Anti-D profylakse

MorT

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Snøfnuggene 2025 ❄️
Da har jeg nok en gang fått bekreftet rhesus positivt foster i magen. Skal ta anti-D profylakse om et par uker. Legen har satt opp time på legekontoret, men mener jeg fikk denne på føden sist. Noen andre som skal ha anti-D? :)

Samme her :happy: Skal få profylakse hos jordmor på 28-ukers kontroll og så igjen innen 72 timer etter fødsel.

Sniker fra mars. Fikk både i uke 28 og etter fødsel med begge mine to første :)

beklager for at jeg drar opp en «gammel» tråd, men både jeg og baby er rhesus negativ, så trenger ikke den vaksinen selv, men har forstått at det dog er en stor kjangs for at man må ta den i neste svangerskap? Noen som har erfaring med dette? Hilsen sprøyteskrekken :hilarious:

beklager for at jeg drar opp en «gammel» tråd, men både jeg og baby er rhesus negativ, så trenger ikke den vaksinen selv, men har forstått at det dog er en stor kjangs for at man må ta den i neste svangerskap? Noen som har erfaring med dette? Hilsen sprøyteskrekken :hilarious:
Det sjekkes i hvert svangerskap ja. Når du er negativ, så er det barnets rhesus type som er avgjørende. Jeg fødte i går og fikk profylakse i går kveld. Fikk den bare sprøytet inn i kanyle jeg allerede hadde fra fødsel, første dose under graviditeten ble satt i låret.

Sniker fra februar. Jeg har testet hver gang, da jeg er rhesus negativ, men alle tre ungene har vist seg å være negative, så jeg har til gode å ta anti-D-sprøyte. Sannsynligheten for at ingen av mine tre er positive er nok ikke så stor, men det forekommer med andre ord.

Last edited:
Back
Topp