Angst

svima

Blir kjent med forumet
Noen her inne som sliter med angst?
Hvordan takler dere det i forhold til barna?
Hvordan arter angsten seg for dere?

Selv sliter jeg med angst. Jeg levde et nogenlunde normalt liv. Men da jeg for 8 1/2 år siden
fikk mitt første barn ble den forverret.
Jeg kan nå f.eks ikke dra på ferie osv. Synes dette er tungt i forhold til barna.
Jeg har nå 2 barn og vi prøver og få ett 3. og siste barn.
Er det egoistisk av meg og ville ha flere barn når jeg føler at jeg ikke kan stille opp 100% på alt som de skal igjennom?? Jeg fungerer jo normalt i hverdagen. Klarer og følge opp skole/barnehage.

Er det egoistisk i forhold til de 2 jeg har fra før?? Når jeg de 2 foregående svangerskapene har vært tøffe psykisk? De ønsker seg jo ett søsken til og 8 åringen er klar over at jeg har en litt "rar sykdom".

Håper dere svarer ærlig... Man vet ikke hvordan det er og ha angst før man har hatt det, men dere kan jo svare ut i fra hva dere tenker...

Jeg har hatt angst to ganger i livet, en periode på 6 mnd. etter at jeg flippet over på extacy når jeg var 22, og en periode på 2 uker for 3 år siden etter å ha gått svimmel i 2 mnd. (var svimmel i 3 år, men angsten jeg fikk pga. det varte bare i 2 uker.)

Det kommer helt ann på hva slags angst man har selvfølgelig, og hvor mye man kan gjøre med den selv psykisk, men jeg er stor tilhenger av å ordne opp i tankeproblematikken som oppstår når man får angst på egen hånd, og stor motstander av medisiner mot angst (bortsett fra tilfeller hvor det er unektelig biologisk årsak hvor samtidig muligheten for å ordne det selv eller med terapi er minimal).

Jeg hadde i disse periodene psykoser, somatisk angst, angst for å bli gal, panikkangst, angst for å få angst, angst for å dø og angst for at jeg skulle ende opp med å ville ta selvmord (dvs. har aldri tenkt en eneste selvmordstanke i hele mitt liv, men hadde angst for hva som ville skje hvis jeg kom dit).

Kort kokt ned dreide alle angstypene seg om en "ukjent fiende", at jeg var ond, og fortjente å enten A: dø, eller B: bli gal. Det føltes ut som om "noe" straffet meg og derfor turde jeg ikke å tenke noen positive tanker i ren frykt for at da skulle jeg straffes mer. Det ble en tankekarusell som kvernet hele døgnet rundt, og jeg lå ofte å skrek i timesvis som en 2-åring og kunne ligge i dagesvis å ha dårlig samvittighet for trivielle smårampete ting jeg f.eks gjorde når jeg var 10 år gammel - noe som da ytterligere bekreftet at jeg var "ond" og fortjente derfor å dø/bli gal. Oppå dette hadde jeg somatiske smerter pga. angsten, det føltes ut som om jeg hadde hjerteinfarkt hele tiden, klarte knapt å bevege meg i perioder og føltes ut som om noen sto på brystet mitt til enhver tid samtidig som hele kroppen min var tømt for blod/energi. Til slutt ble jeg så utmattet at angsten gikk mer over i en katatonisk tilstand og likegyldighet, og det var først når det nådde det punktet at jeg bestemte meg for å gjøre noe med det internt i hodet mitt.

Først prøvde jeg å innse at jeg måtte tørre å utfordre/gjøre narr av/le av den "ukjente fienden", og eksperimenterte med det noen dager. Det hjalp litt ettersom jeg da innså at jeg ikke døde av å innta en mer arrogant holdning ovenfor denne "fienden". Allikevel forsvant ikke angsten av den grunn, den bare ble mindre skremmende, etter en stund gikk jeg til neste steg som var å legge vekk alle ideer om en "ukjent fiende", og reprogrammerte hjernen til å forstå den enkle fakta at jeg var den "ukjente fienden", altså ingen andre som straffet meg enn meg selv.
Det ble en periode med å innse at samvittighetskarusellen bare er vås, og å sitte å kjempe mot seg selv på den måten er 100% bortkastet. Det endte opp med tanker om det å tilgi seg selv, innse at jeg satt og var slem/forferdelig mot meg selv 24/7, og bestemte meg for å stoppe den tankeprosessen. På samme tidspunkt bestemte jeg meg også å slutte å prøve å forstå hvorfor det var sånn, og aksepterte at jeg måtte slå meg til ro med at alt her i verden kan man ikke finne svar på, kan ikke alltid forklares, og at det viktigste er å lære av det man har vært igjennom, tilgi seg selv og komme seg videre.

Etter de siste omveltningene av tankeprosessen forsvant angsten 100% i løpet av de siste 2-3 dagene.

Begge mine angstperioder ble utløst av fysiske/kjemiske prosesser som ga meg en fullstendig knekk. Den første var grunnet extacy, den andre var når jeg begynte å jogge 1 mil hver morgen, bare spise/drikke kylling/ris/vann (null glukose - ikke bra for hjernen og ren galskap) samtidig som jeg sluttet å røyke på dagen. Før dette røyka jeg 30 røyk om dagen innendørs, jobbet foran en datamaskin sittende i en stressless ca. 18 timer i døgnet, drakk 3-4 liter Cola hver dag og spiste stort sett bare drittmat. En så rask omveltning i livsstil som jeg gjorde på dagen er direkte farlig, og endte opp med at jeg etter ca. en måned, en morgen etter å ha løpt 1 mil, svartnet totalt og kollapset 5 km hjemmenifra uten mobil/kontakt med omverdenen. Når jeg kom til meg selv fikk jeg slept meg hjem på et par timer, men fra den dagen av var jeg svimmel konstant hele tiden i 3 år.

I den første perioden jeg fikk angst (etter extacy) fikk jeg også hallisunasjoner, audivisiuelle skader i indre øret, og ødela smakssenteret i hjernen min. Jeg måtte lære alle smaker på nytt igjen. Dvs. smaker er lagret to steder i hjernen: Langtidshukommelsen som forteller deg "Dette har jeg smakt", mens selve informasjonen om selve smaken er lagret i smakssenteret i hjernen. Siden smakssenteret mitt ble ødelagt så forsvant all informasjon om smaker, men jeg hadde fortsatt minnet av å ha smakt de forskjellige tingene. Jeg kunne f.eks se et jordbær som lå på bordet og tenke: "Ja jordbær har jeg smakt, det vet jeg jo hvordan smaker", men i det øyeblikket jeg smakte på det så var smaken helt ny/ukjent. Forvirrende.
Ettersom jeg måtte lære alt av smaker på nytt over 1 1/2 år nærmest, regner jeg med at jeg bruker et helt annet fysisk senter i hjernen per. idag som smakssenter, noe som er vanlig ved fysiske hjerneskader. Det som har skjedd er antageligvis at MDMA/MDA i extacy-pillen har etset i stykker /etset hull i det stedet smakssenteret ligger fysisk.

I tillegg fikk jeg en indre skade i øret som består i av en "gjespelyd". Den brusingen alle hører i ørene når man gjesper får jeg innimellom ca 100 ganger så høyt uten å gjespe når jeg ligger stille. Den begynner nærmest lydløst for så å veldig raskt gradvis bli høyere i lyden, kan sammenlignes med lyden fra en jumbojet som kommer fra siden/bakfra i stor hastighet mot deg for så å fly forbi øret ditt. (litt som når en bil kjører forbi deg, lav lyd -> høyest -> lavere lyd igjen, bare mye mer intenst og med en bruse/jet-lyd istedet). Dette var ekstremt skremmende når jeg først fikk det, og har denne lyden fortsatt, men den plager meg ikke i det hele tatt lenger, jeg forventer den og opplever den per i dag som behagelig. Det oppstår rett før jeg sovner og hjernen min har tydeligvis lært seg automatisk å tolke det som et naturlig trøtthetstegn.

Jeg så også visuelle hallisunasjoner første gangen, ettersom dette var extacy som også var full av LCD, noe som var i første omgang årsaken til at jeg flippet over i første omgang (dvs. jeg fikk en kraftig "bad trip"). Da så jeg først at de damene jeg lå med begynte å stikke hele hånda inn i munnen sin, de så ut som monstre med store munner som slukte hele armen deres ned til albuen.
Da gikk jeg inn på et rom for å komme meg vekk/slappe av, og mens jeg lå der "så" jeg et "usynlig" vesen (stingray/djevelrokke) som svømte sakte ut av veggen gjennom luften, mot meg og begynte å spise av "livsenergien" min, det føltes ut som om jeg ble litt nærmere døden for hver bit den tok.

Det ble kanskje litt mer detaljer enn om bare selve angsten, pytt pytt.

Uansett, alt dette skjedde før vi fikk barn.

Jeg har allerede spurt eldstejenta.. Ho er snart 9 år og vil gjerne ha ett søsken til.
MInstegutten er snart 4 år og han også vil det, men han skjønner ikke noe av "sykdommen" enda.
Eldstejenta har fått en forklaring.

Fastlegen er med meg hele veien og støtter det.
Vi har vurdert det lenge, snakket med familie også og har mye støtteapparat rundt oss.

I forhold til ett 3. barn tenker jeg at dette går bra.. Er bare svangerskapet som er det værste,
Går i terapi og får også full støtte derfra.

Jeg har angst men har blitt bedre etter jeg fikk barn.
Det har nok gått i arv i familien da mormor og mamma også har det,
Det var verst for 6 år siden da mamma kastet meg ut og sa meg opp fra jobben, jeg satt igjen med en hest og en hund som jeg måtte kvitte meg med. Tørte ikke gå til Sosialen for å få noe sted å bo så pappaen til en venninne ordnet leilighet til meg.
Jeg hadde ofte angstanfall, for det meste når jeg kjørte bil så svartnet det for meg og jeg måtte stoppe.

Nå idag er jeg nesten helt bra, sliter litt med tankene når jeg har kranglet med sambo, føler at jeg ikke fortjener noe bra og at jeg driter meg ut. Noen ganger kan jeg eksplodere og en tallerken går i gulvet[&o]

Jeg har aldrig fått noen diagnose da så dette er bare noe jeg TROR jeg har.

Håper du finner ut av ting snart. Det høres jo ut som du har et godt nettverk rundt deg og at du egentlig har bestemt deg[:)]

Slet en god del med angst tidligere, men det ble mye bedre etter jeg ble gravid og fikk barn. Akkurat hvilken angst jeg har vet jeg ikke, men hadde en del panikkangstanfall i mine "yngre dager".. Ellers er det bare en gnagende følelse som sniker seg innpå fra tid til annen, uten forvarsel.. Følelsen kan sammenlignes med den man har når man står på kanten av et stup og mister balansen. Den følelsen man har like før man får balansen igjen, den har man hele tiden..  Det er som sagt veldig sjeldent jeg har det nå for tiden, men om jeg en sjelden gang skulle ha en dårlig dag, så går det ikke utover min sønn på andre måter enn at jeg helst holder meg inne. Vil ikke snakke med folk, vil ikke på butikken, eller noe slikt. Men jeg forholder meg ikke til min sønn på noen annen måte enn ellers.

Jeg har angst! Har hatt det i mange år. Startet først da jeg var 17 år etter en abort. Har siden plagdes med panikkangst, sosialangst, depresjon.. Årsaken er nok livet jeg har levd. Har hatt det veldig tøft i flere år. Har endelig blitt mer normalt livet mitt nå, men nå har jeg hatt tid til ettertanke, og da kom angsten for fullt. Har hatt en del panikkangst i det siste, og angst generelt. Går med en klump i magen hele dagen, og det er ikke så særlig godt.

Det der er akkurat som om det skulle vært meg...
Min mor har også slitt med det, men ikke så mye som meg.
Broren min har også begynt nå etter at han ble skilt.
Har nå kommet inn til behandling i Sandefjord og det skal etter ryktene og dømme være et godt behandlingssted, og dem sier jeg kommer til og kunne reise etterhvert.
Har slitt siden jeg var 14 år, men levde normalt med medisiner.
Ble gravid uten planlegging og hennes far truet meg og sånt, (skulle lage et helvete for meg og knuse familien) da startet det for fullt med angsten.
Legen sa jeg kunne bli bedre ved og få et barn til for hormonene forandret seg ved hvert svangerskap og jeg hadde (og har) et stabilt ekteskap. Svangerskap nr 2 gikk bedre enn første, men etter fødselen kuttet jeg brått pillene og når sønnen min var 6 mnd gammel slao det ned igjen og jeg gikk ikke ut døren. Heldigvis var det sommer og dattra mi var på ferie med mine foreldre. Begynte da med medisiner igjen og har siden fungert i dagliglivet bedre enn før. Kanskje blir jeg bra etter ett svangerskap til?? Er jo lov å håpe. hehe.
Legen også sier han støtter meg gjennom ett nytt svangerskap så jeg har store forhåpninger om at det skal gå bra. Har nå prøvd siden mai, men er ikke gravid enda da.
Jeg har familie som støtter meg. Dattra mi har til og med vært med 2 av søstrene mine og 1 fetter til Grand Canaria på ferie for snart 3 år siden så de får opplevelser nok selv om det ikke er med meg.
Men jeg skulle for alt i verden ønsket at jeg fikk delt det med dem.
Guttungen var i Danmark i sommer med min svigermor og Dattra mi var i Danmark med mine foreldre og dattra til broren min i sommer så de lider absolutt ingen nød.
DE får det de trenger av oppmerksomhet, kjærlighet og omsorg fra meg i hverdagen, det er bare det utenom jeg ikke klarer..
ORIGINAL: millimulli

Jeg sliter også med angst. Har panikkangst. Og angst for angsten. Har hatt det i mange år. noe verre de to siste årene av naturlige årsaker pga ting som har skjedd i livet mitt. Og jeg har også mor og mormor som har hatt det.

Jeg er mor til to herlige barn. Den ene er bare tre mnd gammel, og det svangerskapet var utrolig tøft psykisk, jeg var livredd for å få panikk under fødselen blandt annet. Og hele svangerskapet mitt var et eneste stort panikkanfall fordi jeg følte meg fanget på et vis, og man blir litt handlingslammet når man har det på det viset. Jeg turde til slutt ikke engang gå på butikken, sitte på bil, eller i det hele tatt gå utenfor døra.
Men dette er nå bedre så fort fødselen var overstått. Fødselen var en drøm så mye av angsten min var bortkastet om man kan se det på det viset.

Jeg har fortsatt angst, men mye mindre nå enn når jeg var gravid. Tørr endelig gå ut igjen, finne på ting osv. Men kjører enda ikke bil selv, noe som er utrolig frusterende, fordi da må mannen bli med meg overalt når det kommer til praktiske gjøremål. Dette går jo til en viss grad utover barna, fordi når han jobber må vi bare være her i nabolaget eller finne på ting hjemme. han jobber døgnturnus så kan jo bli litt lange dager.

Jeg tørr heller ikke reise på ferieturer iallefall utenfor Norge, er redd for å være langt hjemmefra, eller få panikk når jeg er i utlandet. Og dette går nok litt utover mann og barn. Men jeg tenker som så, OK jeg kan ikke reise noen steder nå, siden jeg har det på den måten jeg har det. Men en dag så skal jeg greie det, jeg nekter å gi opp.

Ellers går det ikke utover barna. Jeg skjuler det for dem, de er nok for små enda til å forstå. Den ene er seks og den andre som nevnt over bare baby. Kanskje jeg må foklare datteren min dette når hun blir større, men målet er jo å bli kvitt angsten.

Jeg synes ikke det er egoistisk av deg å få barn så lenge du er i stand til å ta vare på dem. Min lille baby var ikke planlagt, brukte prevansjon netopp fordi jeg ikke skulle ha flere, pga angsten min. Jeg ville bli "frisk" først. Men så ble jeg gravid likevell og jeg har taklet det veldig bra. Jo svangerskapet var hardt, men nå som han er ute av magen så går ting over all forventning. Jeg fungerer jo som mor, husmor, "kone" tross angsten som herjer i kroppen. Barna mine er lykkelige, det vet jeg. så selv om mamma ikke kjører bil, tar heisen, reiser verden rundt og kan til tider virke stressa så vet jeg at de er stor fornøyde. hjemmet vårt er fylt av latter og harmoni til tross for vanskelige tanker og følelser på meg.
Vet ikke om du fikk noe svar utover dette, men så lenge du vet iallefall at du kan ta vare på barna du setter til verden tror jeg ikke det skal være noe problem. Det finnes barn som får mye verre foreldre enn oss som har angst, det er iallefall sikkert.!Og du skriver jo selv at du fungerer normalt i hverdagen, og da ser jeg ikke noe problem iallefall [:)]

Jeg har angst, mest panikkangst og angst for angste. Dette hemmer meg masse, jeg har blandt annet ikke noe spesielt sosialt liv, har ett par veninner som jeg treffer iblandt men for det meste er jeg bare hjemme! Jeg har fire barn, men to av dem (de to eldste) bor hos pappaen sin pga av at jeg var veldig plaget en periode da jeg og bf gikk fra hverandre. Da sleit jeg med både angt og depresjon, så jeg ble innlagt og ungene flyttet til faren da de var 2-3 år gamle!!
I dag har jeg fått to barn til, ei på 2 år og ei på 8 mnd. Etter at jeg fikk sistemann har angsten forverret seg betraktelig, og jeg er i perioder helt avhengig av å ha sambo hjemme. Men stort sett klarer jeg meg bra, klarer fint å ta meg av ungene, var nettopp ei uke alene med dem....men trenger som sagt hjelp i de verste periodene.

Syns ikke du er egoistisk i det hele tatt, og det er bra du har ett støtteapperat rundt deg....lykke til med prøvinga![;)]

ORIGINAL: OneMore09

Jeg har angst, mest panikkangst og angst for angste. Dette hemmer meg masse, jeg har blandt annet ikke noe spesielt sosialt liv, har ett par veninner som jeg treffer iblandt men for det meste er jeg bare hjemme! Jeg har fire barn, men to av dem (de to eldste) bor hos pappaen sin pga av at jeg var veldig plaget en periode da jeg og bf gikk fra hverandre. Da sleit jeg med både angt og depresjon, så jeg ble innlagt og ungene flyttet til faren da de var 2-3 år gamle!!
I dag har jeg fått to barn til, ei på 2 år og ei på 8 mnd. Etter at jeg fikk sistemann har angsten forverret seg betraktelig, og jeg er i perioder helt avhengig av å ha sambo hjemme. Men stort sett klarer jeg meg bra, klarer fint å ta meg av ungene, var nettopp ei uke alene med dem....men trenger som sagt hjelp i de verste periodene.

Syns ikke du er egoistisk i det hele tatt, og det er bra du har ett støtteapperat rundt deg....lykke til med prøvinga![;)]

Takk for det. Håper jeg blir bedre.
Synes du er tøff jeg. Jeg er mye alene med ungene og det går bra.
Mannen min jobber på som platearbeider og er derfor på reisejobber.
Han er hjemme 9 dager og borte 11, så jeg er mer alene enn jeg har han hjemme.
Men jeg har ett godt og stort nettverk med mange søsken. Og svigerfamilien min også støtter meg utrolig mye. Vil si jeg er utrolig heldig.

Jeg har slitt med angst og depresjoner siden mars i år, men er på bedringens vei. Jeg går til psykolog ca en gang pr mnd.

Jeg sliter med å ikke strekke til, stresse meg opp, føler meg ikke som noen god mor, ingenting gir meg motivasjon eller glede, og angst for angsten. Det gjør at jeg får angstanfall der jeg føler hjertet banker superfort, og jeg føler ikke jeg får puste. Jeg sliter også veldig mye med kvalme.

Jeg kan ikke tenke meg å bli gravid igjen enda. Jeg er redd for hvordan svangerskapet vil bli når jeg har det som jeg har det nå, og for fødselen og barselperioden. Jeg må føle at jeg har overskudd til å ta meg av dattra mi før jeg vil ha flere barn.

Jeg også sliter med hyperventilering og kvalme. Jeg blir også løs i magen og føler jeg må ha ett toalett i nærheten.

Ja det er grusomt slitsomt..
Føler på en måte at man er "fengslet"
Det er ikke enkelt. Det er liksom noe man ikke unner sin værste fiende..

Jeg har angst mest angst for angsten. Kjenner det ofte når jeg er i sitvasjoner jeg ikke kommer meg ut av , eks buss , står i langs kø osv.
Min angst kommer av PTS å får derfor medisiner for det , jeg har taklet det selv i 2 år og jeg fikk en fungerende hverdag igjen men så skjedde det noe og angsten kom 100 ganger verre. Jeg har gått på medisiner siden Mai.
Jeg går til psykolog via psykriatisken , kun vert der en gang.
Selv med medisiner så kjenner jeg det daglig men angsten utvikler seg ikke til å bli et anfall.
I forhold med sønnen min så kan jeg ærlig si jeg sliter. Når jeg kommer sliten fra jobb og han eks får et trassanfall , da kjenner jeg det "koker over i hode" og får problemer med pusten og blir svimmel for jeg klarer ikke helt å takle situvasjonen. Jeg var lenge redd for å være alene med han også i tilefelle jeg skulle få et anfall , men har blitt veldig trygg nå å tenker ikke over det lenger.
I forhold til jobb så har jeg det også veldig greit , jeg vet aldri hvordan jeg jobber , tar uke for uke. Ser jeg en plan med alt jeg skal jobbe så får jeg "panikk".

Har selv voskt opp med en mor med angst - delvis pga rusproblemer, men angsten hennes hemmet meg en del i oppveksten, og jeg kan helt ærlig si at jeg heller ville bodd med noen andre, for jeg hadde ikke en trygg og fin oppvekst! Skulle alltid ønske mamma kom på skoleoppsetninger, klarte å ha et sosialt liv osv osv. Så hvis du har 2 barn og et tredje kan forverre angsten skjønner jeg ikke at du vil risikere det.

Jeg sleit med depresjoner forrige gang jeg var gravid, og sliter med det nå også - noe som IKKE går ut over sønnen min. Jeg tenker ofte på det jeg ble frarøvet nåpr jeg var liten, og sitter til tider å skjelver for å gjennomføre oppgaver med han - men gjennom det skal jeg!

Hvis jeg hadde blitt verre denne gangen - og spesielt hvis ungene hadde vært store nok til å bli påvirket ville jeg ALDRI ha risikert det.

En ting er å forklare sykdommen osv, men jeg skjønte ikke hva angst var før jeg fikk det selv i 16 års alderen - hjalp ikke at mamma pratet om det fra jeg var liten!

ORIGINAL: svima

Jeg også sliter med hyperventilering og kvalme. Jeg blir også løs i magen og føler jeg må ha ett toalett i nærheten.

Huff det er det verste syns jeg, at jeg alltid blir kvalm og får diare....våkner ofte om morningen med diare og da er liksom dagen satt!![&o]
Tror ofte at angsten slår seg i magen til de fleste, i form av kvalme og diare....selv opplever jeg også at jeg ofte blir svimmel og følelsen av å svime av.

Ikke for at jeg ønsker at andre har angst, men det er godt å se at det er flere med like symptomer....veldig ofte er jeg redd for at det er noe galt med meg, at jeg har en alvorlig sykdom eller noe pga av symptomene...og da er det på en måte beroligende å se at det ikke bare er jeg som har disse symptomene. Godt å vite at behandlingsteamet mitt ikke juger...hehe!![;)]

Helt enig..
Det er fælt å si det, men det er godt og vite at man ikke er alene om å ha det slik..

ORIGINAL: SillyDilly

Har selv voskt opp med en mor med angst - delvis pga rusproblemer, men angsten hennes hemmet meg en del i oppveksten, og jeg kan helt ærlig si at jeg heller ville bodd med noen andre, for jeg hadde ikke en trygg og fin oppvekst! Skulle alltid ønske mamma kom på skoleoppsetninger, klarte å ha et sosialt liv osv osv. Så hvis du har 2 barn og et tredje kan forverre angsten skjønner jeg ikke at du vil risikere det.

Jeg sleit med depresjoner forrige gang jeg var gravid, og sliter med det nå også - noe som IKKE går ut over sønnen min. Jeg tenker ofte på det jeg ble frarøvet nåpr jeg var liten, og sitter til tider å skjelver for å gjennomføre oppgaver med han - men gjennom det skal jeg!

Hvis jeg hadde blitt verre denne gangen - og spesielt hvis ungene hadde vært store nok til å bli påvirket ville jeg ALDRI ha risikert det.

En ting er å forklare sykdommen osv, men jeg skjønte ikke hva angst var før jeg fikk det selv i 16 års alderen - hjalp ikke at mamma pratet om det fra jeg var liten!

Jeg sa at det IKKE hemmet meg i dagliglivet.
Jeg går på skoleforestillinger osv. Senest i går var jeg med eldstejenta på skolen hele dagen og hjalp til på juleverksted.
Min angst går ikke utover barna mine. Det er mer min dårlige samvittighet det går utover.
Eneste måten det går utover dem på er at jeg ikke klarer reise på ferie. Er det et stort tap for barn?? Og at jeg ikke er med på bortekamper når jentungen spiller fotball. Men jeg er på hjemmekampene, og mange foreldre ser ikke en eneste kamp, selv om de ikke lider av angst.
Tror mine barn har det mye bedre enn mange andre barn selv om jeg sliter med angst.
Og jeg er ikke alene, de har jo en pappa som også stiller opp (og er med på bortekamper hvis han er hjemme) og andre familiemedlemmer som tar dem med på ferie.. (til og med til syden).
Jeg har heller ikke sagt at jeg risikerer og bli værre, snarere tvert imot...
Så si meg hvilke tap mine barn lider i forhold til andre barn som har en mor uten angst....

Og forresten så tror jeg ikke mine barn ville bodd et annet sted BARE fordi jeg ikke kan reise på ferie med dem eller ikke kan være med og se bortekamper.

Jeg har angst.. Og det går så å si bra i forhold til barna...
Er noen ganger når det er som værst at jeg ikke vil gå dit mange ukjennte folk er uten at noen andre er med meg, som faren eller venner osv...
Men prøver å komme meg fort over den kneika...

Jeg vil heller ikke alltid gå dit det er mange folk med barna uten mannen min med.
Det går når jeg er helt alene for da har jeg bare meg selv.

Back
Topp