Apotekvarer til nyfødt

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Hva er lurt å ha i hus? Komplett Apotek har tilbud og jeg trenger litt småtteri uansett.

Tips? Salver? Vitaminer?

Naf barnesalve er min absolutte favoritt på rompesalver! :)

Min liste er som følger (har ikke kjøpt, men skal etyerhvert):
Badeolje (jojoba)
Mesoft
Inotyol
Bephanten
Febermåler
Negleklipper
Nesesug
Saltvannsdråper
Qtips
Paracet

Er det den som heter sinksalve?

Nei, den heter naf barnesalve ;) naf står for norsk apotekerforening. Tror den inneholder sink, men den har i alle fall lanolin i seg. Den er litt dyr (ca 250 kr tror jeg), men så verdt det, og drøy i bruk. Den oppbevares gjerne på kjøl, så man må spørre etter den på apoteket.

For de som er mye plaget med bleieutslett er inotyol gull. Vidundersalve rett ig slett. Lukter litt snålt, men det eneste som hadde effekt på gutten vår. Modern sier de bruker det på gamlehjemmet hun jobber på, også...

Sist de hadde dette tilbudet kjøpte jeg pannetermometer, neglklipper, ammeinnlegg både engangs og ull, brystsalve, rumpesalve, urinprøveglass etc.

Vurderer nå om jeg burde kjøpt sånne brystskjold og sånt også? Jeg har ikke så peil på sånt, men jeg regner med jeg blir veldig sår når jeg planlegger å amme?

Og hva med smokker? Er det litt dumt å kjøpe nå? Det er vel flere forskjellige typer, så kanskje litt dumt å kjøpe endel av de om mini ikke vil ha det merket jeg kjøper inn?

Og dere mer erfaring! Ser de har jordnøttolje.... det bør vel også vi gravide ha før fødsel? Holder det med den lille flasken med 100ml?

Sist de hadde dette tilbudet kjøpte jeg pannetermometer, neglklipper, ammeinnlegg både engangs og ull, brystsalve, rumpesalve, urinprøveglass etc.

Vurderer nå om jeg burde kjøpt sånne brystskjold og sånt også? Jeg har ikke så peil på sånt, men jeg regner med jeg blir veldig sår når jeg planlegger å amme?

Og hva med smokker? Er det litt dumt å kjøpe nå? Det er vel flere forskjellige typer, så kanskje litt dumt å kjøpe endel av de om mini ikke vil ha det merket jeg kjøper inn?

Og dere mer erfaring! Ser de har jordnøttolje.... det bør vel også vi gravide ha før fødsel? Holder det med den lille flasken med 100ml?

Normalt er det ikke behov for ammeskjold. Blir man sår er det mest pga sugetaket (og det jobber man jo mye med på barsel). Jeg selv brukte skjold en liten periode da vesla var større fordi jeg fikk en betennelse og dermed blødde. Var ikke noe sår utenom.

Skader ikke å ha en smokk i bakhånd, hvis man planlegger å bruke det, men ikke kjøp så mange før man vet hva de liker.

Jordnøttolje er heller ikke noe man "bør" ha, med mindre man faktisk planlegger å bruke det.

Takk for mange bra innspill :) Satser på at jeg rekker et salg til for jeg klarte ikke bestemme meg for ting.

Om du tenker på underlivsmasasje så ble denne anbefalt her inne; https://www.komplettapotek.no/product/889831/hud-og-haar/kroppspleie/weleda-perineum-massage-oil

Min liste er som følger (har ikke kjøpt, men skal etyerhvert):
Badeolje (jojoba)
Mesoft
Inotyol
Bephanten
Febermåler
Negleklipper
Nesesug
Saltvannsdråper
Qtips
Paracet

Jobber på Apotek 1 og dette er hva jeg ville anbefalt å kjøpe også. Ville bare anbefalt febermåler til rumpa da disse er sikrest! :)

Back
Topp