Apotek-innkjøp

På fødestua her sa de at de ikke brukte beskyttelse på termometeret fordi tarmen til den lille er så sart og det lett kan bli sår av det..
Hm det har jeg ikke fått beskjed om! Hadde ikke behov å sjekke tempen hennes de første månedene heller heldigvis :) Hun fikk feber for første gang når hun var 7 mnd eller noe sånt.

På fødestua her sa de at de ikke brukte beskyttelse på termometeret fordi tarmen til den lille er så sart og det lett kan bli sår av det..
Bare vasket dem dem godt etterpå da eller hvordan gjorde de det? Vask + desinfeksjon?

Vask og desinfiser ja. Jeg fikk beskjed om å ha 70% sprit (fåes kjøpt på apoteket) som du tar på en bomullsdott og desinfiserer med det i 30sec-ish etter rengjøring.. :)
Høres smart ut :) likte ikke de beskytterne jeg kjøpte, så da prøver jeg heller desinfisering :) takk for tips :D

Sånn medisinsk grønnsåpe til kroppsvask er supert til å skylle høna med etter fødsel :) bare bland litt i en mugge i dusjen og hell over ;)
Står det framme i butikken mon tro? Eller har de det bak disken? Har vært inne å sett litt etter det, men finner det altså ingen plass og er rimelig kjent på apotekene :-P

Står det framme i butikken mon tro? Eller har de det bak disken? Har vært inne å sett litt etter det, men finner det altså ingen plass og er rimelig kjent på apotekene :-P
Den ser visst slik ut nå til dags. :)
Fant den ikke selv, så måtte spørre.

Vedlegg

• 1456686580929.jpg
    1456686580929.jpg
    34,3 KB · Visninger: 51
Vil bare minne dere på om at apotek 1 sitt 50% -valgfri-vare- tilbud går ut i dag for de som har meldt seg inn i kundeklubben og enda ikke benyttet seg av tilbudet.

Jeg hadde allerede fått melkepumper og sånt, så lurte på hva jeg skulle bruke det på.

Det ble infrarødt febertermometer. Virket utrolig bra og ganske nøyaktig da vi testet det på oss selv. Praktisk å kunne måle temperaturen på småbarn uten å vekke de tenker jeg.

Ja, utrolig mye dyrere enn andre termometer, men ja kjekt å ha og fin pris når den halvveres.

Back
Topp