Antall måltider Mme 6 uker

L

Lykkeliten2019

Guest
Ser det står på pakkningen 5 måltider i døgnet. Men ut ifra hva jeg kan telle
så blir det 7 jeg gir nå. Han har gått opp 1 kg siden fødsel. får han får mye mat? hvordan
kan jeg evtuelt løse det? gi mindre vært måltid? For tror ikke jeg klarer å dra ut tiden mellom vært måtid.
Eller bare forsette som nå :)
 
Dette vet babyen din bedre enn mme-pakken :) Noen spiser store, færre måltider, andre småspiser. Akkurat som ammebarn er flaskebarn også istand til å selvregulere om de får lov :) Det er i teorien mulig å overmate på flaske hvis baby sluker flasken, men det går an å bruke langsom flaskemating og heller bruker lengre tid på hvert måltid hvis du er usikker på om du gir for mye, da rekker babyen å kjenne at han blir mett :)
 
Har hatt to,flaske barn og ingen av dem har fulgt det som står på pakken. De har styrt det helt selv, akkurat som me barn.
 
Vår frøken har hverken spist den mengden eller antall måltider som står på pakken. Drit i hva som står, er lille sulten så skal han få mat ;) Enkelte dager spiser de mer eller mindre, men dette regulerer de selv. Tror ikke det er så uvanlig å bli opphengt i mengde når man gir mme, men som sagt så styrer baby det selv :)
 
Jepp, dette styrer de fint selv! Men ene babyen vår gulpet mye de dagene han fikk veldig mye (sånn opp mot 1 liter om dagen), så da begynte jeg å gi litt mindre med hvert måltid, og da gikk det mye bedre. Han er veldig glad i flaska :-D

Men da delammet jeg han også, og hadde ikke peiling hvor mye han fikk ut av puppen.
 
Ser det står på pakkningen 5 måltider i døgnet. Men ut ifra hva jeg kan telle
så blir det 7 jeg gir nå. Han har gått opp 1 kg siden fødsel. får han får mye mat? hvordan
kan jeg evtuelt løse det? gi mindre vært måltid? For tror ikke jeg klarer å dra ut tiden mellom vært måtid.
Eller bare forsette som nå :)
Gi mat når han ønsker mat :) noen vil ha lite andre mye.
 
Back
Topp