Apotek

høstbebis10

Glad i forumet
Jeg lurer sånn på hva man trenger av oljer og kremer til den lille. Føler at hvis man spør på et apotek kommer man ut med en del mer enn det man streng tatt trenger....Noen tips????

Jeg har klart meg lenge med A-krem, sinksalve, og babyolje jeg.. Føler ikke jeg har hatt behov for noe annet. (bortsett fra solkrem etterhvert da...)[:)]

Vi kjøpte Babyline babyolje, sinksalve, shampo, badesåpe og creme. Badesåpa ble høyst lite brukt før han var litt eldre da, men ellers brukte vi dette gjevnlig. (nå har vi hatt en baby som har hatt litt utslett/eksem, ellers vet jeg ikke om du vanligvis trenger krem...)

He he... ja, jeg har kjøpt mye unødvendig der...

Kan iallefall anbefale: Natusan sin babyolje til badevannet [:D]

OG: Inotyol salve for såre romper...... (rød og hvit innpakning.

Prøvde mange forskjellige zink salver og pulver, men ingen var bra.... Jeg sverger til Inotyol [:D]

Iallefall 2 tips, håper disse passer for dere også :-)

Og når det gjelder ammeinnlegg sverger jeg til AVENT sine!!!!!!!!!! de lekker det ikke gjennom :-)

Bruker kun zinksalva, seba babybad (å schampo nån gång ibland) vaselin. Har brukt potetmel på stumpen det sista. Har vart mye bedre än zinksalva. Men e väldigt glad i Seba (heter det så) sina prudukter.

hehe...köpte sån krem för att ha på såra bröstvårter FÖR jag fick baby sist för det hade jag hört att man måtte ha. Äh...nej. Kanske för de som ammar ja...men för mig som mista melka med en gang så behövdes inte det...hehe...

ORIGINAL: Carta

Vi kjøpte Babyline babyolje, sinksalve, shampo, badesåpe og creme. Badesåpa ble høyst lite brukt før han var litt eldre da, men ellers brukte vi dette gjevnlig. (nå har vi hatt en baby som har hatt litt utslett/eksem, ellers vet jeg ikke om du vanligvis trenger krem...)

tenkte da på krem mot utslett, ellers bruker vel ikke babyer noen annen "krem"

ORIGINAL: Etaeb

Prøvde mange forskjellige zink salver og pulver, men ingen var bra.... Jeg sverger til Inotyol [:D]

Og når det gjelder ammeinnlegg sverger jeg til AVENT sine!!!!!!!!!! de lekker det ikke gjennom :-)

Signerer bare denne jeg [:D] Babyolke og Inotyol, eneste vi bruker/har brukt. Og Mesoft - kompresser isteden for engangs vaskekluter, de er supermyke og gode [:)]

Vi har bare brukt sebamed baby-/hudvask til badevannet og jojobaolje til stumpen de få gangene han har vært litt sår. Kjøpte masse greier før han ble født, og har ikke brukt noe av det! [:D] Bruker ikke noe annet enn de to tingene nå heller.

ORIGINAL: Laila1981

Jeg har klart meg lenge med A-krem, sinksalve, og babyolje jeg.. Føler ikke jeg har hatt behov for noe annet. (bortsett fra solkrem etterhvert da...)[:)]

Signerer denne[;)]

Ville hatt en olje til å ha i badebaljen, zinksalve, kanskje en hudkrem (brukt av og til når storebror ble litt større), også sjampo og balsam til håret. Flere apotek fører en serie som heter Babyline - den kommer jeg til å bruke. Liker den godt [:)]

Har et mye bedre tips enn sinksalve! [:D] Inotyol (tror det skrives sånn) Vi fikk tipsen at sykehuset (st.olav) og det funker 1000 ganger bedre enn sinksalve. [;)]

Ser nå at det er flere som har nevnt den salven [;)] Den er helt fantastisk!

Jeg kjøpte kun A-krem og sink salve sist. Trenger ikke shampoo og alt dette andre tullet.

Selvsagt ei mild badesåpe. Liker ikke å bruke olje så det brukte vi bare en gang i blant om han var tør i huden og ikke A-krem fikset biffen.

HUSK! A-krem virker også som kuldekrem så da har du to i ett! Den funker også på alt annet...

Serien babyline likte jeg ikke det i det hele tatt... fikk noen flasker som gave men de ble gitt videre.

Trenger kun inotyol og babyolje til lillebebis [;)] Baby q-tip er også greit å ha... Til meg selv skal jeg kjøpe brystknoppekrem. Det er så sykt vondt med såre sprukkne knopper. [&:]

I babyhylla vår står det 4 ting: Sinksalve til stumpen, babyolje til badevannet, babysjampo og/eller mild såpe og en vanlig, uparfymert fuktighetskrem dersom barnet har litt tørr hud. Har aldri hatt behov for noe annet sånn i det daglige. [:)] (Edit: Jo - kuldekrem til ansiktet om vinteren, og en høy solfaktor om sommeren.)

Jeg har hørt man skal bruke minst mulig. En dråpe med olje i badevannet. Og litt bodylotion kanskje. Pluss sinksalve.

Minst mulig shampoo å sånn. Da tørker man ut huden. Olje er det beste

Kan iallefall anbefale: Natusan sin babyolje til badevannet

Prøvde mange forskjellige zink salver og pulver, men ingen var bra.... Jeg sverger til Inotyol
ORIGINAL: Etaeb

Signerer dette jeg!

Vi har i tillegg brukt bodylotion på jenta vår, kjøpt på apoteket. dette fordi hun har litt tørr hud, arvet etter meg :)  

Noen spesielle merker noen vil anbefale da?

ORIGINAL: Markmusa

Har et mye bedre tips enn sinksalve! [:D] Inotyol (tror det skrives sånn) Vi fikk tipsen at sykehuset (st.olav) og det funker 1000 ganger bedre enn sinksalve. [;)]

Mi ble enda verre av den[&:] Kun vanlig sinksalve som har funket her i gården..

Back
Topp