Annet land

Er Norge dit hjemmeland?

Har du noen sinne bodd lenger en 3-6 mnd i annet land?
Er norsk opprinnelig ja, men bodde hele studietiden min (syv år totalt) i utlandet, så har bodd fra 6 måneder til opptil 4 år i hhv USA, Canada, Nederland og Frankrike. Mange gode minner fra årene utenlands :)

Bodd to ganger i land utenfor Europa selv om jeg er norsk. Kunne ikke flytte langt nok;)

Ja til det første sp.målet, nei til det andre ;)

For meg er Norge faktisk utlandet, har vært her i 3 år og stor tryves. Men likevel savner jeg hjemmelandet og ønsker meg ofte å flytte "hjem" igen. Men den tanken får meg til å skjønne å da kommer jeg til med å savne Norge mye!

Noen ganger føler jeg meg klemmt mellom to fantastiske land!

Ja, men har studert et år i Spania, og jobbet to år i UK. :)

Er norsk, men min mor kommer fra Danmark.
Har aldri bodd utenfor Norge

Hatt både studentiden og praksis i utlandet, totalt 10år. Kunne lett ha jobbet i Frankrike, men så møtte jeg en mann i Norge og da var det ingen tvil om jeg skulle flytte hjem.

Hadde dog lett flyttet (tilbake) til Australia om jeg hadde fått jobb der :)

Noen ganger føler jeg meg klemmt mellom to fantastiske land!
Kjenner godt igjen den følelsen..
Men så lenge man har muligheter til å reise dit man savner av og til, så blir det gjerne bra likevel ;)

Norge er hjemlandet mitt, født og oppvokst der.

Bor i Sverige og har bodd her siden mai 2014 før det har jeg har to lengre turer i Egypt, siste på rett over 6 mnd

Last edited:
Norge er mitt hjemland, sånn har det vært i så mange generasjoner som jeg vet om

Og jeg har aldri vært utenlands lenger enn på ferie.

Jepp. Jeg er pr definisjon kjedelig

Har aldri bodd utenfor Norge.

Er adoptert fra filippinene så bodde der de 5 første mnd før jeg kom til norge :)

Er fra Island. Men har bodd her siden jeg var 9 år

Norge er mitt hjemland ja. Bodde 3 år i Irland da, hvor jeg studerte 2 år og jobbet 1 år :)

Ja og nei. Liker meg i hjembygda mi jeg :) har aldri tenkt til å flytte herifra :)

Back
Topp