Antall uker - forvirring

CeciliaC

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julikulene 2020
Jeg er 4+1 i dag. Ifølge BV er jeg da i uke 4, mens ifølge appen min Gravid app (svensk tjeneste) er jeg i svangerskapsuke 5. De forklarer det med at man er jo ferdig med fire uker, og nå inne i den femte. Er det jeg som misforstår noe..? Forvirrende å få nyhetsbrev med to forskjellige uker. Hvorfor er det slik? :confused:

Er sånn dom du skrivet men skjønner det ikke helt selv

Ja.. jeg lastet ned en app til for å se, fra what to expect. Den sier også uke 5 (4+0 - 4+6). Så det er kanskje bare BV? Eller rekner vi annerledes i Norge enn resten av verden?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sniker fra januar:) når du er 4+0-4+6 er du 4 uker på vei, men du er inne i den 5 svangerskaps uken:) altså har du gått inn i uke 5

<3 venter en vinterbebi <3

Sniker fra januar:) når du er 4+0-4+6 er du 4 uker på vei, men du er inne i den 5 svangerskaps uken:) altså har du gått inn i uke 5

What she said :) Du har fullgått 4 uker, og er i din 5. svangerskapsuke. Men ja, megaforvirrende!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk! Ble så forvirret av at de forskjellige leverandørene skriver forskjellige uker. Når det er sagt, så skal det ikke så mye til for å forvirre meg om dagen :-P

Jeg er 4+1 i dag. Ifølge BV er jeg da i uke 4, mens ifølge appen min Gravid app (svensk tjeneste) er jeg i svangerskapsuke 5. De forklarer det med at man er jo ferdig med fire uker, og nå inne i den femte. Er det jeg som misforstår noe..? Forvirrende å få nyhetsbrev med to forskjellige uker. Hvorfor er det slik? :confused:
På gravid app så er det en i oppe i venstre hjørnet. Hvis du trykker på den får du opp forklaringen på det. Forsto det slik at det var den appen du brukte?:)

På gravid app så er det en i oppe i venstre hjørnet. Hvis du trykker på den får du opp forklaringen på det. Forsto det slik at det var den appen du brukte?:)

Ah, se der ja. Det car jo veldig godt forklart. Så det er en medisinsk betegnelse og en folkelig betegnelse, hvor BV benytter den medisinske, og de andre benytter den folkelige eller begge. Takk!:-)

Det er riktig at du da er i uke 5. Jeg er 4+4 i dag, altså i uke 5. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

På klikk.no har jeg termin 10 februar. Og babyverden 12. Why?

Back
Topp