Antall uker på vei!

Ossto8388

Glad i forumet
Jeg blir stadig en smule forvirret.. Hva sier dere, er dere 6uker på vei fra 5+0 til 5+6? Eller sier dere 5 uker? Syns det er vanskelig å bestemme meg for hva jeg ska tenke.. Hehe

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sier jeg er 6uker på vei, jeg er 6+1 i dag. Vet det egentlig er feil, men det høres så mye mere rett ut i mitt hode :)

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Jeg sier jeg er 7 uker på vei, men I uke 8 :)

❤️ Mars 2015 ❤️

Jeg sier jeg er 6uker på vei, jeg er 6+1 i dag. Vet det egentlig er feil, men det høres så mye mere rett ut i mitt hode :)

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*
Det er sånn jeg også gjør, men er det egentlig feil? For da er man egentlig i 7ende uke? Ikke sant?

Jepp :)

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Kanskje rart, men jeg føler jeg jukser hvis jeg sier hvilken svangerskapsuke jeg er i, så jeg sier 7+4 og ikke uke 8.

Jeg tror de fleste sier de er kortere påvei enn de er :)

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Men det er da jeg lurer på... Den statistiske oversikten for sa. Der synker den jo ved uke 6.. er det da 6.svangerskapsuke.. Eller er det når Man er 6+0?

jeg gjør som de fleste, aldri tenkt over at d er feil :P

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*
Det er egentlig ikke feil å si de på den måten, for selv om du er i uke 7 er du ikke 7 uker på vei, men 6 fullgåtte uker. Det blir litt det samme som når babyen kommer til verden, så fort den er født er den i sitt første år, men ikke ett år gammel :) derfor blir det altså rett for deg å si at du er 6 uker på vei, men du kan velge å si at du er i uke 7 ;-)

Jeg har også alltid tenkt sånn, men kom til å tenke på noe i forbindelse med ultralyd. Hvis man skal bestille en tidlig ultralyd i og de sier uke 12 er best, vil det da si mellom 11+0 og 11+6 ? Eller blir det 12+0 og 12+6 ?

Det har jeg aldri tenkt over, men i mitt hode er jeg i uke 4 helt til 4+6, så jeg sier uke 4.

Det blir jo det samme med alder, egentlig. Jeg sier jo at jeg er 30 år, ikke at jeg er i mitt 31.år xsmile8

Back
Topp