Appelsinjuice

Linnselusa

Elsker forumet
Noen som gir det til sine små?
Kan de ha det? Ble plutselig litt usikker?
Og hva med juice som inneholder sitron?

Jeg gir det ikke.
Man skal jo være forsiktig med sitrusfrukter før de er ett år har jeg lest.

Jeg gir ikke det, er jo ikke anbefalt med sitrusfrukt før de er ett år. Her er jeg veldig nøye med sånt pga. at lillegutt er spesielt disponert for allergi, er ganske mye av det på begge sidene av familien her.

Mie har fått smake pittelitt iallfall (den uten tilsatt sukker da...)  Også har jeg presset fersk juice ut av et par appelsiner som ho har fått på tutekoppen sin på søndagsmorgen...:) Tenker at det ikke er no farlig, bare det ikke er i store mengder. [8|][:)] Er ikke no allergier her så jeg tar sjangsen...[:)][:)][:)]

Kommer nok litt an på... Her i våre familier har vi så godt som ingen (kjente) allergier, så snuppa her fikk endel mandarin til jul. Fikk ingen reaksjoner. Prøv litt forsiktig til å begynne med. Reaksjonen er vel litt utslett tenker jeg....?

Hm... har kanskje gjort noe dumt jeg da...
Han er veldig utsatt for allergi og i dag (hvor han fortsatt har omgangssyken, i hvert fall diare) ga jeg juice som inneholder appelsin, sitron, eple og nype. Dumme mamma!!! [:@]
Tenkte bare på å få i han ekstra mye drikke og juice liker han jo godt. Har også gitt sukkervann. Gikk ned på høykant.

Men da finner du iallefall ut om han er allergisk mot det eller ei!! Før eller seinere må det jo testes uansett![;)]

hs sa til oss på 8mnd at dcet ikke var farig med clementiner så Haakon har spist masse i jula og reagerer ikke... juice blanmder jeg med vann enda sånn ca 80/20 for den er jo litt sterk i syra.... fått smake litt av mammas glass også og han liker det jo men jeg tenker på magen hans...

ORIGINAL: Circe

Har jeg ikke turt. Sambo er allergisk mott citrusfrukter. Så avventer litt vi
da ville jeg også ha ventet[;)]

Her har hu fått smake noen slurker av og til fra oss..
Presser noen ganger safta ut fra appelsin og vanner d ut oxo, men den er ikke like populær..

Noah får litt juice,ikke ofte å ikke bare appelisin juice.
Men han får bare sånn juice som bare er ren frukt.
Å ingen tilsettnings stoffer/sukker[;)]

ORIGINAL: Antonie_

Noah får litt juice,ikke ofte å ikke bare appelisin juice.
Men han får bare sånn juice som bare er ren frukt.
Å ingen tilsettnings stoffer/sukker[;)]

Samme her.

Back
Topp