Antistoffer

hjemmelaget

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Noen her som har antistoffer eller har gått gjennom svangerskap med det?

Hva mener du? Jeg er rh-, jeg må etter hvert svangerskap få en sprøyte som gjør at kroppen min ikke danner antistoffer til eventuel neste graviditet. Et blir også tatt blodprøver i forskjellig uker i graviditeten, for å passe på at det skjer, men ikke så tidlig som nå.
Første blodprøve tas i uke 12-16

Termin 05.01.2015 <3

Jeg er også rh- og etter forrige fødsel fikk jeg beskjed om at jeg hadde utviklet antistoffer. Titeren var på 2. Fl og jm sier at verdiene er sp lave, at det burde gå bra, men at jeg vil få nøye oppfølging. Men tenker likevel mitt. Regner med det blir legetime til uka for å se hvordan verdiene ligger an nå.

Men fikk du ikke sprøyte sist gang?

Termin 05.01.2015 <3

Nei, fikk to ganger i løpet av svangerskapet, men etter fødselen fikk jeg beskjed om at det ikke var noen vits siden jeg allerede hadde antistoffer. MEN at det kunne være rester fra anti-d som jeg fikk da babyen ble snudd fra sete til hode 3 uker før fødsel.

Jeg fikk heller ikke sprøyte, men det er fordi gutten vår var rh- han også;). Og da får du ikke sprøyte:). Bare om barnet er rh+

Termin: 6.januar 2015❤️

De to andre har vært pluss. Kanskje det er en liten sjans for at denne er minus? Ikke for at jeg vet om det spiller noen rolle når antistoffene allerede er der.

Frøkna mi er også pluss, men jeg fik allikevel sprøyte. Har fått sprøyte når jeg har mista i uke 10 og uke 14 også

Termin 05.01.2015 <3

Er redd det er der det ble en glipp sist :/ hadde en spontan blødning i uke 9-10 hvor de ikke kjenner årsaken, og da skal man visstnok ha sprøyte. Det visste tydeligvis ikke han på legevakta, som sa seg fornøyd da han fant hjertelyd.

Vært gravid 6 ganger, dette er 7.! Fått sprøyte hver gang etter MA'er og 2 fødsler:)

14. Januar 2015?

Back
Topp