Antall timer søvn på natt

Ca hvor mange timer sover din ettåring i løpet av natta? Ikke nødvendigvis i strekk men sånn totalt.
Når på kvelden legging blir varierer etter siste dupp. Men våkentid max 4t. Natta varierer. Hyppige oppvåkninger, sovner som regel etter pupp. Hender vi starter dagen 05.

9-10 timer. 19 til 04.30-05, med 0-2 oppvåkninger (endelig noen dager uten oppvåkninger, YAY!!):dead:

Tja, når han var ca 1 år mener jeg det var ca 19-1930 til ca 7. Ammet enda på natt, varierende antall ganger men kanskje hver 2-3 time. Begynte spontant å sove natta igjennom når han bikket 13 mnd, men så kom bhg-start og jobbstart og da ble det endel natteuro igjen, gikk i perioder med noe oppvåkninger til å sove gjennom i 11-12 timer til ham nærmet seg 2 år, da ble søvnen mer stabil og nå som han nærmer seg 3 år er det bare unntaksvis han våkner. Iblant på kvelden før vi legger oss bare (samsover. Uten samsoving våkner han litt)

Min er nå 13mnd og sovner som regel 19.15. Hender han våkner før vi har lagt oss bare for å få smokken. Så sover han til ca 4.00 med 0-2 oppvåkninger. Da går pappen inn og gir smokk også sover han vider til 5:banghead: noen magiske morgener denne uka til 6:joyful: Så han har oftest bare 10 timer på natt, synes det virker litt lite for en på ett år. Dagtid=to lurer som tilsammen blir ca 3,5t søvn på dag. Har prøvd å kutte ned til 1 lur for å se om han vil ta mer av det på natta, men det resulterte i at han sovnet 15 min tidligere på kvelden og fikk 2 timer mindre søvn per døgn :angelic:

Ved 12 måneder varierte det fra 11 til 13 timer på natta. Som regel rundt 12 timer.

Nå (22 mnd) er vi vel mer rundt 11-11,5 timer.

Jeg innbiller meg at det som regel er i ett strekk, men vet ikke sikkert, for hun lager ikke alltid så mye lyd når hun våkner. I helgen, når det er stille i huset på morgenen, så våkner hun til vanlig tid og ligger og prater litt, men sovner igjen kanskje halvpartene av morgenene.

10-12 timer nå, med alt fra 3-10 oppvåkninger. Han sover maks to timer på dagen tilsammen nå, for da våkner han oftere på natt.. 11 mnd om noen dager.
I dag fikk pappaen til å legge ham og, og i går sovnet han i sengen sin

Fra ca 19-07.30, med 2-6 oppvåkninger.. 16 mnd

Her er det visst slutt på å sove hele natta:arghh: Var ferdig med å sove halv tre i natt. Som om jeg ikke er i underskudd av søvn fra før av:rolleyes:

Her er det visst slutt på å sove hele natta:arghh: Var ferdig med å sove halv tre i natt. Som om jeg ikke er i underskudd av søvn fra før av:rolleyes:

Ånei!! Var ikke spesielt mye fra 4 her i natt, heller Håper det blir mer søvn i natt for dere :)

Vår på 2 år og 5 mnd sover fra ca kl. 19- kl. 06 for tiden, har gjort det ganske lenge. Prøver en sjelden gang å stå opp tidligere, men da får han pent legge seg igjen :)
En av oss sover inne med ham for tiden da, for han blir så ifra seg når han våkner alene, har vurdert å ta han inn i våres seng, men enn så lenge har det blitt mye tull da.

Snart 14mnd og sovner alltid fint kl.19. Hun våkner stort sett rundt kl.06, og da tar jeg henne inn i min seng så vi får masse morgenkos før vi står opp kl.07.

Hun våkner ett par ganger ganger om natten og roer seg selv, og så hender det jeg må løfte og klemme/roe henne 1-2 ganger i tillegg.

Sover en gang på dagtid, mellom 30-80min..

Da vår var 1år sov han vanligvis 9-10t hver natt. Sov 1-3t i strekk, og var en del våken mellom, så ble for lite søvn på både liten og stor. Nå som 3-åring sover han gjerne 11-12t i strekk ❤️

19.30/20.00-5.45 sånn ca. Mange oppvåkninger da, så 8-10 timer totalt.

Back
Topp