Antibiotika og amming

Krissta

Glad i forumet
Har noen spørsmål til dere som har gått på antibiotika og ammet[:)]

Hvilken type gikk dere på og hadde det noe påvirkning på den lille?

Jeg gikk på det da jeg fikk brystbetennelse, gikk helt greit [:)]

Ble kansje litt (mer) urolig i magen, men merket egentlig fint lite..

Takk for svar[:)] Husker dere hvilken type dere brukte?

Det er ikke farlig å bruke antibiotika når en ammer;) F eks appocillin,selexid,trimetoprim,doxyllin eller ery max som er mer bredspektret.

ORIGINAL: ynnor

Det er ikke farlig å bruke antibiotika når en ammer;) F eks appocillin,selexid,trimetoprim,doxyllin eller ery max som er mer bredspektret.

Joda vet det ikke er farlig[:)] Saken er den at jeg er så redd for at det skal påvirke magen til lillemora (hun er kolikkunge)..
Har hørt at det kan gjøre det, men nå kjennes det ikke ut som jeg har store valget her så er vell bare å pakke innpå.. Heldigvis er det bare en 3dagers kur:)

Jeg gikk på weifapenin mot bihulebetennelse, og merka det godt på lillegutt. Han har mye vondt i magen fra før, mn er ikke kolikkunge. Jeg syns ikke han fikk oftere vondt i magen, men når han hadde vondt så cirka det mye vondere... Han lå nesten i bro og skreik fordi han hadde skikkelig vondt... Men det er bedre igjen nå når 10 dagers kuren er ferdig!! Ikke det svaret du ville ha, sorry;)

Jeg fik Appocillin når jeg ammet fordi jeg ble bitt av en hund.
Meket ingen ting på mini, men jeg fikk litt ondt i magen av de.

Jeg tok diclocil, merket ingenting på babyen. Diclocil går veldig lite over i melken.

Back
Topp