Appelsin

nov.77

Blir kjent med forumet
Jenta mi fikk suge litt på en appensinbåt i dag og synes det var kjempegodt. Etterpå kom jeg på at det kanskje er litt tidlig å gi henne sitrusfrukter. Noen som vet om det er greit å gi de litt nå?

aner ikkje..

Dytter[:)]

Her elsker småen appelsin [:D] Ett par biter med appelsin skader ikke! Her får småen 3-5 båter, ett par ganger i uken! C vitaminer er bra, her gikk faktisk forskjølelsen vekk :P

Det tror jeg går helt fint [:)] Min får smake kiwi i ny og ned, og syns det er kjempegodt. Har ikke prøvd appelsin enda, siden jeg hele tiden glemmer å kjøpe det når jeg er på butikken [;)]

Helsesøstra sa til oss at det var bare å gi han appelsin, så det går vel greit. Må jo se an litt, om de reagerer på det [;)]

de skal vel helst ikke ha sitrus før de er 1 år..
men såå farlig er det vel ikke!

Mener og ha hørt de ikke skal ha det før de er 1år jeg, men er ikke sikker:)

Før skulle de ikke ha det før de var 1 år. Men nå kan de godt få det i små mengder tidligere enn 1 år, så lenge det ikke er alvorlige mat-allergier i nær familie, eller at babyen reagerer så klart. Det samme gjelder egg.

ORIGINAL: Elsker Brus

Før skulle de ikke ha det før de var 1 år. Men nå kan de godt få det i små mengder tidligere enn 1 år, så lenge det ikke er alvorlige mat-allergier i nær familie, eller at babyen reagerer så klart. Det samme gjelder egg.

Dette har jeg også hørt. Her går det ned på høykant, blir helt gal når hun ser en appelsin[:D]

Bare følg med på om det blir utslett, hvis ikke går det greit. Og de som har utslett eller allergier mot andre ting, burde ikke få sitrus eller rå tomat, fordi syren i det kan gjøre utslett de allerede har verre.

ORIGINAL: 1984Ida

Det tror jeg går helt fint [:)] Min får smake kiwi i ny og ned, og syns det er kjempegodt. Har ikke prøvd appelsin enda, siden jeg hele tiden glemmer å kjøpe det når jeg er på butikken [;)]

Meiner å ha hørt noe om at man kan væra veldig allergisk mot kiwi? Noen som veit? [:)]
litt appelsin går vel fint:)

ORIGINAL: 1980

ORIGINAL: Elsker Brus

Dette har jeg også hørt. Her går det ned på høykant, blir helt gal når hun ser en appelsin[:D]

Sign

Bortsett fra at det er/var klementiner og ikke appelsin her da

Back
Topp