Apotek-innkjøp

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Tenkte å ta en siste tur på apoteket nå før baby kommer. Hva smart har dere handlet derfra?

Har en 50% tilbudskupong fra apotek1, tenkte å bruke den på øretermometer, siden jeg allerede har brystpumpe.
Det og sånne mam-kompress (?) tenkte jeg å handle idag.

Fra før har jeg diverse kremer (purelan, inotyol), tørre stellekluter, bind/bleier til meg, baby q-tips, melkeoppsamler/skjold... kommer ikke på mer i farta. Er det noe åpenbart jeg har glemt? Er jo åpent etter fødsel og, men greit å ha ting i hus. :)

Sånn medisinsk grønnsåpe til kroppsvask er supert til å skylle høna med etter fødsel :) bare bland litt i en mugge i dusjen og hell over ;)

Fantastisk, da skriver jeg det på lista! :)

Er vel gjerne lurt å ha litt flytende paracet liggende og?

Fantastisk, da skriver jeg det på lista! :)

Er vel gjerne lurt å ha litt flytende paracet liggende og?

Har jeg aldri prøvd eller brukt. Jeg ga junior de mildeste stikkpillene om det var nødvendig. Men de gikk ut på dato før jeg fikk brukt dem haha

Har jeg aldri prøvd eller brukt. Jeg ga junior de mildeste stikkpillene om det var nødvendig. Men de gikk ut på dato før jeg fikk brukt dem haha
Glemte helt at det fantes stikkpiller. Er noen år siden jeg har gjort dette sist, merker jeg. :p stikkpiller er nok bedre ja. Håpe at man ikke trenger bruke dem, men dersom man ikke har i hus så kan man være sikker på at ungen blir febersyk innen første måneden. :p

Glemte helt at det fantes stikkpiller. Er noen år siden jeg har gjort dette sist, merker jeg. :p stikkpiller er nok bedre ja. Håpe at man ikke trenger bruke dem, men dersom man ikke har i hus så kan man være sikker på at ungen blir febersyk innen første måneden. :p

Det er standar det ja ;) ellers kommer jeg ikke på noe mer. Er hvertfall disse tingene vi har brukt flittig etter vi kom hjem fra sykehuset :)

Nesesuger, gjerne den som man suger med selv, tror den er fra otrivin? :)

Også anbefaler jeg egentlig å ta tempen i rumpa, da det er det eneste sikre måten å måle. Jeg tenker at øretermometer og sånn kan kjøpes inn når barnet blir større og begynner å fortelle at de syns det er ubehagelig. Snuppa mi på 16 mnd har vel aldri klaget mens jeg tar tempen, bruker sånne "kondomer" til termometeret og vaselin :)

Neglklipper begynte vi å bruke etterhvert som neglene ble hardere og vanskelig å rive.

Også anbefaler jeg egentlig å ta tempen i rumpa, da det er det eneste sikre måten å måle. Jeg tenker at øretermometer og sånn kan kjøpes inn når barnet blir større og begynner å fortelle at de syns det er ubehagelig. Snuppa mi på 16 mnd har vel aldri klaget mens jeg tar tempen, bruker sånne "kondomer" til termometeret og vaselin :)

Neglklipper begynte vi å bruke etterhvert som neglene ble hardere og vanskelig å rive.
Har rektaltermometer, men vesla på 9 begynner å bli litt i største laget for den. :p Men, sånne kondomer må vi ha ja! Kjekt å kunne måle tempen på baby mens han sover og, tenker jeg. Så kan vi bruke det rektale når han er våken. :)
Nesesuger og "kondomer" er skrevet opp! :D

Har rektaltermometer, men vesla på 9 begynner å bli litt i største laget for den. [emoji14] Men, sånne kondomer må vi ha ja! Kjekt å kunne måle tempen på baby mens han sover og, tenker jeg. Så kan vi bruke det rektale når han er våken. :)
Nesesuger og "kondomer" er skrevet opp! :D
Helt sant, er man 9 år så holder det nok med øretermometer, he he..

Sånn nesesuger fra otri baby! Husker lillesnuppa mi ble forkjølet når hun ikke var så gammel, og de klarer jo ikke å snyte seg selv stakkar <3 var gull verdt hos oss ^^,

Jeg har kjøpt termometer, men finner ikke sånne kondomer. Hvilke bruker du?

De jeg har er ikke harde :) Men jeg har ikke prøvd apotek 1 sine

På fødestua her sa de at de ikke brukte beskyttelse på termometeret fordi tarmen til den lille er så sart og det lett kan bli sår av det..

Back
Topp