Aphte - munnsår

x1xPastella

Forumet er livet
Noen som har erfaring med at dette kommer en periode før mensen hver eneste syklus? Jeg trenger i allefall ikke ta blodprøve for å vite at jeg har hatt el. For dette er jo svar nok...

Jeg er så plaga med det nå for tida at jeg får nesten ikke i meg mat fordi det gjør så vondt... Alle midler er prøvd å nå er det på nippet til at jeg tar meg smertestillende... (måtte bare klage litt)

Hei, hei, vennen!

Dette sliter jeg med innimellom fordi jeg er allergidk mot såpa i tannkremen. Det eneste som hjelper for meg er skyllemidlet Corsodyl! Det smaker helt j%#)ig, men er verd det etterpå, for det bedøver sårene.

Håper du finner noe som hjelper!

Klem, M

Jeg bruker corsodyl lokalt på råset å det hjelper i 10 min så er det like ille igjen... Noen ganger hjelper det med en cortisonsalve... men ikke noe som hjelper nå...

Reagere på såpa i tannkremen jeg å. Bruker KUN Zendium tannkrem...

Huff!! Høres ikke bra ut at ingenting hjelper. jeg gurgler Corsodyl og har det i munnen ganske lenge. Det svir noe fryktelig, men hjelper etterpå. Men det høres ut som om det ikke er noe særlig å gjøre med det du har...at det er hormonelt.

Stakkar! Sender trøsteklem,

M

ORIGINAL: Pastella

Reagere på såpa i tannkremen jeg å. Bruker KUN Zendium tannkrem...

Det gjør jeg og....
Når jeg får slike sår smører jeg på Myrratinktur med q-tips, for det bedøver såret....

Jeg har til og med prøvd lokalbedøvelse i form av krem... Det var utrolig deilig mens det varte, men når det gikk over så var det enda værre en tidligere...

Joda dette er hormonelt, men i tillegg så er det et sår jeg fikk, men hadde jeg ikke fått det såret hadde jeg fått det et anna sted i munnen uansett...

Nei det er ikke lett, det har blitt noe bedre, men det er mye smerter ennå... Tannpuss er grusomt, jeg holder leppa ut... Hehe det er et syn det der... hehe

Takk for alle tips jenter... Og dte er godt å vite at jeg ikke er aleine om det her inne, så om 1 mnd blir det sikkert klaging om det igjen... hehe (bare tulla)

Jeg har lurt en del på om siden jeg har så mye dette når jeg har hormoner i kroppen, hvordan blir det da når jeg blir gravid og har MYE hormoner i kroppen???

Jo takk bast, men det hjelper desverre ikke... Skulle ønske jeg hadde det...

Siste utvei er vel å begynne å røyke, det sies at de som røyker har skjeldnere sånne sår... hehe

er kanskje litt vel sent å komme med dette tipset men... gå på helsekost og be om en salve som heter herstat. den er helt fantastisk! smørte med en gang jeg merket munnsår og etter en dag var det helt borte. skal smøre i noen dager til for å være helt sikker men. den inneholder kun naturlige stopper(propolis) og anbefales på det varmeste[:)]

Takk!!!

Har hatt 14 dager nå igjen

Da jeg gikk tannpleien så lærte jeg at sånne after får man ofte fra citrusfrukter. de oppstår etter bare noen sekunder. man får dem lettere rundt menstruasjon eller hvis man er veldig stresset og ikke helt på topp. dette gjør sinnsykt vondt!! de fleste har det i ungdomsalder så avtar det med årene.
det med tannkremen er at man ikke er allergiske mot tannkremen, men det er det at det er ett såpestoff i noen tannkremer som man tror kan gjøre at man får after. det heter lauryl sulfate eller noe sånt. husker ikke heeeelt i farten. det som hjelper noen er å bruke zendium. det er den eneste tankremen på markedet som ikke inneholder dette såpestoffet.
bruk av corsodyl må man være litt forsiktig med over lang tid. dette påvirker smakssansen og kan misfarge tennene. noe som IKKE er fint. hehe..
cosylan direkte på en afte to kvelder på rad, pleier å ta knekken på de! men prøv å finne ut hva du får det etter. jeg får det 2 sekunder etter jeg har spist en appelsin. men ikke av appelsinjuice. hehe.. rare greier.
men after er uuuutrolig vondt! [:'(] 

Takk for info!!! Jeg er tannpleier selv... Så jeg kan alt om det, men jeg finner absolutt ingen kur mot de... Det verste jeg har gjort er å ta lokalbedøvelse på...

Jeg var ikke plaga i det hele tatt når jeg gikk på p-sprøyta så dette er utelukkende hormonelt!!! + at jeg hadde en liten traume der for noen uker siden... det kommer altså hver eneste mnd rett før mensen!!!

Back
Topp