Antibiotika og bhg

~haremamma~

Elsker forumet
Hannah har fått halsebetennelse og fått antibiotika for det. Men lurer på, hun skal ha dette 4 ganger daglig i 10 dager. Om hun er feberfri på mandag (regner med hun er det) kan jeg da sende henne i bhg? Og be de gi henne medisin dær? Eller må jeg holde henne hjemme så lenge hun går på den medisinen?

der unga mine går så gir de medisiner.Vi må fyllet ut et skjema på hva medisinen hetter og når de ska ha det

ORIGINAL: bondekone

der unga mine går så gir de medisiner.Vi må fyllet ut et skjema på hva medisinen hetter og når de ska ha det

samme her[:)]

ORIGINAL: DenicaD

skal de gi henne medisinen så må du nok ha med skriv fra legen...

Åja. Ja, må væll få fikset det da [:)]

For at en barnehage skal kunne medisinere barnet ditt må medisinen være merket med barnets navn. Reseptbelagt medisin har jo ofte den hvite og oransje lappen og det er nok. Så må du fylle ut et medisineringsskjema når du leverer.
Så kan alle barnehager medisinere.

Men... Om noen ansatte ikke ønsker å medisinerer barn kan de velge å ikke gjøre det så husk å forhør deg om hvem voksne som ikke vil og hvem som vil.

ORIGINAL: RedElf
For at en barnehage skal kunne medisinere barnet ditt må medisinen være merket med barnets navn. Reseptbelagt medisin har jo ofte den hvite og oransje lappen og det er nok. Så må du fylle ut et medisineringsskjema når du leverer.
Så kan alle barnehager medisinere.
Men... Om noen ansatte ikke ønsker å medisinerer barn kan de velge å ikke gjøre det så husk å forhør deg om hvem voksne som ikke vil og hvem som vil.

Ok, men står ikke hennes navn på medisinen, fikk den hos legen når vi var dær.

Får ringe å høre i bhg hva de mener om det. Hvis de ikke vil gi henne medisinen, får jeg bare være hjemme med henne. Men om de må gi er det bare 2 dager, for vi tar juleferie fra den 22.desember[:)]
Hun er ikke direkte enkel å få i medisinen heller..

Men takk for svar [:D]

er ikke halsbetennelse smittsomt?? så da burde hun vel i utgangspunktet ikke i barnehagen selv om hun ikke har feber.

men til spørsmålet,så er det vel ett skjema i barnehagen som skal fylles ut om personalet skal gi barna medisiner

ORIGINAL: Bejb

er ikke halsbetennelse smittsomt?? så da burde hun vel i utgangspunktet ikke i barnehagen selv om hun ikke har feber.

men til spørsmålet,så er det vel ett skjema i barnehagen som skal fylles ut om personalet skal gi barna medisiner
legen her sa at etter dag 2 med antibiotika var det ikke smotsomtlenger

ORIGINAL: Bejb

Er det? [&:] da burde jeg vell Holde henne hjemme uansett da. Vil jo ikke smitte andre [:)]

Får Google litt [;)]

Fant ut at etter 1 døgn med full behandling kan barne gå i bhg, for da er det ikke smittsomt[:)]
Så fremt allmentilstanden er bra og barnet er feberfri[:)]
Så ringer bhg i morgen å hører hvordan de gjør det med medisinering, så får jeg da det derfra [:)]

Ja, man må fylle ut skjema hvor man gir barnehagepresonellet lov til å gi.. går bra, som regel lettere for barnehagepersonellet å gi enn for foreldrene[:-] sånn var det her.. vi hadde en kamp, der tok han uten en lyd[;)]

Back
Topp