Appene og nedtelling

*treSmå*enTil*

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Ifølge babyverdens app er jeg på dag 178 idag, 102 dager igjen. Mens i følge svangerskapappen er jeg på dag 179 idag og 101 dag igjen??? Termin 24.09. De viser jo samme uke og dag ???

I følge jordmor er det fordi BV appen bruker "Trondheimsmetoden" og teller 40+3, mens de fleste andre teller 40+2. Både sykehus og jordmor bruker 40+2 i mitt tilfelle, så jeg korrigerer bare for en dag i BV appen.

Ifølge en helt vanlig kalender er det 104 dager igjen til terminen din.
Det er forskjellig fordi de forskjellige appene opererer med forskjellig lengde på svangerskapet. Men sånn helt etter kalenderen har du 14 uker og 6 dager igjen til termin:)

JM min sa at de regner 40+3 nå. Det er nye retningslinjer ...

I Bergen regner de 40 +3 også nå. Jeg bruker ikke noe apper fordi de viser forskjellig alle :p terminen er no samme uansett da :)

I Bergen regner de 40 +3 også nå. Jeg bruker ikke noe apper fordi de viser forskjellig alle :p terminen er no samme uansett da :)
Gjør de?? Jeg bor også i Bergen og går på KK hver tredje uke, og de har brukt 40+2 på meg hele veien. Merkelig..

Gjør de?? Jeg bor også i Bergen og går på KK hver tredje uke, og de har brukt 40+2 på meg hele veien. Merkelig..

Har de? På meg brukte de 40+3 da jeg var der for to uker siden x) merkelig. Jordmor og lege gjør det også, bruker det oransje hjulet for å regne ut, og det viser ikke samme som babyverden, for babyverden har 40+2.

Har de? På meg brukte de 40+3 da jeg var der for to uker siden x) merkelig. Jordmor og lege gjør det også, bruker det oransje hjulet for å regne ut, og det viser ikke samme som babyverden, for babyverden har 40+2.
Merkeligste jeg har vært med på.. I min BV app står det at jeg har bært gravid i 182 dager og har 101 igjen (40+3), mens i den andre appen står det 181 med 101 igjen. Den sistnevnte stemmer med det de sier og skriver på helsekortet.

Last edited:
Merkeligste jeg har vært med på.. I min BV app står det at jeg har bært gravid i 182 dager og har 101 igjen (40+3), mens i den andre appen står det 181 med 101 igjen. Den sistnevnte stemmer med det de sier og skriver på helsekortet.

Jaja, så lenge termin er den samme, så gjør det ikke så mye med en dag fra eller til! :) de burde bestemt seg for en av delene alle skulle gått etter:p

Både sykehuset og jordmor bruker 40+3, så da har jeg stilt inn appene på det også. Jeg fikk også at det var 100 dager igjen på forskjellige dager, selv om jeg har stilt inn begge mine apper på 40+3... Jaja, det står i allefall riktig uke;)

Både sykehuset og jordmor bruker 40+3, så da har jeg stilt inn appene på det også. Jeg fikk også at det var 100 dager igjen på forskjellige dager, selv om jeg har stilt inn begge mine apper på 40+3... Jaja, det står i allefall riktig uke;)

Riktig uke står det men ikke riktig dager :p får bare være :) er 103 dager igjen :) er 26uker om 3 dager:)

Back
Topp