Antall måltider på dagen

Buebe0708

Elsker forumet
Ja det lurer jeg på nå :) Hvor mange måltider har deres små nå i løpet av dagen?

Her får hun nå en full middagsporsjon, full grøtporsjon, litt frukt og 3 flasker = 5 måltider
Hvis ikke hun drikker opp flaskene, blir det flere måltider, men ikke økt mengde av den grunn
 
Akkurat det samme her.
HS da hun skulle ha 750ml mme i løpet av dagen så prøver å følge opp det.

Blander 90ml mme i grøten for å komme opp i antal ml som anbefalt.
Blander også litt i grønnsaksmosen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har egentlig vært sånn:
Frokost: Grøt av 1 dl vann
Lunsj: Fruktmos og 100 ml mme
Middag: 200 ml mme
Kveldsmat: Grøt av 1 dl vann+ 135 ml mme
Natt: 200 ml mme

Men i natt slo han til og droppa nattmåltidet, jeg var passe sjokkert og bekymra når jeg våkna 7.15. Ikke var han skrubbsulten når han våkna heller, så frokosten ble rundt 8.30 og så ga jeg han 135 ml mme før han la seg for å sove nå, for tenker det jo blir for lite melk om han nå plutselig skal droppe nattmåltidet. Melkemåltidet til middag skal erstattes med vanlig middag når vi kommer hjem fra Syden, med litt melk til tenker jeg :)
 
Akkurat det samme her.
HS da hun skulle ha 750ml mme i løpet av dagen så prøver å følge opp det.

Blander 90ml mme i grøten for å komme opp i antal ml som anbefalt.
Blander også litt i grønnsaksmosen.


Sent from my iPhone using BV Forum


Hvordan regnet hs ut hvor mye mme de skal ha? Vi kommer ca opp i 600ml i døgnet.


Vi har i grunnen aldri kommet på det hun skal ha i løpet av døgnet. Småspist unge... Derfor veldig glad hun liker annen mat. Hun har heldigvis alltid lagt på seg slik hun skal, så derfor stresset vi ikke med mengden mme.
 
Hvordan regnet hs ut hvor mye mme de skal ha? Vi kommer ca opp i 600ml i døgnet.


Vi har i grunnen aldri kommet på det hun skal ha i løpet av døgnet. Småspist unge... Derfor veldig glad hun liker annen mat. Hun har heldigvis alltid lagt på seg slik hun skal, så derfor stresset vi ikke med mengden mme.
Jeg bryr meg ikke så mye om anbefalinger i forhold til melk for næringens del (har en ni kilos klump, derfor ganske avslappet). Jeg tenker han drikker det han trenger. Men jeg tenker mer i forhold til væske og dehydrering, og siden han jo ikke drikker store mengder med vann enda, må jo nødvendigvis en del av væsken komme fra melk.
 
Hvordan regnet hs ut hvor mye mme de skal ha? Vi kommer ca opp i 600ml i døgnet.


Vi har i grunnen aldri kommet på det hun skal ha i løpet av døgnet. Småspist unge... Derfor veldig glad hun liker annen mat. Hun har heldigvis alltid lagt på seg slik hun skal, så derfor stresset vi ikke med mengden mme.

Var mengde i forhold til hvor mye kalsium hun skulle få i seg. Hun var redd hun fikk i seg for lite kalsium hvis hun drakk mindre mengde med mme.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hun får bare morsmelk. Får når det passer seg sånn :)
 
Får ca en halv porsjon grøt på ettermiddagen, driver og jobber oss sakte men sikkert opp mot en hel porsjon. Ellers er det kun morsmelk :)


Lillegutt 5/3-14 <3
 
Her er det også rundt en halv porsjon grøt på ettermiddagen.
Prøver å innføre litt grønnsaksmos på formiddagen også. Ellers er det morsmelk og der har jeg ingen oversikt.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Her er det en halv porsjon grøt før leggetid, et lite måltid grønnsaker til lunsj. Og morsmelk ca hver 3. time. Han vil gjerne ha masse frukt, men HS sa jeg skulle holde litt igjen på frukten, siden han allerede veier 8,8kg;) så får bare smake litt frukt i babyfeeder av og til.
 
Ingen oversikt, null system i galskapen. Men får en halv porsjon grøt sånn i 9-10 tida. Resten er morsmelk, og det er fælt å si det men jeg begynner å gå litt lei.. Sist niholdt jeg på amminga så lenge jeg kunne, men denne gangen kan jeg nesten ikke vente til jeg er ferdig :b

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Får pupp på morgenen og, grøt ca kl 12, middag 16:30 (grønnsaksmos) og grøt igjen 18:30, avslutter med pupp på soverommet. Får pupp innimellom på dagen og, men har ikke helt oversikt der ;)

Når han bikker 6 mnd kommer jeg til å bytte ut lunsjgrøten med brød og tilsette kjøtt og pasta/ris i middagen tenker jeg.

Mindre spreng om morgenen nå, så produksjonen er nok så smått på vei nedover, ganske deilig i grunn ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
200 ml mme til frokost, grøt på 1 dl vann til lunsj og litt frukt, 200 ml mme midt på dagen (nettopp begynt å smake på middag), grøt på 1 dl vann og litt frukt til kvelds, 90-150 ml mme på sengekanten, og 150-200 ml på natta hvis hun vil ha.. funker greit. Tenker å øke middagen litt hvis hun liker det snart og begynne med litt brød etterhvert.
 
Skal legge til brød til lunsj snart jeg også. Bare innføre middagen først tenker jeg :)
 
Får også litt som det passer seg, men vi prøver å få til tre måltider med mat. Eks idag var det noen skjeer hirse/havregrøt til frokost, nesten et helt knekkebrød med leverpostei til lunsj og noen munnfuller med kveite og gulrot til middag. Fortsatt ikke oppe i fulle porsjoner, ammer alltid før eller etter måltidet, i tillegg til når han har behov resten av dagen. Ammer altså for det meste, stresser ikke mye med måltider enda :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her er det en halv porsjon grøt før leggetid, et lite måltid grønnsaker til lunsj. Og morsmelk ca hver 3. time. Han vil gjerne ha masse frukt, men HS sa jeg skulle holde litt igjen på frukten, siden han allerede veier 8,8kg;) så får bare smake litt frukt i babyfeeder av og til.
Helsesøster sa til meg at frukt i seg selv ikke er et fullverdig måltid, men mer som et tillegg eller dessert. Kan jo forstå det da, blir ikke mett av bare frukt jeg heller.
 
Ingen oversikt, null system i galskapen. Men får en halv porsjon grøt sånn i 9-10 tida. Resten er morsmelk, og det er fælt å si det men jeg begynner å gå litt lei.. Sist niholdt jeg på amminga så lenge jeg kunne, men denne gangen kan jeg nesten ikke vente til jeg er ferdig :b

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Den amminga begynner å tære på meg også. Gikk veldig bra i starten, men nå krever hun så mye og flere ganger om natta også. Er lov å bli lei altså. Hun er snart 6 måneder, og ingen måltider erstatter ammingen ennå, så jeg vil si at jeg har fullammet til ca. 6 måneder som anbefalt.
Tidligere idag ammet jeg på begge puppene og så spiste hun nesten en halv posjon med grøt, så hun er sulten!
 
hmm, kanskje vi skal begynne med grøt (og etter hvert skive) til frokost. Hun er veldig treg med å spise på morgenen, kan jo være at grøt glir bedre enn mme.
 
Får også litt som det passer seg, men vi prøver å få til tre måltider med mat. Eks idag var det noen skjeer hirse/havregrøt til frokost, nesten et helt knekkebrød med leverpostei til lunsj og noen munnfuller med kveite og gulrot til middag. Fortsatt ikke oppe i fulle porsjoner, ammer alltid før eller etter måltidet, i tillegg til når han har behov resten av dagen. Ammer altså for det meste, stresser ikke mye med måltider enda :)


Sent from my iPad using BV Forum


Hvor gammel er gutten din? Jenta her klarer ikke å spise annet enn helt helt finmost mat. Tenkte på knekkebrødet jeg ;-) Hun fikk middag her en dag der ikke alle gulrottene var finmost, spyttet og brakk seg...
 
Den amminga begynner å tære på meg også. Gikk veldig bra i starten, men nå krever hun så mye og flere ganger om natta også. Er lov å bli lei altså. Hun er snart 6 måneder, og ingen måltider erstatter ammingen ennå, så jeg vil si at jeg har fullammet til ca. 6 måneder som anbefalt.
Tidligere idag ammet jeg på begge puppene og så spiste hun nesten en halv posjon med grøt, så hun er sulten!
Nå er heldigvis natta som vanlig her, men syns antall matinger har økt på dagtid. Skal vel ikke være sånn når de nærmer seg halvåret? Kanskje det ikke er noe futt i melka lenger. Får se på kontrollen til uka, høre hva hs tenker.

Om to og en halv uke skal jeg bort en natt også, uten baby. (Sett at ho tar flaske da selvfølgelig) Jeg får ikke til pumping denne gangen, så det går mot mme, og hvis ho først skulle godta dèt så er jeg redd for at veien mot ammestopp er kort..
 
Back
Topp