Antrekk i dåp

Kengu

Forumet er livet
VIP
Trenger nytt antrekk til dåp, må man ha kjole?
Jeg skal være fadder , antar mor skal ha bunad.

Noen som kan tipse om antrekk?

Kjole er vel ikke et must, jeg synes pen bukse og bluse kan være vel så pent. Bruker stort sett bare bunad selv.

Bare ikke gjør som en av fadderne til et av mine barn, som møtte opp i t-skjorte og joggebukse. Aldri skjemtes så mye i hele mitt liv.

Kjole er vel ikke et must, jeg synes pen bukse og bluse kan være vel så pent. Bruker stort sett bare bunad selv.

Bare ikke gjør som en av fadderne til et av mine barn, som møtte opp i t-skjorte og joggebukse. Aldri skjemtes så mye i hele mitt liv.
Uff da, men nei det kommer jeg ikke til å gjøre

Nei, du trenger ikke kjole. Pen bukse og bluse/topp kan være like fint.
Jeg skal døpe minste om et par mnd, og jeg blir ikke å bruke kjole. Gjorde ikke det sist heller.

For meg er dåp (og bryllup, konfirmasjon osv) store festdager og at kleskoden da er mer pyntet enn andre anledninger. Ikke bare kleskode «pent», selv om mange andre synes det er nok.

Det finnes kjoler som jeg ikke synes er pene nok også, og det kan nok hende det finnes bukseantrekk som er nok pyntet. Så nei du må nok ikke ha kjole.

Last edited:
Så lenge antrekket er pent så skal det ikke ha noe å si :)

Kjole eller annet pent antrekk. Mange fine bukser med bluser til (ikke velg da jeans og t-skjortestoff).

Back
Topp