Another diet journal

Veiedag :happy093
90,2 :notworthy på onsdag bikka jeg under 90! 89,8 for å være eksakt. Men. Jeg forholder meg til fredagsvekta. Trena for første gang på 1,5 år på onsdag, så regner med det er musklene som holder litt vann i dag. Men, jeg har uansett gått ned 900 gram siste uka! Så det er jeg fornøyd med :happy:

Milepæl! Totalt gått ned 40 kg! Hvor vilt er ikke det :wideyed:

Nå plages jeg VELDIG av kommentarer… «nå må du ikke gå ned mer, da blir det ikke fint». Men jeg har jo fortsatt 15 kg til før jeg ikke er overvektig lenger jo?! Er normalvektige stygge de da? De ser meg jo ikke uten klær. Og kan jo skjønne at det ser vilt ut når man er vant til å se en person på 130 kg plutselig være normal. Men kommentarene sårer veldig, selv om jeg vet at intensjon er god. Og jeg tror det er mye misunnelse.
Jeg har traumer og ptsd diagnose pga mye mobbing og krenkelser som barn og ungdom bla. Pga overvekt. Selvskading og spiseforstyrrelser…. Så det er vondt å få kommentarer på kropp.

Prøver å fokusere på at dette er bra for helsa mi. Men det er ikke så lett.

God helg til deg!

Veiedag - men rakk ikke veie meg i dag, 89,8 viste den i går - så tar den :joyful:

Kan faktisk ikke huske sist jeg veide under 90 kg. Må ha vært da jeg var rundt 17 år. Da gikk jeg på grete roede kurs og gikk fra 99-89 kg tror jeg! Gikk raskt opp igjen etter jeg fikk lappen :hilarious: var vel på sesjon 1,5 år etter og da kom jeg ikke inn i militæret pga for høy bmi. Tror jeg var oppe i 113 kg.. svært ulykkelig tid i livet mitt.

Nok om det.

Nå er det endelig helg :love7

• Omsorg
Reactions: HCS
88,6 i dag :happy093
Forrige fredsg økte jeg til 1 mg. Rett og slett fordi jeg de siste ukene har hatt veldig mye søtsug. Det har hjulpet!

Nå er jeg 8,6 kg fra hovedmålet mitt. Kanskje det går før 1. juni :love7

Veiedag :shy:
for første gang siden juni 24 har jeg gått OPP :laughing002
89,0 - dvs + 400 gram.

Gråter ikke over det. Mensen denne uka, og oppgang er nok et tegn på at nå MÅ jeg faktisk begynne å trene mer systematisk. Har også vært sykemeldt en periode, så jeg har vært en del innaktiv de siste ukene.

Pluss at jeg har ikke veid så lite som nå på mange mange mange år. Vil tro de neste (siste?) 9-10-11-12 kg blir harde å få vekk.

Er 2 dager lurt å begynne med tro…
gleder meg til fjelltoppene tiner, toppturer har alltid vært en fin og effektiv trening for meg.

I bunn og grunn føler jeg en seier over å ha gått ned 41 kg. Så at det stagnerer litt nå er helt greit. Jeg trenger tid til å omstille hodet.

God helg!

88,0 i dag :happy:

Til tross for en helt vilt usunn uke, syke barn fører til raske løsninger i matveien.. og litt ekstra kos.. men det har tydeligvis ikke gjort noe det.

Ingen trening dog. Satser på bedre uke neste uke :shy:

Fortsatt 88,0. Gått litt opp og ned i løpet av uka. Eggløsningshelvete startet tirsdag. Skjønner ikke hvorfor eggløsning skal gjøre så vilt vondt. Trente også ganske hardt mandagen. Skal trene igjen i dag. Totalt sett tror jeg at jeg holder på en del vann. Hatt mye angstanfall de siste dagene og føler meg dehydrert, og da holder sikkert kroppen igjen litt også. Generelt en skikkelig dritt uke. Får pushet 1100 kalorier om dagen, men det er vel kun fordi jeg får trykt i meg nøtter eller sjokolade.

Nå ble det mye klaging her :hilarious: Men jeg klarer ikke ta inn over meg at jeg har gått ned 42 kg, fokuserer bare på at jeg har 8 kg til mål, og 16 kg til normalvekt. Prøver å tenke at det er ganske heftig for kroppen å gå ned 42 kg på 9 mnd, og at resten kan jeg ta rolig - ja det neste året for den saks skyld.. men hjernen bare «det er dårlig av deg at det stagnerer».

Kunne sikkert økt dosa med W. Men tror jeg trenger den maten jeg får i meg. Å sulte seg er liksom ikke helt måten å gå ned på…

God helg da, til deg som leser:laughing002 skal prøve på det selv.

veiedag, endelig løsna det litt igjen :shy: 87,3 - 700 gram ned. Ble nervøs for om jeg var stuck på 88 jeg nå…

Vurderte i går å øke dosa til 1 mg. Og er fortsatt på tanken. Matlysten har økt etter jeg begynte å trene. Føler jeg spiser mye, og blir ikke like fort mett som jeg pleide.

Jeg har jo som mål om 80 kg innen sommeren. Har veldig lyst å nå det målet.. :shy:

God helg!

• Omsorg
Reactions: HCS
Back
Topp