Apgar-score

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Hva scoret deres nyfødte?

Frøkna her scora bare 7-7-8. Begynte plutselig å tenke på det.. Hun var litt tafatt og barnelegen var på vei opp på nyfødtint. med hun da hun kvikna til og kom inn til meg. Da vi ble trillet over på barsel, ville de også at barnelegen skulle se på hun. Gikk helt fint altså!

Mulig det var fordi jeg fikk en sprøyte petidin ? + at hun vist hadde navlestrenger rundt halsen[&:]

Det fikk vi aldri vite, står ikke i papirene heller.

Litt kjedelig det der, for er nysgjerrig [:D]

Tror hun scorte bra da, var veldig i farta [;)]

Petidin kan jo gjøre babyer litt slappe.

Felix fikk 9-9, han fikk trekk for surkling, og at han presset når han pustet. Lillesøster var en rasende apgar 10 da hun ble født.

Aner ikke[8|]

håvard tror jeg var 9-10-10, mens sigurd var 8-8-9.
Vet ikke helt hva de trakk for på slutten på sigurd...

Oscar var 9-10-10 (det står minus for farge etter 3 min)
Elliot fikk 9-9-10 (minus for han var litt slapp lille stjernekikkeren min som sto godt fast[;)])

fikk med fødselsdokumentasjonen hjem jeg - spurte fordi jeg var så int:)

Ser hun fikk dårlig på respirasjon - langsom og uregelmessig både etter 1 og 2 min
og dårlig på tonus - noe fleksjon
og dårlig på farge - rosa, blå extremiteter.. Ekkelt å lese dette syns jeg nå..

Storesøster fikk 9-9-9 ( minus pga hudfarge ), mens lillesøster fikk 9-10 (minus pga hudfarge hun og) [:)]

Fikk alle papirer angående fødslene uten å spørre. Veldig greit å ha sånn i ettertid ettersom hendelsesforløpet fort går i glemmeboken. [:)]

Jeg tror han fikk 9-10 (var bare to tall husker jeg, stusset litt på det). [:)]
Han ble tatt ut med planlagt keisersnitt, 13 dager før termin.

Eldstemann var det verre med, han hadde apgar score på 3-6-7, og det var 16 dager etter termin.. [&o]

Tror hun var nede på 5 og 9 til slutt..
Det var ihvertfall sånn at da hun hadde blitt forløst med ks så løp de ut med henne- hun var vistnok ganske blå og gråt ikke. Det gikk så fort at jeg ikke fikk med meg at de løp ut med henne...
De måtte tilkalle lege, og etter noen minutter så hørte vi hun gråt i rommet ved siden av...

ORIGINAL: almara

Alma scorte 10-10-10! Heldig der:)

Sondre fikk også full score [:)]

4-7-9 om jeg ikke husker helt feil

vi fikk aldri noe sånt.. hadde aldri hørt om det heller..

Back
Topp