angst

V123

Glad i forumet
Siden jeg hadde så masse problemer med å amme har det gjort til at jeg har angst for å amme til neste unge. Det som skjedde var at jeg ble sår fra første dag og varte i hele 6 uker til jeg gav meg. Har hørt at man kan bli sår men slik jeg hadde det virket verre enn det som er normalt å få. Trodde nesten de skulle falle av, gul og blå var de og [:@] værste er jo at jeg har arr og den ene er blå ennå. Kunne født Nathe 10 ganger isteden for å amme, gren og gren hele tiden.. usj flere som har slikt? syndes ikke jeg var sikkelig forberedt til ammingen, hadde heller ikke Hs å snakke med fordi der fikk jeg ikke kommer mer enn 3 ganger fordi de ikke hadde plass tiol meg. Så jeg gikk til legen hver mnd til kontroll og fikk ultra [:D] Ble litt langt dette men....

Huff, er aldri noe godt når sånne vonde opplevelser ødelegger for deg! [:(] Jeg jobbet veldig med amming selv, men kastet inn håndkleet etter 6 uker fullamming med pumpemelk. Ble bare for mye, uten at jeg hadde samme smertene som deg.

Jeg tror det er viktig å nullstille seg litt etterhvert, fordi det trenger jo ikke bli sånn neste gang![:)] Hører jo om de som får fødselsangst etter første fødsel men som har en fantastisk fødsel som nr 2 og 3 og ....

Synes du var flink jeg, som gjorde alt du kunne!!! Stolt skal du være, selv om det har kostet kanskje mer enn det har smakt til nå. Om en stund blekner det litt så er vi klare igjen!!

Forstår godt hva du mener! Jeg hadde sår på knoppen i 3.5 mnd. det er fortsatt ikke greit å amme på den ene siden! Dette skyldes at Aslak ikke får hodet helt til den ene siden og det ser ut til at han ikke klarer å få skikkelig tak! ( vi går til fysio pga dette) Med andre ord så er dette noe som er Aslak sitt problem og alle barn er forskjellige. Det som gjorde at såret mitt grodde var kesam. Helt fantastisk! Har arr enda.. men det er ikke av betydning for meg.

Slik er det nok med deg også! Det var du og Nathaniel som ikke fikk det til å stemme. Det trenger ikke være slik for neste mann.

jeg syns også at ammingen var noe slit og vondt første gang, men denne gangen har det gått veldig bra... Men syns du ikke det er noe særlig å amme neste gang heller, så er det jo bare å gi mme. Det er fullt og helt ditt valg, og ungen kommer til å vokse og bli stor og sterk uansett[:)]

Off. Hørtes ikke ut som du har hatt det godt når det gjelder ammingen!
[:(] Det virker så utrolig vondt.
Har gått bra med ammingen her, heldigvis.

Back
Topp