Anti-cravings?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Er det noe dere har fått avsmak på så langt i dette svangerskapet? Her byr ostesmørbrød meg veldig imot. Jeg blir kvalm av tanken på det :yuck: Kaffen smaker heller ikke som før..

Har heldigvis ikke merket noe til det med kaffen enda. Men jeg blir rett og slett dårlig av alkoholfri øl og vin. Akkurat som kroppen vet at det blir "feil" o_O

Har ikke merket noe enda, men sist jeg var gravid fikk jeg totalt avsmak på kunstig tilsetningstoffer.
Fun saft ble aldri det etter det. Og havreyoghurt måtte jeg skulle å spise.

Kaffe, alt av grillmat som er marinert, fløteis, alle sauser som er litt kraftige type spaghettisaus (spiste tørr kjøttdeig og spaghetti i går, uten saus). Det er sikkert mer, men kommer ikke på noe annet akkurat nå.

Har så lyst på kaffe, spesielt om morgenen, men blir kvalm om jeg prøver å drikke det..

I første graviditet fikk jeg så sykt avsmak på kaffe. Ble kvalm bare jeg kjente at noen traktet kaffe. Men ikke denne gangen. Men blir skikkelig kvalm når samboer dusjer, for dusjsåpen hans lukter så intenst og j@^%#* nå at jeg dør :wacky:

Kaffen smaker ikke det samme, lager det fortsatt hver morgen men drikker bare noen slurker. Må kanskje bare gi opp og slutte å lage det. Takler ikke kylling, eller svinekjøtt. Eneste jeg har lyst på til middag nå om dagen er hamburger eller pasta. Veldig lite som frister!

Jeg har fått helt nok av kylling! Er så matlei, og kan bli skikkelig kvalm av tanken på kylling og stekte grønnsaker (egentlig er jeg veldig glad i wok).. Min største frykt er at jeg skal bli lei av taco - det er favoritten! :smiley-ashamed004

All lavkarbomat... Og det passer veldig dårlig siden jeg prøver å gå ned et par kg til, og har hatt veldig god effekt både vektmessig og energimessig av det. Har hatt økende kvalme siste dagene. Det eneste som frister her er lyse rundstykker med smør og kokt skinke... Og iskald eplejuice. Håper dette går over snart, vil ikke legge på meg så mye.

Blir bare verre og verre i matveien.. Så og si ingen mat som frister, orker ikke tanken på varm mat så middag er vanskelig.. Får i meg lite mat, i dag har jeg spist 2 rundstykker med litt pålegg på en hel dag.. Drikker drikke med kalorier, juice, sjokolademelk, så får i meg en grei mengde kalorier foreløpig.. Men det er så kjedelig å ikke ha lyst på noe :hungover: Skal jeg liste opp alt jeg har fått avsmak på, blir listen lang.. Klarte å spise en is i går kveld, skal prøve på det samme i dag.

Blir bare verre og verre i matveien.. Så og si ingen mat som frister, orker ikke tanken på varm mat så middag er vanskelig.. Får i meg lite mat, i dag har jeg spist 2 rundstykker med litt pålegg på en hel dag.. Drikker drikke med kalorier, juice, sjokolademelk, så får i meg en grei mengde kalorier foreløpig.. Men det er så kjedelig å ikke ha lyst på noe :hungover: Skal jeg liste opp alt jeg har fått avsmak på, blir listen lang.. Klarte å spise en is i går kveld, skal prøve på det samme i dag.

Kjenner meg igjen i dette altså! Det er helt forferdelig...
Jeg kan dog innimellom, plutselig då ganske lyst på noe, så må jeg stort sett slå til meg en gang. For det kan gå en halvtime, så vil jeg ikke ha det lenger :hilarious:

Her er det egentlig ingenting som frister, får i meg mat men blir bare kvalm uansett om jeg spiser eller ei.

Kaffe takler jeg ikke lukta av, drakk en del iskaffe hjemmelaget og Sukkerfri med Soya Melk før jeg ble gravid, nå smaker det bare blææ og blir kvalm.
Det som jeg får i meg er spelt Lompe / Taco Lompe Toastet med smeltet ost. Nå satt jeg nede på kontoret i går og kjente lukten av smeltet ost, men det var ikke noen som hadde laget :laughing001

Ellers er det til tider ting jeg har lyst på, som jeg tror smaker kjempe godt, men så blir jeg skuffa

Jeg har plutselig ikke appetitt på myk mat (banan, yoghurt, brød, egg osv.). Bare tanken på å spise det gir meg en klump i halsen og jeg klarer ikke gape over maten (klarte å tvinge ned litt eggerøre, men strevde fælt!).

Har kun lyst på hard mat, som knekkebrød, eple, rå brokkoli osv... Håper det gir seg!

Kjenner meg igjen i dette altså! Det er helt forferdelig...
Jeg kan dog innimellom, plutselig då ganske lyst på noe, så må jeg stort sett slå til meg en gang. For det kan gå en halvtime, så vil jeg ikke ha det lenger :hilarious:
Jepp, plutselig får jeg lyst på noe (sent i går kveld måtte jeg sende sambo på butikken for å kjøpe salt sørlands chips :hilarious:), så da er det bare å spise mens matlysten er der en liten stund.. Jeg har kjøpt meg slike armbånd fra apoteket som skal hjelpe mot kvalme, og jeg har hatt min beste morgen og dag hittil på noen uker :happy: Kanskje verdt for andre å prøve?

Jepp, plutselig får jeg lyst på noe (sent i går kveld måtte jeg sende sambo på butikken for å kjøpe salt sørlands chips :hilarious:), så da er det bare å spise mens matlysten er der en liten stund.. Jeg har kjøpt meg slike armbånd fra apoteket som skal hjelpe mot kvalme, og jeg har hatt min beste morgen og dag hittil på noen uker :happy: Kanskje verdt for andre å prøve?

prøvde det forrige svangerskap, hjalp lite her.. men har hørt det hjelpe for andre, så håper det funker for deg :D Kjedelig å være kvalm, så alt som potensielt kan gjør det bedre, er verdt å prøve!

Kjøttdeig byr meg veldig imot for tiden, og alle slags kjøttpålegg utenom spekeskinke (men har bare spist det oppvarmet på pizza, liker også godt å steke det i panna som bacon, blir litt mindre fett og jeg liker det faktisk bedre)

Blir litt kvalm av å drikke vann også, men bare om morgenen før morgenkvalmen gir seg

Alt lukter dritt!! SPESIELT favorittchipsen til sambo (Mexican fiesta?).. Ingen mat frister, alt smaker å lukter rart

Back
Topp