Annengrads forbrenning...

Kattepus

Glad i forumet
... noen som har greie på det??
Sønnen min fikk det i begge hendene for 3 uker siden da han reiste seg opp på den glodvarme vedovnen... *sukk det var grusomt*
På legevakta sa de at om 14 dager er mye gjort. Har vært hos legen nesten hver dag og bytta bandasje og det har gått greit. Ingen tegn på infeksjon. Siste uka har jeg bytta på selv.

Men så er spm til dere:
Lurer på om jeg kan la han ligge uten bandasje i natt, for å lufte det litt??
Han har fått nu hud men den er veldig tynn.. Den gamle ligger litt i sånne "folder" rundt..
Hva ville dere gjort?? Nå har det jo gått 3 uker siden...

Sår har jo bare godt av og få lufte seg, men hvor gammel er han og klarer han og holde seg unna med og kllø og liknende på det?

Uff, stakkars gutten din[:o] blåsepå

Han er 16 mnd.. Litt usikker på hva han vil gjøre.. Når jeg bytter på det sitter han bare og stirrer på det og vil veldig gjerne vise det frem...

Du kan godt la han ligge uten noen ting i natt hvis du tar på noe igjen i morra tidlig.
Det skader ikke å få luft på sårene og la de slappe av litt.

breeg

Har selv hatt annengrads forbrenning, og husker at huden var veldig sår selv om det dekket hele området. Den er enda tynn.

Husker det lindret godt med salve og kompresser.
Kunne gjøre vondt lenge uten.

Knøtta klappet hånda på grillen i sommer. Fikk annengrads. Ha det fuktig hele tiden og ha på bandasje til blemmene er "tørre". Det kan gjøre vondt lenge, og går det hull på blemmene blir det veldig lett infisert! Fikk selv annengrads på halve hånda for et par år siden. Det gjorde sykt vondt nesten helt til det var grodd, det.. Går det hull på blemmene må du plukke bort det løse skinnet på dem, ellers samler bakteriene seg under hudflikene og kan lage alvorlig infeksjon. Vaselin er veldig bra å smøre på. Det sa de også på barnesykehuset i Göteborg da vi var der for å kontrollere hånda til knøtta.

Back
Topp