Antidepresiva...

Niceday

Forumet er livet
noen som går ell har gått på? Erfaringer ønskes!!
 
Går på venlafaxin Krka 75 mg. Det er et serotonin-noradrenalin-reopptakshemmere (SNRI).

Bruker det mot depresjon og sosial angst. Fikk akkurat den typen pga jeg er overvektig og det er større sjangse for å gå ned i vekt av denne enn opp.

Første uka var et sant hel...! Hadde flere angstanfall, kraftighodepine, konstant nervøs, ekstrem gjesping, varm brennende følelse i huda, lett rødming, trøtt og slapp osv osv.

2. uka var bedre, men fremdeles veldig nervøs og lettere uvel. 3 uka var jeg mye bedre. Er på 4. uka nå og lever som normalt igjen og merker lite til bivirkningene.

Skulle økt dosen, men har ikke gjort det pga jeg har fått ny fastlege og jeg orker ikke å skulle gå gjennom samme regla med han nye, så jeg har ventet til jeg skal til psykolog første gang i morgen.
 
fikk fortalt dette med bivirkninger de første ukene og slikt av legen på ambulant akkutteam her....men skal til fastlegen å få resept i morgen.....
 
Legen min var ikke noe flink til å opplyse om det. Men heldigvis hadde jeg damene på babyverden til å roe meg ned.[:)]
 
Back
Topp