Bruker du eller barna dine mye antibiotika? Er du bekymret for antibiotikaresistensen som begynner å bli en global utfordring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, for det er det som er viktig tenker jeg, at man får det kun når det er helt nødvendig. Veldig mye går over av seg selv, selv om det er bakterier, men mye må behandles også. Jeg tror mange får unødvendig mye ab.Vi får forresten ikke ab uten at det er nødvendig
Vår lege gir aldri uten at man må ha,men vi har kroniske sykdim både jeg og kb ig dermed blir det noen ganger hvert år.Ja, for det er det som er viktig tenker jeg, at man får det kun når det er helt nødvendig. Veldig mye går over av seg selv, selv om det er bakterier, men mye må behandles også. Jeg tror mange får unødvendig mye ab.
Ja, hvor lenge varer det? For sånn som det er nå er det mange multiresistente bakterier, og vi her i Norge er veldig skånet for problematikken. Men det er kun spm om tid før vi får samme problem, og vanlige bakteriesykdommer kan bli dødelige for enkelte mennesker med immunsvikt/nedsatt immunforsvar. Det forskes masse på dette, men uheldigvis er bakteriene raskere enn mennesket..Jeg er veldig bekymret for dette!
Pga alvorlig infeksjon i fjor gikk jeg på antibiotika i nesten 2 mnd i strekk. Forferdelig å tenke på.
Er veldig redd for hva som skjer når flere og flere typer slutter å fungere.
Nå har de heldigvis funnet ut at kombinasjon av flere forskejllige tper samtidig kan ta knekken på endel resistente bakterier fordi de ikke klarer å beskytte seg mot mer enn en av gangen. Men hvor lenge varer det? Huff huff hjelp![]()