Apotekhandling

Smil!

Glad i forumet
MayDay2021
Hei!

Har tenkt å ta en storhandel etterhvert på apoteket. Tenkte det var greit å få litt inspo på hva som er kjekt å ha. Det som står på lista er:
- store bind mot urinlekkasje (tissa en del utenfor do de første dagene/ukene sist) og nettingtruse (evt. bare gå rett på voksenbleie :inpain:

- purelan
- multimam kompress
- oppsamlingskopper for melk som renner fra andre bryst mens man ammer
- ammeinnlegg (lakk voldsomt sist)

Noen andre forslag til hva som er lurt å ha i hus når en kommer hjem fra sykehus? :anyone
Har lyrt på naturebond pumpa, ser de selger den på farmasiet bla.
 
Hei!

Har tenkt å ta en storhandel etterhvert på apoteket. Tenkte det var greit å få litt inspo på hva som er kjekt å ha. Det som står på lista er:
- store bind mot urinlekkasje (tissa en del utenfor do de første dagene/ukene sist) og nettingtruse (evt. bare gå rett på voksenbleie :inpain:

- purelan
- multimam kompress
- oppsamlingskopper for melk som renner fra andre bryst mens man ammer
- ammeinnlegg (lakk voldsomt sist)

Noen andre forslag til hva som er lurt å ha i hus når en kommer hjem fra sykehus? :anyone
Har lyrt på naturebond pumpa, ser de selger den på farmasiet bla.
Jeg kjøpte naturebond pumpa på farmasiet, gleder meg til å prøve den! :)
Du har en bra liste, i tillegg ville jeg kjøpt inotyol og bephanten, jeg skal ha væskeerstatning (resorb) for jeg vet jeg slet med å få i meg nok væske sist. Ellers kommer jeg ikke på noe :) Har man febermåler og slikt fra storesøsken så trenger man ikke det :)
 
20 og 30 % avslag på mange mor og barnprodukter (blant annet naturebond, purelan og multimam) på farmasiet nå. Har akkurat bestilt multimam kompresser, de var fantastiske sist :gen053
 
Tusen takk for gode tips!
Førstegangs her, og dette hadde eg ikkje tenkt på i det heiletatt endå.. :hilarious:
 
Tenker i tillegg det kan være greit å ha en god solkrem beregnet for små barn tilgjengelig.
Selvfølgelig er det best å dekke de til og holde de ute av solen, men når mitt junibarn måtte ligge nesten avkledd i vognen på tur fordi det var så varmt, syntes jeg det var greit å vite at armer og bein hadde solkrem på sånn i tilfelle hun måtte opp for trøst eller noe.
Spør på apoteket så hjelper de å finne en egnet krem.
 
Otrivin nesesuger med refill er kjekk å ha. Ikke spesiell populær dings for babyen, men utrolig grei når nesa er tett og ekkel.
Ellers tror jeg ikke du trenger så mye mer enn det som er skrevet over.
Multimam, Inotyol, bephanten og paracet stikkpiller for barn er kjekt å ha. Dog Paracet tok det en stund før vi fikk bruk for:)
 
Bestilte fra farmasiet i går:

naturebond
Otribaby nesesuger
Refiller
Nesedråper
Inotyol (faktisk rundt 50 kr forskjell på pris fra butikk)

siden ein uansett ikkje ska gi baby under 3 mnd Paracet uten å kontakte lege har eg aldri kjøpt dette inn til babyen.
Sånne beskyttelseshetter til termometer er kjekt å ha liggende, kom på for seint at eg må kjøpe nye, jentene fikk tak i dei gamle så dei e borte vekk :p
 
Back
Topp