Antibiotika

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Nå er jeg på andre kur i dette svangerskapet. Sist var for ca en mnd siden. Har ikke reagert tidligere med annet enn å være litt dårlig i magen.
Bruker samme type denne gangen også, men er skikkelig kvalm og dårlig :( noen erfaringer å komme med? Burde jeg ringe inn til legen?

Nå er jeg på andre kur i dette svangerskapet. Sist var for ca en mnd siden. Har ikke reagert tidligere med annet enn å være litt dårlig i magen.
Bruker samme type denne gangen også, men er skikkelig kvalm og dårlig :( noen erfaringer å komme med? Burde jeg ringe inn til legen?

Regner med det er helt typiske symptomer som følger med, du har fått, høres sånn ut :( Les pakningsvedlegget så ser du det :)
God bedring :)

Å bli kvalm og dårlig er helt normalt - men hvis du blir skikkelig dårlig må du si ifra til lege! Jeg tålte ikke penicillin i svangerskapet sist. Siste kuren spydde jeg konstant fra første tablett så fikk streng beskjed om å slutte tvert. Reagerte med oppkast på en annen type tidligere i svangerskapet og fikk da en ny type

God bedring, brukte også en del antibiotika på rad og ble veldig dårlig av de fleste:/ hadde uansett ringt legen og hørt om en annen kur eventuelt.

Å bli kvalm og dårlig er helt normalt - men hvis du blir skikkelig dårlig må du si ifra til lege! Jeg tålte ikke penicillin i svangerskapet sist. Siste kuren spydde jeg konstant fra første tablett så fikk streng beskjed om å slutte tvert. Reagerte med oppkast på en annen type tidligere i svangerskapet og fikk da en ny type
Godt å vite. Kaster heldigvis ikke opp. Bare skikkelig kvalm.

Passer du på å spise når du tar tablettene? Blir skikkelig kvalm om jeg ikke spiser mat sammen med tablettene. Gjerne et litt stort måltid, som feks middag eller minst to brødskiver. :)

Helt vanlig å bli kvalm og få vondt i magen, men om det blir veldig ille er det lurt å ta kontakt med lege for å evt bytte antibiotika. Pass på å spise noe når du tar den. Biola kan hjelpe. Håper det ordner seg for deg :)

Ble anbefalt å spise litt 30 min før jeg tok tbl da jeg ringte og klaget min nød når jeg kastet opp av antibiotika kuren, hjalp meg,...

Noen tørre kjeks litt før du tar pillen kan hjelpe :)
Men om du blir skikklig dårlig hadde jeg nok spurt legen.

Både pre- og probiotika er fint å ta når man tar antibiotika, og i svangerskapet generelt også, da det er bevist å kunne forebygge astma og allergi hos barnet. :D

Hvis du går på antibiotika for UVI eller soppinfeksjon, bør du passe på å ta de forholdsreglene du kan for å hindre flere infeksjoner.

God bedring! <3

Både pre- og probiotika er fint å ta når man tar antibiotika, og i svangerskapet generelt også, da det er bevist å kunne forebygge astma og allergi hos barnet. :D

Hvis du går på antibiotika for UVI eller soppinfeksjon, bør du passe på å ta de forholdsreglene du kan for å hindre flere infeksjoner.

God bedring! <3

Signerer denne! Fikk beskjed om å ta både pre- og probiotika når jeg tok antibiotika :)
Kvalme og å føle seg uggen er dessverre ofte bivirkninger av antibiotikaen!!

God bedring, håper du føler deg bedre snart <3

Back
Topp