Annonsere graviditeten :)

lykkelitenFor2

Betatt av forumet
Hei damer! :)
Sitter å tenker litt på hvordan jeg skal komme ut med at jeg er gravide og kjenner jeg har lyst til å gjøre det litt morsomt :D
Har dere noen forslag?
Hva skal/vil dere gjøre? :D

Har ikke spurt mannen enda men siden vi er over 12 uker før jul, tenkte jeg å høre med han om vi ikke kan sende julekort med et hint-bilde på til slekt og venner som vi ikke ser ukentlig. Nærmeste familie får vite det rett fra oss med at storebror skal få fortelle.

Vi tenkte å kjøpe krus til julegave til
Våre foreldre og min bror der det står: mormor, morfar, bestemor, bestefar eller onkel på :) resten av familiem tenkte vi å vente å si noe til. Kanskje mamma sprer det videre. Men føler resten av familien bør få vite det litt før oul hvertfall :) litt usikker hvordan ennda :)

Til mannens foreldre har vi bestilt kalender med bilder av frøkna. Når de kommer til juli, står det "nytt barnebarn" på termindato.

Så når de pakker opp kalenderen og ser igjennom bildene finner de der ut.

Det er planen, men kan hende vi sier det før siden vi skal dit akkurat når jeg er 12 uker.

Til mannens foreldre har vi bestilt kalender med bilder av frøkna. Når de kommer til juli, står det "nytt barnebarn" på termindato.

Så når de pakker opp kalenderen og ser igjennom bildene finner de der ut.

Det er planen, men kan hende vi sier det før siden vi skal dit akkurat når jeg er 12 uker.
Kalender som avslører er jo helt genialt

Jeg kan trykke på klær på jobb, så her blir det nok "storesøster" t-skjorte til lillefrøkna. Gir det som morgengave når vi 3 er alene, så ender det vel opp på Facebooken etterhvert. Nærmeste familie vet det allerede :)

Vil vente med de fleste men faren min er hjemme på ferie, han bor i USA og reiser på fredag.. Han har en engelsk forlovede så planen er kanskje å fortelle det til kiden på 8 år og få henne til å tegne noe også skrive jeg skal bli storesøster også gi det til stemor slik at hun må spør far hva som står der.... Ihvertfall det som jeg så for meg tror det hadde blitt litt kjekt

På Facebook: et bilde med tre par sko (deres og til nyfødt) med fødselsår under. F. eks 1978, 1985, 2016.

Jeg skal hjem og fortelle familien det i dag ☺️ resten av verden får vente til nærmere jul. Men siden jeg må fortelle det til jobben til uka så blir det fort mange som må vite det (dessverre) Men får krysse fingrene for at alt går bra ☺️

Vi skal hjem til min mor og stefar neste helg, og da må vi nok fortelle det. De kommer uansett til å skjønne det når jeg takker nei til vin ;)
Sist ble det fortalt over telefonen, så blir koselig å fortelle det face-to-face nå :)

Helga etter kommer svigermor på besøk til oss, så da blir det nok samme regla ;) Da skal vi jo også på tidlig UL mens hun er barnevakt, det blir bra :)

Gleder meg til å si det til noen, blir sprø av å holde en sånn ENORM (og samtidig bittebitte liten) nyhet for meg selv.

Gleder meg til over nyttår, når alt kan fortelles til alle. Vi kommer imidlertid ikke til å si noe på Facebook. Gjorde ikke det sist heller. Ikke før han ble født, da kom det noen mindre vakre bilder som far litt ukritisk og fryktelig kry la ut ;)

Til nærmeste familie tenkte vi bare å si det personlig, men muligens gi et hint på julekort til andre familiemedlemmer eller noe sånt :)

Vi har laget vinetiketter, så det blir en del vin på de nærmeste i julegave.. Hehe

Min datter fyller år første juledag :) vi skal annonsere det på bursdagen hennes ❤️ om at hun skal bli storesøster :)

Vi vet ikke hvordan vi skal gjøre det ennå... Tør ikke tenke på det før jeg vet at spiren sitter :)

Vi ble nødt for å fortelle søsteren til mannen idag. Hun skulle egentlig låne div utstyr da hun venter en gutt i mars. Men siden vi skal ha 4 mnd etter og trenger det selv ville vi gi dem mer enn 3 mnd på å finne det dem trenger :) men kjente det var godt å dele nyheten med noen!! :D thihi

Back
Topp