Annenhver dag eller så ofte som mulig?

Mills89

Andre møte med forumet
Jeg lurte på om det er best å ha sex annen hver dag i de fertile dagene , eller så ofte som mulig? Noen erfaringer eller kunnskap?

Jeg lurte på om det er best å ha sex annen hver dag i de fertile dagene , eller så ofte som mulig? Noen erfaringer eller kunnskap?
Jeg har virkelig ikke peiling på hva som er best. Gyn sa til meg annen hver dag. Vi har byttet veldig på med annen hver dag og hver dag. Helt tilfeldig når det har gått alle tre gangene.

Overlege og spesialist på Oslo universitetssykehus anbefalte meg annen hver dag. Vi har prøvd både hver dag og annen hver dag. Ble gravid nå med annen hver dag ☺️ Hadde sex tre ganger frem til el

Har lest at de har gjort en studie på dette. Men nå finner jeg ikke tilbake til den studien. Men det var vel annenhver dag som flest kvinner ble gravide innen et år da.
Men nhi skriver også at par som ønsker å få barn kan ha sex så mye som mulig, at det å spare på sæden bare er overtro :bag:
Men har man sex annenhver dag så er det absolutt innenfor da. Tror ikke du øker sjansene for å ha sex oftere :happy:

Gjennom 13 pp prøvde vi det meste...
Startet"tidlig" med sex hver dag 7 dager før el, sex annenhver dag fra en uke før, sex fra tre dager før til to dager etter el, aksjer kun 4-5 dager før (som min gyn sa var de mest fertile dagene).... Prøvde alle mulige varianter. Det som resulterte i gravidtet: eggløsning mandag 3/10 med sex de to foregående dagene, lørdag 1/10 og søndag 2/10. Eggløsningstesten var positiv ved 21 tiden mandagen, så trolig skjedde el den kvelden/natta/morningen etter. Funfact; den var den pp jeg hadde minst tro på, fordi eggløsning var ventet i slutten av uka,og mannen reiste søndag kveld. :D Lykke til.

Du får jo teknisk sett "flere lodd i trekninga" med å ha sex hver dag, så om dere orker det, er det jo bare å kjøre på! :p Men for mange er jo ikke det realistisk. Min mann klarte sjelden å nyte sex hver dag. Nå ble vi tilfeldigvis gravide i den syklusen vi hadde sex to ganger ila. døgnet jeg hadde EL :hilarious: Hva vi gjorde før det varierte veldig, men vi traff godt på EL hver gang, ihvertfall.
Det med å "spare" gjelder bare hvis man har påvist redusert sæd og legene anbefaler det. Syns jeg leste en studie en gang om at selv om man skulle ha utløsning flere ganger for dagen som "frisk", så er antallet sædceller for hver gang bare biittelitt mindre, altså at det ikke gjør noen forskjell i det store og hele. Du får fortsatt maange sædceller med i lotteriet! Alt som trengs are bare én til riktig tid ;)

Men jeg må bare nevnte dette!

De første fire mnd vi prøvde å bli gravide denne gangen her tenkte mannen at det var best å ha pikken sin helt inni meg når han kom, men da vi aldri ble gravide på den måten så ba jeg han endre til å ha vanlig inn og ut penetrering imens han kommer. Da ble vi gravide med en gang.

Vet ikke om det hadde noe å si, men jeg mistenker det siden skjeden er 10 cm lang og livmorhalstappen ikke er langt unna da, og siden penisen hans er mye lenger enn 10 cm så ville jo penis ha vært langt forbi tappen når den spruter så da hadde jo spermen måttet svømme tilbake for såå å komme seg inn (om dette ga mening?) :p.

Jeg lagde en illustrasjon for morroskyld :hilarious:

En annen endring jeg gjorde den syklusen jeg ble gravid var at jeg fra den dagen jeg fikk mensen drakk masse vann daglig. Gjorde det hele syklusen og fortsatte etter at jeg også ble gravid. Tror det ga meg mer el-slim og kanskje også bedre forhold for spermen.

Vedlegg

• DF74540A-3F9F-4B2A-BB5B-E4CF638F842A.jpeg
    DF74540A-3F9F-4B2A-BB5B-E4CF638F842A.jpeg
    244,4 KB · Visninger: 188

De første fire mnd vi prøvde å bli gravide denne gangen her tenkte mannen at det var best å ha pikken sin helt inni meg når han kom, men da vi aldri ble gravide på den måten så ba jeg han endre til å ha vanlig inn og ut penetrering imens han kommer. Da ble vi gravide med en gang.

Vet ikke om det hadde noe å si, men jeg mistenker det siden skjeden er 10 cm lang og livmorhalstappen ikke er langt unna da, og siden penisen hans er mye lenger enn 10 cm så ville jo penis ha vært langt forbi tappen når den spruter så da hadde jo spermen måttet svømme tilbake for såå å komme seg inn (om dette ga mening?) :p.

En annen endring jeg gjorde den syklusen jeg ble gravid var at jeg fra den dagen jeg fikk mensen drakk masse vann daglig. Gjorde det hele syklusen og fortsatte etter at jeg også ble gravid. Tror det ga meg mer el-slim og kanskje også bedre forhold for spermen.
Hahaha dette var morsomt og ga egentlig mening! Selv om den runden jeg tror jeg mest sannsynlig ble gravid på var det veldig dyp penetrering :hilarious: Er gøy å se hva slags ting som folk endret som kan ha gjort susen for dem

Hahaha dette var morsomt og ga egentlig mening! Selv om den runden jeg tror jeg mest sannsynlig ble gravid på var det veldig dyp penetrering :hilarious: Er gøy å se hva slags ting som folk endret som kan ha gjort susen for dem
Jeg har ikke peiling jeg altså, men det gikk altså da :p og med de to andre barna våre var det vanlig inn og ut og ikke dyp penetrering i det han kom. Og da ble vi gravide på første forsøk (eller flrste barnet ble til med p-piller da). Så kanskje det ligger noe i det for oss :hilarious:

For en fin illustrasjon!

Dette merker jeg at må googles :D

Vi fikk og beskjed om annenhver dag av gynekolog. Også tar det litt tid for menna å produsere spærmen da, så hvis man har annenhver dag så får man mer sperm i dosen, men hvis man har oftere så er det kanskje fordelsmessig mtp timingen. Så jeg vil tro begge deler kan funke bra så lenge alt er i orden med spermkvaliteten. Men mannen må jo og ha kapasitet til å kjøre på hver dag, ikke alle som har det heller..

Vi har både hatt sex 7 ganger og blitt gravide, en gang i hele syklusen og blitt gravide, mot prøvde 7 dager på rad syklusen før og ble ikke gravide.
Det handler både om og treffe EL, men også at egget er stort nok og av’’god kvalitet’’ sa gynekolog til meg :love7

Hei,
Noen her som har opplevd mens murring under eggløsnings uke? Testet meg både 12-13-14 og 16jan. Både 13 og 16 idag begge strekene var knall rødt.

Vi kjører annen hver dag, da mannen ikke orker/klarer hver dag :)

De to gg jeg ble gravid i aug og nov ca i løpet av prøvingen på nr 3 ,hadde vi sex hver dag 1-2 gg, men som mange sier holder det nok med annen hver dag. Det kan til og med holde med en gang såklart da spermiene kan overleve i flere dager.
Det er bare vi som har stor appetitt og syns det er gøy. Mye sex funker for oss når det gjelder befruktning ser det ut til.

Back
Topp