Antibiotika - kvalme!

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Fader altså... Endelig begynner svangerskapskvalmen å gi seg og planen var å kutte postafen denne uka for å se om energien blir bedre!
Da passer det jo fint at de setter meg på antibiotika som får meg til å kaste opp?!!! Må få i meg mat for å få i meg medisin også kommer det i retur.. Så må jeg fylle på meg begge dele igjen fordi det er viktig at jeg får i meg antibiotikaen!
Lite sukk for dagen.. Tips anyone?

Hvorfor får du det?

Har vistnok UVI

Jeg hadde UVI for ikke så lenge siden og ifølge legen jeg gikk til var det hovedsaklig 3 typer de ga til gravide, du kan høre om du får byttet til en av de andre i stedet?

Jeg hadde UVI for ikke så lenge siden og ifølge legen jeg gikk til var det hovedsaklig 3 typer de ga til gravide, du kan høre om du får byttet til en av de andre i stedet?
Hvilken type gikk du på?

Selexid 3 x daglig i en uke. Virket fin fint på meg :)

Det jeg går på.. Ligger rett ut for å klare å holde på tablettene nå.. Frokosten kom rett i retur.. Ved å ligge rett ut i 2 timer har jeg klart å holde på middagsdosen

Det jeg går på.. Ligger rett ut for å klare å holde på tablettene nå.. Frokosten kom rett i retur.. Ved å ligge rett ut i 2 timer har jeg klart å holde på middagsdosen
Ring legen din imorgen, og spør om du kan bytte til en annen. Er ikke bra å slite med sånne bivirkninger :( spesielt som gravid. Håper du føler deg bra snarest <3

Ring legen din imorgen, og spør om du kan bytte til en annen. Er ikke bra å slite med sånne bivirkninger :( spesielt som gravid. Håper du føler deg bra snarest <3

Jeg får ringe å høre. Så kjipt når denne uka skulle brukes til å forhåpentligvis få formen tilbake slik at jeg kan begynne på jobb igjen.. Jobber kun 10 % men ved å kutte postafen håpte vi å få meg tilbake i jobb... Men nå får jeg jo ikke sjekket om formen er bra nok til jobb....
Svangerskapskvalmen har vært mye "enklere" å godta.. Bare så kjipt å bli like kvalm av medisin etterpå!!

Jeg får ringe å høre. Så kjipt når denne uka skulle brukes til å forhåpentligvis få formen tilbake slik at jeg kan begynne på jobb igjen.. Jobber kun 10 % men ved å kutte postafen håpte vi å få meg tilbake i jobb... Men nå får jeg jo ikke sjekket om formen er bra nok til jobb....
Svangerskapskvalmen har vært mye "enklere" å godta.. Bare så kjipt å bli like kvalm av medisin etterpå!!
Kjenner til den. Er ikke noe kjekt å få det ene etter det andre. Husker jeg måtte sitte en time på legevakten etter jeg tok første tablett for å være sikker på at jeg ikke fikk noen reaksjoner :p er så heldig at jeg er allergisk mot penicillin og Selexid er mer penicillin enn antibiotika.

Kjenner til den. Er ikke noe kjekt å få det ene etter det andre. Husker jeg måtte sitte en time på legevakten etter jeg tok første tablett for å være sikker på at jeg ikke fikk noen reaksjoner :p er så heldig at jeg er allergisk mot penicillin og Selexid er mer penicillin enn antibiotika.

Hvordan merker man at man er allergisk da?? Legen spurte meg men jeg går da ikke på sånne ting til vanlig så jeg aner jo ikke :P

Hvordan merker man at man er allergisk da?? Legen spurte meg men jeg går da ikke på sånne ting til vanlig så jeg aner jo ikke :P
Jeg får utslett, kraftig diaré, oppkast, hover litt opp i svelget og øynene :p

Finnes de som bare er litt mer sensitiv for penicillin og ikke får sånn allergisk reaksjoner også.

Jeg får utslett, kraftig diaré, oppkast, hover litt opp i svelget og øynene :p

Finnes de som bare er litt mer sensitiv for penicillin og ikke får sånn allergisk reaksjoner også.

Får høre med legen i morgen tror jeg.. Jeg er generelt LITE BEKYMRET så tenker liksom ikke over om jeg er allergisk eller bare har bivirkninger. Har etterhvert måttet lære meg å bli mer bekymret - til mitt eget beste. Da jeg hadde EXU f.eks så skulle jeg tidligere ha forstått at det ikke var bare vanlig SA (som de påsto) og heller stått på mitt...

Hvor viktig er det egentlig å ta tablettene med mat?? Tror det kan være enklere å holde å medisinen uten mat

Får høre med legen i morgen tror jeg.. Jeg er generelt LITE BEKYMRET så tenker liksom ikke over om jeg er allergisk eller bare har bivirkninger. Har etterhvert måttet lære meg å bli mer bekymret - til mitt eget beste. Da jeg hadde EXU f.eks så skulle jeg tidligere ha forstått at det ikke var bare vanlig SA (som de påsto) og heller stått på mitt...
Får jeg spørre hva symptomene er? Smerter lokalisert mer på en side samt blødninger?

Jeg hadde kraftige blødninger takvis i flere dager... Smertene ga seg da jeg begynte å blø. Men ikke "utdrivningssmerter" som ved en SA. Dette skjedde flere ganger fra lørdag til tirsdag. tirsdag ble jeg kjørt på legevakta da jeg nesten krøp inn til pappa fordi jeg ikke klarte å stå oppreist. Ble da påvist graviditet og ble sendt hjem uten undersøkelse - bare beskjed om at dette nok var en SA. Fikk med med døgndose med paralgin forte (jeg tåler ikke mer enn. 1 paracet til vanlig). I løpet av natta ble smertene verre og verre og paralgin forte (en døgndose fra 11-4) tok kun toppene tidvis. På ett tidspunkt stoppet alt opp. Jeg klarte ikke å reagere på smertene en gang...
Inn til sykehuset på morgenen. Ble da båret inn på en seng og undersøkt. Mange mange leger var inn med det var vanskelig å undersøke meg da jeg var så smertepåvirket. Selv om de ikke så blødning så la de meg inn til observasjon. Mens de skrev meg inn tok de blodtrykk som var kjempebra. 2 min etter ble jeg ekstremt kvalm og ba om å få gå på do. Da begynte jeg å kaldsvette og måtte legge meg ned for å ikke svime av. Da kom de springende å tok blodtrykk som må var kjempelavt. I ettertid viser det seg at det var da eggstokken min sprakk. Innlagt en liten stund før ny ul - da var det tydelig blødning og i løpet av 20 min lå jeg på operasjonsstua - fikk fjernet egglederen og blodet i buken. Tydelig at de hadde det travelt da de først fikk det bekreftet!

Ble langt dette men...

Om tabletter skal taes med mat, så er det for at de skal virke mer effektivt eller at de skal være mindre røffe mot mage/tarm.

Tok du de med mat du?

Tok du de med mat du?
Jeg tok uten mat :) står forøvrig på felleskatalogen at den kan taes med eller uten mat, men med rikelig drikke.

Administrering: Tabletter: Tas med rikelig drikke. Kan tas med eller uten mat. Kan deles eller knuses, men smaker bittert.

Og at det tok de så lang tid før de merket dette på sykehuset :( huff..

Jeg tok uten mat :) står forøvrig på felleskatalogen at den kan taes med eller uten mat, men med rikelig drikke.

Administrering: Tabletter: Tas med rikelig drikke. Kan tas med eller uten mat. Kan deles eller knuses, men smaker bittert.

Og at det tok de så lang tid før de merket dette på sykehuset :( huff..

Da tror jeg faktisk at jeg prøver uten mat i kveld jeg!

Ja hun på legevakta burde ha stolt på meg. Jeg sa at det ikke var like smerter som ved SA..
MEN i ettertid så har de virkelig tatt meg på alvor da! Da jeg hadde en SA etter dette (men flere symptomer som. Lignet på EXU'en) så stolte de virkelig på meg og min opplevelse. Den gangen ble jeg skikkelig oppfulgt etterpå også :)

Back
Topp