Ansvar i egen hage

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Noen som VET?
Jeg innbiller meg at jeg har ansvar for om noe skulle skje i min hage.
MEN jeg har to drittunger til nabo som gjentatte ganger ( og foreldrene så klart) har fått beskjed om at de ikke får være hos oss når ikke vi er hjemme.
Allikevel finner jeg de lekene og klatrende i statuene hos oss nesten HVER dag jeg kommer hjem.
De har ingen leker selv i Hagen hos seg og vi har både huskestativ og dumpe og alt.
Dette irriterer meg noe helt jævlig! Men marerittet mitt er jo at jeg finner en av de skadet på bakken.

Vet ikke hvordan det er med andre ting, men har du basseng og noen drukner i det når du ikke er hjemme er det ditt ansvar ..

Det vil nok gå på din forsikring ved skade eller død på din eiendom, så ja du har ansvaret.

Virkelig respektløst av foreldrene og ikke ta ansvar for barna sine. Hvis du har gitt dem beskjed om at det ikke er greit så må de respektere det.

Vi har hatt problem med nabounger som har gått ned på vår eiendom i det siste. Ligger mot friområde. Har ei trapp som di fort kan ramle i som di går ned (bratt og gammel trapp) og badestamp med litt vann i.... Snakka med di og virker nå som di har sluttet gå hjem via vår hage. Tenker selvsagt på om det skulle skje dem noe....

Så respektløst!!!
Spesielt av foreldre.

Men ja, tror faktisk du har ansvar ja..... Er barna gamle?

Ville "truet" med å kontaktet politi jeg :P eller noe :p Ikke greit at de bruker deres leker når dere ikke er hjemme............

Det vil nok gå på din forsikring ved skade eller død på din eiendom, så ja du har ansvaret.
Virkelig respektløst av foreldrene og ikke ta ansvar for barna sine. Hvis du har gitt dem beskjed om at det ikke er greit så må de respektere det.
Så respektløst!!!
Spesielt av foreldre.

Men ja, tror faktisk du har ansvar ja..... Er barna gamle?

Ville "truet" med å kontaktet politi jeg :P eller noe :p Ikke greit at de bruker deres leker når dere ikke er hjemme............
Skulle hatt en sensor som trigga alarm når de kom på eiendommen din for å skremme dem bort. Sånt går ikke an! Er jo et lovbrudd å gå på andres eiendom, er det ikke?
Men hva gjør jeg da? Kan jo ikke skru ned lekestativ hver gang jeg skal bort....
Lurer også på om jeg må finne ut av dette med å oppholde seg på andres eiendom om det er fritt vilt....

Men hva gjør jeg da? Kan jo ikke skru ned lekestativ hver gang jeg skal bort....
Lurer også på om jeg må finne ut av dette med å oppholde seg på andres eiendom om det er fritt vilt....
Man har vel i teorien ikke lov å oppholde seg på privat grunn uten tillatelse tror jeg

Man har vel i teorien ikke lov å oppholde seg på privat grunn uten tillatelse tror jeg

Ganske sikker på at dette er riktig.

Det er forbudt å entre andres eiendom uten tillatelse. Skader de seg er ikke du ansvarlig. Svømmebasseng og dammer må sikres. Men bortsett fra det er det ikke ditt ansvar.

Hva sier foreldrene når du gjentatte ganger sier de ikke får gå dit?

Er nom ditt ansvar , derfor det advares om trampoliner og svømmebasseng som ikke sikres på sommeren, skjer det noe er eier ansvarlig.

Det er forbudt å entre andres eiendom uten tillatelse. Skader de seg er ikke du ansvarlig. Svømmebasseng og dammer må sikres. Men bortsett fra det er det ikke ditt ansvar.

Hva sier foreldrene når du gjentatte ganger sier de ikke får gå dit?
" åh har de vært hos dere igjen ...."
Med sånne idiot foreldre er det jo ikke rart unga ikke hører!!!!!!

Ja for jeg vet jo at i skogen vår har alle rett til å gå:)
Men det står da her da at de ikke har lov å være i Hagen min??
Den er riktig nok mye større enn ett mål, men lekestativene er innenfor ett mål fra huset.

Da forstår ihvertfall jeg det slik at de ikke har lov uten tillatelse. Er jo kjedelig om det må gå så langt som til evnt anmeldelse da, men jeg ville nok kanskje begynt med å presisere dette for naboene dine.

Jeg hadde gått over til naboene og gutt dem beskjed om hvilke lover og regler som tels her, og at eier er ansvarlig ved eventuell skade/ død og bedt dem om å skrive under på en avtale dere imellom hvor dere da fraskriver dere dette ansvaret som eiere og det blir da fult og helt foreldrenes ansvar hvis de ikke klarer å ha kustus på ungene sine.

Hvis dette er mulig, for dette blir for dumt! Herregud for noen korttenkte foreldre "åh har de vert over hos dere igjen" :eek::BangHead:smiley-angry019

Back
Topp