Apocillin mikstur!

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Har en liten tass på 4 år som har begynt på apocillin idag, han brekker seg og slever når han skal ta det! Har dere gode tips til hva eg kan blande det ut i? Har prøvd juice, men det funket ikkje så bra :-/

Kommer det ut igjen? Min brakk seg og siklet masse den første dagen. Nå har det gått seg til. Har iskald saft klart som hun skylder munnen med etterpå. Har lite suksess meg å blande miksturen i noe. Smaker like vondt og det hele tar lenger tid å få i seg..

Kommer det ut igjen? Min brakk seg og siklet masse den første dagen. Nå har det gått seg til. Har iskald saft klart som hun skylder munnen med etterpå. Har lite suksess meg å blande miksturen i noe. Smaker like vondt og det hele tar lenger tid å få i seg..
Han slever det liksom ut igjen... Dumt eg ikkje ba om weifapenin, den smaker langt bedre!! (Er samme virkestoff, bare synonympreparat). Kan prøve det du skriver! Men han nekter å åpne munnen for å ta det..

Han slever det liksom ut igjen... Dumt eg ikkje ba om weifapenin, den smaker langt bedre!! (Er samme virkestoff, bare synonympreparat). Kan prøve det du skriver! Men han nekter å åpne munnen for å ta det..
Vi fikk weifapenin nå, men har lik erfaring med apocillin. Begge smaker sykt ekkelt. Prøv eventuelt med godis som belønning eller is? Jeg er litt der at medisin er viktig, så godis og is er liksom lov når man er syk og må ta medisin ;) god bedring!!! :)

Vi fikk weifapenin nå, men har lik erfaring med apocillin. Begge smaker sykt ekkelt. Prøv eventuelt med godis som belønning eller is? Jeg er litt der at medisin er viktig, så godis og is er liksom lov når man er syk og må ta medisin ;) god bedring!!! :)
Det har du rett i!! Får se om eg kan lokke han med godis ;) Takk takk :)

Begge mine har kastet de gangene de fikk apocillin. Så ber alltid om Weifapenin!
Ja er rett før han gjør det og... Klarte å få det i han når eg stappa sanasol innpå umiddelbart etterpå (og sa han skulle få en colais)... Ikkje lett!

Har dessverre ingen gode råd, men god bedring til gutten din.

Husker selv jeg slet med dette da jeg var barn, og jeg spiser ikke kjøttboller i brun saus den dag i dag pga dette.

Håper det hjelper med en godbit etterpå for dere, men går det ikke så ta han heller med til legen hver dag.
Vet dette ble gjort med meg, for samme hvor mye godt jeg evnt fikk etterpå så klarte jeg ikke å holde på medisinen. Brekningsrefleksen var for sterk rett og slett, så det ble heller en legevisitt hver dag til jeg var frisk.

Det som har funket her er å gi det på sprøyte, sette den godt bAk i halsen og gi alt kjapt og greit. Men det går også an å be om tabletter, de er lettere å kamuflere på en t-skje med syltetøy f.eks. Det skal jeg be om neste gang det blir nødvendig!

Back
Topp