg får jente eller gutt denne gangen da, ellers har jeg jo masse barselgaver til andre som får baby av det kjønnet jeg ikke får :)

Jeg strikker også ullbukse til storesøster nå!

Legg ut bilder når du er ferdig da, Peppermynte :)

~Peppermynte~ skrev:
oioi, du hadde jo allerede strikket masse!!! Jeg har som vanlig ett strikkeprosjekt på gang... men om det blir ferdig er vel en helt annen sak... har mange prosjekter liggende ja..
Nå har jeg tenkt å strikke bukse og genser til storesøster. også en heldress til lillebrøster i samma farger :D

Tusen takk, Dunnemoticon Ja, vil gjerne se bilde av hentesettet!!

Dunn skrev:
Jeg har strikket hentesett til den lille i magen. Lenge før den ble til ;-) Kan ta bilde senere. Så mye fint du har strikket søtnosa :-)

Jeg strikker ullbukse av restegarn til storesøster her også emoticon

Håper du legger inn bilde når du har strikket ferdig :)

Hmmmmm skrev:
jeg strikker ullbukse til kommende storebror for tiden...

:)

Så flink du er! Og så fine klær :) Jeg er veldig glad i strikke og hekletøy, men har aldri fått satt meg ned de siste åra med noe sånt selv... Litt vel aktiv student og da får jeg lissom aldri startet på noe føler jeg. Har kjøpt en strikkebok for nybegynnere som virket veldig grei, hvor jeg faktisk kan få til å strikke noen filler :P Syntes det er veldig koselig med håndarbeide når jeg først setter i gang! Har også kjøpt en bok som heter "made by me", der er det masse fint! Da går det mest utover symaskina da, men det er også gøy. Også enkle ting der som jeg kan få til ;)

Ellers har jeg en mamma som er veldig flink og glad i å strikke da :) Så gleder meg til hun setter i gang! 

Så om jeg får til noe jeg kan bli fornøyd med, så legger jeg de ut her 

Sötnosa skrev:

He he.. ble litt ivrig da testen ble positiv...  Får se om jeg får jente eller gutt denne gangen da, ellers har jeg jo masse barselgaver til andre som får baby av det kjønnet jeg ikke får :)

Jeg strikker også ullbukse til storesøster nå!

Legg ut bilder når du er ferdig da, Peppermynte :)

~Peppermynte~ skrev:

Det kan jeg gjøre ja:D men det blir nok ikke før nærmere påske :D

Tusen takk, Aprilblomsten! Bra å prioritere studier fremfor håndarbeid ja :) Start med noe overkommelig, det er supert med en sånn nybegynnerbok som du har.. Akkurat sånn jeg startet :) Gleder meg til å se hva du får til!

Aprilblomsten skrev:
Så flink du er! Og så fine klær :) Jeg er veldig glad i strikke og hekletøy, men har aldri fått satt meg ned de siste åra med noe sånt selv... Litt vel aktiv student og da får jeg lissom aldri startet på noe føler jeg. Har kjøpt en strikkebok for nybegynnere som virket veldig grei, hvor jeg faktisk kan få til å strikke noen filler :P Syntes det er veldig koselig med håndarbeide når jeg først setter i gang! Har også kjøpt en bok som heter "made by me", der er det masse fint! Da går det mest utover symaskina da, men det er også gøy. Også enkle ting der som jeg kan få til ;)

Ellers har jeg en mamma som er veldig flink og glad i å strikke da :) Så gleder meg til hun setter i gang! 

Jeg holder på med en genser til storesøster. Skal begynne på et hentesett fra nøstebarn når jeg er ferdig :)

Sötnosa skrev:

Tusen takk emoticon

Har begynt på ei babylue. får bare håpe at jeg får det til..

Har begynt på ei babylue, som skal være litt lang med dusk. Håper bare at jeg får det til.

Sötnosa skrev:

Tusen takk emoticon

Kristine_26 skrev:

Holder på med et brunt ullteppe :) kan bare strikke rett beint jeg ;) legger det ut om det blir ferdig :)

Chello skrev:
Holder på med et brunt ullteppe :) kan bare strikke rett beint jeg ;) legger det ut om det blir ferdig :)

Da lærer du deg fort andre ting også, om du prøver :-) Jeg kunne ikke strikke før gutten vår ble født og nå strikker jeg det meste. Har heldigvis en kjempeflink og snill svigermor som hjelper meg om jeg sitter fast. :-) 

Back
Topp